„Nors naujo darbo ieškantis žmogus, žinoma, pirmiausia atkreipia dėmesį į potencialaus darbo pobūdį ir atlyginimą, tačiau dabar jam ne ką mažiau rūpi daugybė kitų dalykų. Žmonėms rūpi ir karjeros bei mokymosi galimybės, taip pat įmonės komanda, organizacinė kultūra ir kiti dalykai. Tai galima laikyti įvairiomis kryptimis, kuriomis juda kiekvieno darbuotojo karjera ir kurių jis ieško kiekvienoje darbovietėje", – pasakoja „People Link" vadovė Jurgita Lemešiūtė.
Jai antrina SEB grupės paslaugų centro personalo vadovė Rūta Valatkienė: „Kryptinga karjera – tai tokia karjera, kai nebūtinai nuolat siekiama vis aukštesnės pozicijos. Tai gali būti ir karjera, kai išpildomi darbuotojo profesiniai ir asmeniniai lūkesčiai, ir vienu metu augama įvairiomis, darbuotojui rūpimomis kryptimis."
Būtinybė tobulėti profesiškai
Viena iš karjeros krypčių, kuri rūpi šiuolaikiniams darbuotojams – profesinis tobulėjimas. Pasirinkti ne vien geresnį atlyginimą, tačiau ir augimo galimybes siūlantį darbdavį turėtų būti svarbu visiems darbuotojams, tvirtina „People Link" vadovė, bet ypač – karjerą pradedantiems specialistams.
„Įmonė yra didelis katalizatorius žmogaus augimui. Visgi ne visos organizacijos turi karjeros sistemą. Tad dažnai žmonės, kurie dirba kompanijose, kuriose yra aiški karjeros sistema ir kur investuojama į darbuotojų ugdymą ir mokymus, daug greičiau auga ir ateityje pasiekia daugiau", – sako J. Lemešiūtė.
Jai antrina „Lidl Lietuva" valdybos narė ir personalo vadovė Sandra Savickienė, pabrėždama, kad tokios darbuotojų nuostatos atsispindi ir „Lidl Lietuva" užsakymu atliktoje reprezentatyvioje apklausoje.
„Kiek daugiau nei 40 proc. apklausos dalyvių profesinio tobulėjimo galimybę nurodo kaip vieną iš svarbiausių darbdavio savybių. Norėdami išlikti pažangiais, darbdaviai savo darbuotojams turėtų pasiūlyti įvairiapusiškas tobulėjimo galimybes bei nuolat plėsti ar atnaujinti esamas mokymų programas. Mūsų darbuotojai asmeninius, socialinius, verslo bei lyderystės gebėjimus tobulina įvairiose praktinių ir teorinių įgūdžių programose, mokosi užsienio kalbų", – sako S. Savickienė.
Kaip pasakoja R. Valatkienė, SEB grupės paslaugų centre labiausiai pasiteisinanti praktika – profesinio tobulėjimo plano personalizavimas kiekvienam darbuotojui.
„Pavyzdžiui, SEB grupės paslaugų centre mums svarbu, kad kiekvienas darbuotojas mokymams skirtų bent po 42 valandas per metus. Kiekvienas žmogus su savo tiesioginiu vadovu aptaria tobulėjimo planą, tariasi, kokius tikslus nori pasiekti ir kokios pagalbos reikia, kad jį pavyktų įgyvendinti", – sako R. Valatkienė.
Anot pašnekovės, darbe žmonėms taip pat aktualu atrasti naujas sritis, apie kurias galbūt net nebuvo susimąstę ar pagalvoję, kad jose galėtų save realizuoti. Todėl SEB paslaugų centre buvo išbandytas ir darbuotojams labai patikęs būdas – suteikti jiems galimybę išbandyti skirtingas darbo pozicijas kitame skyriuje ar departamente.
Erdvė įgyvendinti savo idėjas ir vertybes paversti realybe
„People Link" vadovė taip pat atkreipia dėmesį į kitą karjeroje svarbų aspektą – galimybę praktiškai įgyvendinti sau rūpimas vertybes ir atrasti naujas.
„Dabartinių darbuotojų karjeros tikslai įvairūs – vieni renkasi tvarumą, kiti – lyderystės praktikas, treti – save realizuoti stengiasi per socialinius projektus. O dar kitiems gali rūpėti visi trys. Todėl kiekvienas darbuotojas turėtų gauti konkrečias galimybes, atliepiančias jų individualius poreikius", – pastebi J. Lemešiūtė.
Jai pritaria ir SEB grupės paslaugų centro personalo vadovė – tinkamai išnaudojant organizacijos siūlomas galimybes, savo karjeroje vienu metu galima įgyvendinti net kelis asmeninius tikslus.
„Patirtis rodo, kad darbuotojai nebūna orientuoti tik į vieną tikslą, todėl organizacijoje yra skirtingų bendruomenių įvairiomis temomis, kur kiekvienas gali save realizuoti ir įgyvendinti savo idėjas. Turime darbuotojų iniciatyvinę grupę, kuri galvoja, kokie renginiai darbuotojams galėtų būti aktualūs, ir juos organizuoja. Tokia veikla dažnu atveju papildo profesinius tikslus, pavyzdžiui, vienu metu galima organizuoti paskaitą ar renginį tvarumo tema ir kartu mokytis, kaip vadovauti komandai", – teigia R. Valatkienė.
Svarbu draugiška ir motyvuojanti darbinė aplinka
Kaip bebūtų, darbas užima didelę žmogaus gyvenimo dalį, todėl svarbu, kad darbinė aplinka būtų ne tik komfortiška ir jauki, tačiau ir kolegos bei komanda būtų tolerantiška ir motyvuota, skatintų vieni kitus tobulėti.
„Draugiška aplinka ir darbinė kultūra daugeliui yra bent jau antras pagal svarbą lūkestis įmonėje. Iš tiesų, labai svarbu, kad žmonėms būtų suteikiama psichologiškai saugi darbo aplinka – draugiški ir motyvuoti komandos nariai, padėti pasiruošęs vadovas", – sako „People Link" vadovė.
Jai pritaria ir SEB grupės paslaugų centro personalo vadovė – darbinė aplinka prisideda prie darbuotojo tobulėjimo.
„Dirbdami kartu, komandos nariai turi puikią galimybę mokytis vieni iš kitų saugioje ir palaikančioje aplinkoje. Tam, kad tai būtų galima padaryti, kolektyvas turi būti ne tik draugiškas, tačiau ir motyvuojantis, skatintis atsinešti savo idėjas ir jas įgyvendinti. Tokį darbuotojų lūkestį įgyvendinti realu įvairaus dydžio įmonėms ir komandoms. SEB paslaugų centre, kuriame dirba daugiau kaip 1,5 tūkst. įvairių žmonių, puoselėjame bendruomeniška ir nuolatinio tobulėjimo kultūrą", – teigia R. Valatkienė.
Emocinė ir fizinė sveikata neapleidžia svarbių pozicijų
Pasak eksperčių, dar vienas žmonių lūkestis darbovietei – jos rūpestis darbuotojų fizine ir emocine sveikata bei komfortu. Jį, savo ruožtu, darbdaviai stengiasi užtikrinti siūlydami įvairias papildomas naudas.
„Net jei darbovietėje žmogui suteikiamos visos galimybės siekti įvairių karjeros krypčių, jam vis tiek rūpi ir jo darbo patogumas bei gyvenimo kokybė. Mes, kaip ir kiti modernūs darbdaviai, stengiamės šiuos dalykus užtikrinti suteikdami galimybę dirbti lanksčiomis darbo valandomis, kviesdami į modernų biurą, siūlydami sveikatos draudimą, darbdavio pensijos programą, papildomas atostogų, savanorystės dienas, įvairias paskaitas bei renginius, darbuotojams rūpimomis temomis, ir daug kitų papildomų naudų", – pasakoja R. Valatkienė.
Pasak „Lidl Lietuva" personalo vadovės, darbuotojų poreikį gerinti emocinę būklę įmonė pastebėjo per praktiką, todėl į siūlomą papildomo privataus sveikatos draudimo paketą įtraukė psichologų-psichoterapeutų konsultacijas.
„Taip pat diegiame ir iniciatyvas, kurios bendrai palengvina darbuotojų gyvenimą už darbo ribų, kas lemia geresnę psichologinę savijautą. Pavyzdžiui, mūsų darbuotojai aktyviai naudojasi programa „Gali mumis pasikliauti", kuri leidžia darbuotojams ir jų artimiesiems gauti nemokamas anonimines konsultacijas telefonu ne tik asmeniniais, bet ir finansiniais ar teisiniais klausimais", – sako S. Savickienė.
Jeigu jus domina karjera su daug krypčių, kviečiame į SEB grupės paslaugų centro organizuojamą diskusiją
„Kiek krypčių telpa į vieną karjerą ir kaip jas pasirinkti?" Diskusija vyks tiesioginės transliacijos Facebook
metu Lapkričio 25 d., 11 val. Daugiau informacijos: https://www.seb.lt/kryptingakarjera