Inžinerinių sprendimų kūrėjai
MB „Rimti Ratai“ komanda jau ne vienerius metus kuria sprendimus, kurie sujungia sportiniais auto/moto sprendimais paremtą inžineriją. Kartu jų transporto priemonės išsiskiria ir unikaliu dizainu.
„Idėja sukurti triratį „AKO Trike“ kilo prieš daugelį metų pamačius inžinerinį iššūkį, kuris yra panašus į šiandien mūsų sukurtą triratį. Panorome pagaminti gražesnį ir patrauklesnį triratį. Tai – miesto transporto priemonė, kurią išties malonu vairuoti.
Iš pradžių norėjosi patikrinti pagrindinę idėją, nes projektuojant atsirado sprendimas, kaip sukurti transporto priemonę tokiu būdu, kaip niekas pasaulyje dar nedarė ir atsisakius visų sudėtingų (elektrinių arba hidraulinių) valdymo mechanizmų, palikti tik mechaniką. Iššūkis ir mintis sukurti transporto priemonę su vien tik mechaniniu valdymu ir yra pagrindinis tikslas“, – pasakojo A. Mikalauskas.
Ekologiškas pasirinkimas
Palinkti galinčią triratę transporto priemonę „AKO“ sukūrusi komanda sako, kad tai yra atskira transporto priemonių grupė, kuriai priklauso uždaro ar dalinai uždaro kėbulo transporto priemonės. Posūkyje tokios transporto priemonės valdymas gali priminti motociklą, o dėl siauros konstrukcijos ji užims dvigubai mažiau vietos nei įprastas lengvasis automobilis.
„Tai yra ir ekologiškesnis pasirinkimas nei vairuoti automobilį. Kartu mūsų sukurta transporto priemonė išsiskiria tuo, jog kol kiti kūrėjai stato vykdančiuosius mechanizmus ir jiems yra reikalinga sudėtinga valdymo schema, keliami patikimumo klausimai, mes visa tai išmetėme ir įsigilinome į proceso fiziką, palikdami tik mechaninius sprendimus.
Jau esame sukūrę du prototipus ir šiuo metu kuriame trečią. Viskas pasitvirtino ir jau vyko testiniai važiavimai. Moto instruktorius su gerais motociklų vairavimo įgūdžiais patikino, kad ši transporto priemonė važiuoja geriau nei motociklas. Naudojant tik mechaninę valdymo sistemą, gedimų atsiradimas mažai tikėtinas, tad toks sprendimas turi teigiamą įtaką bendram transporto priemonės saugumui“, – sakė pašnekovas.
Pasak jo, prieš dešimtmetį tokių transporto priemonių rinkos apskritai nebuvo, o dabar atsirado poreikis ekologiškesnėms transporto priemonėms, todėl klasikinis automobilio formatas tampa ne toks patrauklus.
Reikalinga pagalba
„Lietuva nėra automobilių pramonės šalis. Visi mes esame aistringi mėgėjai. Kuriant ir pasitarti nebuvo su kuo, todėl viską darėme patys. Viskas vyksta taip, kad vieną dieną kuri dizainą, o kitą dieną jau suki varžtus“, – darbo užkulisius atskleidė A. Mikalauskas.
Anot pašnekovo, pagrindinė problema, su kuria neretai susiduria inovacijų kūrėjai, yra finansai. Iš pradžių ir jis su verslo partneriu šiam projektui skyrė savo asmeninius pinigus, tačiau vėliau jiems pavyko gauti priemonių „Inostartas“ ir „Inopatentas“ finansinę paramą, kurią suteikia Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).
„Jau dabar sulaukiame investuotojų dėmesio, „Tech Toys“ sukūrė ir filmuką apie šią transporto priemonę, todėl vis pamąstome, kad būtų smagu plėstis. Gaunamas susidomėjimas mūsų kūriniu tikrai padrąsina“, – apie savo tikslus pasakojo inžinierius.
Anot MITA vadovės Birutės Bukauskaitės, visos suteikiamos MITA priemonės yra puiki galimybė tiek visiškai jauniems, tiek jau patyrusiems verslams. Ji įsitikinusi, jog geros idėjos privalo būti įgyvendintos, o kūrėjai padrąsinti.
„Palaikymas ir konsultacijos esant atradimų kelyje yra labai svarbu. Kaip ir svarbus skirtingų sričių specialistų, pavyzdžiui, mokslo ir verslo atstovų, bendradarbiavimas. Tikiu, kad tik bendrai siekdami tikslų galime sukurti geriausią rezultatą “, – kalbėjo B. Bukauskaitė.
Mokslo ir verslo bendradarbiavimą skatina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Šiuo metu MITA vykdo komunikacijos kampaniją „Inovacijų Lietuva: ar žinai, ką kuriame?“, kuri finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis. Daugiau informacijos www.mita.lrv.lt.
Užsakymo nr.: PT_88803267