Pastebėjo problemą

Startuolio „LastMile“ istorija iš dalies primena daugelio sėkmingų verslų pradžią. Anot įmonės UAB „Greituolis“ įkūrėjo ir direktoriaus Tado Narušaičio, dar prieš prasidedant pandemijai jis su kolegomis sumanė sukurti patogaus maisto prekių užsakymo iš parduotuvių platformą, kuriai idėją padiktavo asmeninė patirtis.

„Pats būdamas klientu ir pastebėdamas šios paslaugos minusus supratau, kad maisto pristatymas į namus gali būti kur kas patogesnis ir paprastesnis. Pastebėjome rinkoje buvusią vieną problemą – nors jau egzistavo galimybė užsisakyti prekes į namus, prekes atveždavo tik kitą dieną. Nebent labai anksti ryte atlieki užsakymą ir tai veikdavo tik retais atvejais, tačiau nebuvo galimybės gauti prekes per valandą. Visi planuoja savo laiką ir nori gauti prekes čia ir dabar, todėl panorome pasiūlyti tokią paslaugą.

Taip pat pastebėjome, kad užsakant internetu maisto produktus, paprastai sulaukiama iki 80 proc. užsakymo. Mes prekes renkamės iš parduotuvių, kuriose esamuoju laiku vyksta prekyba ir pirkėjai įsigyja tam tikras prekes. Pardavėjas apie tai, kad tos prekės neliko, sužino tik kai ją nuskaito kasoje, nors iki tol pirkėjas gali valandą vaikštinėti su ja krepšelyje. Nuolat bendraujame su klientu ir siūlome galimybę nuotoliniu būdu čia pat pasirinkti iš kitų alternatyvų“, – apie sumanymo pradžią pasakojo verslo atstovas.

Ambicingą planą sukūrusi komanda iš pradžių matė, jog gali būti sudėtinga viską įgyvendinti Lietuvoje, tačiau pandemija tapo tikru aukso amžiumi pristatymui į namus. Dabar T. Narušaitis sako, jog koronaviruso pandemija negrįžtamai pakeitė rinką.

Svarbi pagalba

Dabar „LastMile“ siūlo maisto pristatymą į namus per valandą iš daugiau nei 30 parduotuvių. Pasiteiravus, kaip prie šio sėkmingo verslo prisidėjo MITA pagalba ir priemonė „Inostartas“, pašnekovas atsakė, jog tai buvo nepamainoma, nes gavus paramą įmonė galėjo sukurti inovatyvų kurjerio optimalaus maršruto planavimo įrankį, kuris paremtas dirbtinio intelekto algoritmu. Tai padeda optimizuoti maršrutus pagal turimus ir nuolat besikeičiančius duomenis taip, kad užsakymas vartotoją pasiektų pageidaujamu laiku, tuo pačiu ne per ilgesnį nei apibrėžtas laikas.

„Apie MITA sužinojome iš verslo konsultantų. Būdami startuoliu pasinaudojome „Inostarto“ priemone, kuri padėjo sukurti visiškai naują įrankį. Padėjo ir konsultacijos, patarimai, kurie tapo nepamainomais kuriant „LastMile“.

Neturime ir savo darbuotojų. Dirba miesto gyventojai, todėl reikia įvertinti visus maršrutus, užsakymų turinį. Pavyzdžiui, ar nėra alkoholio, kurį reikia pristatyti iki tam tikros valandos, ar nebus šaldytų ir galinčių ištirpti produktų“, – pasakojo T. Narušaitis.

Ateityje – dar ambicingesni planai

Pasiteiravus apie ateities planus verslininkas sakė, kad visuomet ketina svarbiausiu savo prioritetu laikyti apsipirkimo patirtį bei galimybę visus kasdienius produktus rasti vienoje vietoje. Tačiau ateityje jie ketina sukurti naujus tiek atsiskaitymo, tiek ir prekių atsiėmimo būdus.

„Dabar jau įsibėgėjome ir tikrai nesustosime. Kitiems, kurie dar tik svarsto, ką daryti, galiu pasakyti, kad nebijotumėte kreiptis į MITA ir klausti, konsultuotis. Mes anksčiau nebuvome dirbę su Europos Sąjungos projektais ir mums padėjo, išklausė visus kylančius klausimus, patarė. Sulaukėme daug pagalbos“, – startuolius drąsino T. Narušaitis.

„Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) vaidmuo kuriant naujus produktus ar paslaugas yra ypač svarbus. Mokslo ir verslo atstovai gali papildyti vieni kitus žiniomis, pasidalinti gerosiomis patirtimis. Tikiu, kad bendradarbiavimas yra vienas iš sėkmę garantuojančių veiksnių, neretai padedančių išvengti sunkumų įgyvendinant inovatyvias idėjas“, – pasakojo MITA vadovė Birutė Bukauskaitė.

Mokslo ir verslo bendradarbiavimą skatina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Šiuo metu MITA vykdo komunikacijos kampaniją „Inovacijų Lietuva: ar žinai, ką kuriame?“, kuri finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis. Daugiau informacijos www.mita.lrv.lt.

Užsakymo nr.: PT_88628383