„Vos startavusios šios priemonės sulaukė itin didelio pareiškėjų dėmesio, tad džiaugiamės galėdami pranešti apie naujai paskelbtus kvietimus teikti paraiškas. Mokslo ir verslo bendradarbiavimas yra neatsiejama mūsų valstybės progreso dalis, o šios priemonės inovatoriams – tiek startuoliams, tiek brandžioms įmonėms – suteikia pagalbą idėjų ir produktų vystymui mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) rezultatų pagrindu. Siekiantiems gauti finansavimą kviečiame kreiptis į MITA konsultacijoms“,- pareiškėjus nedelsti ragina MITA vadovė Birutė Bukauskaitė.
Priemonė „Inočekiai“ skirta pirminių kontaktų užmezgimui su mokslo ir studijų institucijomis bei jau pradėtų MTEP veiklų tęsimui – paslaugų iš mokslo ir studijų institucijų įsigijimui dėl techninių galimybių studijų parengimo ar mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbų atlikimo. Pradedančiųjų inovatorių projektams vykdyti skiriama 140 674 Eur, o brandžiųjų – daugiau nei 480 tūkst. Eur finansavimas.
Priemonė „Inostartas“ – skirta naujoms, inovatyvioms įmonėms, pagal kurią smulkiojo ar vidutinio verslo subjektai (SVV) gali gauti valstybės investiciją idėjos, produkto vystymui ar tyrėjų ir mokslininkų įdarbinimui.
„Inostartas” skatina inovacijų kūrimą ne tik Lietuvos miestuose, bet ir regionuose. Šiuo metu yra paskelbti 2 kvietimai: inovatoriams, veiklą vykdantiems Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miestuose ir rajonuose (skiriama 573 tūkst. Eur) bei inovatoriams, vystantiems inovatyvias idėjas visuose kituose Lietuvos miestuose ir rajonuose (skiriama 707 tūkst. Eur).
Kvietimai teikti paraiškas pagal priemones „Inočekiai“ ir „Inostartas“ yra paskelbti iki 2021 m. spalio 31 d. Kvietimai bus stabdomi anksčiau, jeigu pagal priimtus sprendimus ir vertinamas paraiškas paskirstyta ir prašoma skirti finansavimo lėšų suma sudarys galimybes paskirstyti visą kvietimui teikti paraiškas skirtą lėšų sumą.
Inovatyvų čiulptuką sukūrusiems mokslininkams padėjo „Inostartas“
Mokslininkų kuriami išradimai kasdien palengvina mūsų gyvenimus bei padeda išspręsti net ir sudėtingiausius sveikatos iššūkius. Tokį tikslą turėjo ir specialų funkcinį čiulptuką sukūrusi įmonė „Biofita“. Tačiau, anot mokslininkės dr. Aistės Balčiūnaitienės, įveikus mokslinius iššūkius laukė ne ką mažesni verslo išbandymai, kuriuos padėjo įveikti MITA ir jos administruojama priemonė „Inostartas“.
Kaip skelbia Pasaulio sveikatos organizacija, burnos kandidozė, kuriai ir skirtas gydyti bei užkirsti kelią minėtas produktas, mažyliams aptinkama itin dažnai. Per pastaruosius kelerius metus Europos Sąjungos šalyse gimė apie 5 mln. kūdikių, o Lietuvoje 2017 m. – 29,6 tūkst, iš kurių ši klastinga liga potencialiai gali pasireikšti net 5–25 proc. atvejų ir gali siekti –1,25 mln. atvejų Europoje ir 7,4 tūkst. atvejų Lietuvoje.
Anot dr. A. Balčiūnaitienės, susirgus kūdikiui jo priežiūra tampa sudėtingesnė. „Mažylis tampa irzlus, atsisako valgyti bei sutrinka jo miego ritmas. Kadangi ši problema yra aktuali, dar doktorantūros metais nusprendėme, kad reikėtų sukurti prevencinę priemonę ir kartu padėti gydyti burnos kandidozę.
Dažniausiai rinkoje tam yra naudojami medikamentai, sintetiniai čiulptukai, kurie turi daug šalutinių poveikių, tačiau, kaip žinia, sintetinės medžiagos yra pigesnės, tad ir naudojamos dažniau. Norėjau sukurti priemonę, kuri natūraliai padėtų. Šis čiulptukas yra malonaus kvapo ir neturi skonio. Mažyliui jį čiulpiant išsiskiria gydomosios medžiagos, kurios padengia visą burnos gleivinę“, – paaiškino mažosios bendrijos „Biofita“ atstovė.
Pašnekovė su šypsena sako, kad ji į šią aktualią problemą turėjo pažiūrėti ne tik iš mokslinės pusės, tačiau ir būdama mažo berniuko mama ieškojo išeičių, kurios padėtų tiek jos mažyliui, tiek ir kitiems jo bendraamžiams. „Esu ir vartotoja, ir kūrėja, todėl kuriant inovatyvų produktą visuomet galvojau apie tai, kad tai turi būti daiktas, kurį duosiu savo sūnui ramia širdimi, kaip ir kitos mamos jį pirks savo vaikams. Manau, kad požiūris kuomet kuri ir parduoti daiktus, kuriuos mielai duotum naudotis ir savo šeimai, yra teisingiausias. Visos mūsų naudojamos priemonės yra natūralios, todėl žinau, kad galiu jį tiek rekomenduoti, tiek ir duoti ir savo vaikams“, – svarstė dr. A. Balčiūnaitienė.
Galimybės jaunam verslui
Dr. A. Balčiūnaitienės teigimu, net ir turint idėją ir sėkmingai kuriant produkto prototipą iškyla daugybė klausimų bei dvejonių. Mokslininkė pasakojo susidūrusi ir su klausimu, ar pavyks didelį dėmesį skirti kuriamam funkciniam čiulptukui, o kartu ir gauti atlyginimą, skirti laiko kitiems darbams. Tačiau pateikus paraišką MITA ir gavus 21 843 Eur finansavimą produkto sukūrimui, mokslininkė galėjo visą savo dėmesį skirti darbui.
„Tiesa ta, kad „Inostartas“ mums tikrai padėjo startuoti, o dabar tęsiame darbus su MITA ir turime komercinimo projektą. Ilgai kūrėme iki galėjome pristatyti patį geriausią produktą. Tačiau be „Inostarto“ tai padaryti būtų buvę sudėtinga“, – pripažino pašnekovė.
Dabar svarbiausias įmonės „Biofita“ tikslas yra šį specialų funkcinį čiulptuką licencijuoti ir atlikti tyrimus, kad jis atsirastų prekyboje. Įgijus visą patirtį ir sukaupus turimas žinias, kurias padėjo įgyti MITA, dr. A. Balčiūnaitienė sako, kad ateityje ketina nesustoti ir sukurti daugiau kasdienybę palengvinančių ir kūdikiams skirtų natūralių produktų.
Mokslo ir verslo bendradarbiavimą skatina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Šiuo metu MITA vykdo komunikacijos kampaniją „Inovacijų Lietuva: ar žinai, ką kuriame?“, kuri finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis. Daugiau informacijos www.mita.lrv.lt
Užsakymo nr.: PT_88422353