2020 m. rugpjūtį „Schwarz“ įmonių grupė, kurios dalimi yra ir „Lidl Lietuva“, prisijungė prie Science Based Targets initiative (liet. moksliškai pagrįstų tikslų iniciatyvos, toliau – SBTi), kuri vienija įmones ir organizacijas, siekiančias mažinti savo šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją.
Remdamasis „Schwarz“ grupės tikslais, „Lidl“ prekybos tinklas taip pat parengė savo klimato strategiją, kurioje išsikėlė ambicingus tikslus. Lyginant su 2019 m., iki 2030 m. bendrovės operatyvinės veiklos ŠESD emisija mažės 80 proc., o nuo finansinių 2022 m. „Lidl Lietuva“ taps klimatui neutralia įmone, kompensuodama tas operatyvinės veiklos emisijas, kurių eliminavimas kol kas per daug sudėtingas. Be to, ypatingai daug dėmesio bus skiriama ir „Lidl“ produktų tiekimo grandinėse susidarančioms ŠESD mažinti.
„Klimato kaitos pasekmės gali būti labai skaudžios ir sukelti negrįžtamus procesus, todėl kovoti su šiuo vienu didžiausių tvarumo iššūkių reikia nedelsiant. Veiksmų ėmėmės dar „Lidl“ veiklos Lietuvoje pradžioje, pavyzdžiui, pirkdami iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektros energiją, efektyvindami jos naudojimą bei skatindami darbuotojų sąmoningumą“, – teigia „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė Rasa Didjurgytė.
Energiją tausoja paprasti sprendimai
Įgyvendindamas klimato strategiją, prekybos tinklas „Lidl“ sieks pokyčių trijose skirtingose ŠESD emisijos srityse. Pirmoji iš jų – tiesiogiai dėl įmonės veiklos išmetamos ŠESD, kurias bendrovė gali pati kontroliuoti. Ši sritis apima parduotuvėse veikiančią šaldymo įrangą, įmonei priklausantį transportą, pačios įmonės gaminamą energiją ir kt.
„Siekdami permainų, plečiame natūralių šaltnešių naudojimą savo parduotuvių šaldymo įrangoje, taip pat didiname ant „Lidl“ parduotuvių stogų esančių saulės elektrinių kiekį. Šiuo metu tokias elektrines turi jau 12 parduotuvių“, – sako R. Didjurgytė.
Įmonė taip pat savo klientams suteikia galimybę nemokamai pasikrauti elektromobilių akumuliatorius. Įkrovimo stotelių prekybos tinklas turi jau šešias. Naujausia iš jų – Rokiškyje, 60-ojoje tinklo parduotuvėje Lietuvoje.
Perka tik žaliąją energiją
Antroji ŠESD emisijos sritis apima netiesiogiai susidariusias dujas, atsirandančias už įmonės ribų gaminant įmonės naudojamą elektros ar šilumos energiją. Efektyvesnis elektros energijos vartojimas – svarbi „Lidl“ klimato strategijos dalis, tačiau tam tikri sprendimai priimti daug anksčiau nei įmonė prisijungė prie SBTi iniciatyvos.
Specialistė pažymi, kad nuo 2017 m. prekybos tinkle įdiegtas energijos vadybos standartas ISO 50001, o pastatai statomi taip, kad atitiktų tvaresnių pastatų sertifikato „Edge“ reikalavimus. Šį sertifikatą turi dauguma „Lidl“ parduotuvių ir Kauno rajone esantis logistikos centras.
Visose „Lidl“ parduotuvėse taip pat įrengta sumanaus apšvietimo sistema, padedanti taupyti energiją. Pavyzdžiui, vykstant parduotuvės atidarymo pasiruošimo darbams apšvietimas veikia taupiuoju režimu, o parduotuvei užsidarius, automatiškai išsijungia.
„Ne mažiau svarbu ir naudojamos elektros energijos kilmė. Nuo pat „Lidl“ parduotuvių atidarymo Lietuvoje tinklas perka tik iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektros energiją. Iškastinio kuro deginimas yra vienas pagrindinių klimato kaitos priežasčių, tad naudodami žaliąją energiją mes tausojame aplinką ir prisidedame prie kovos su klimato pokyčiais“, – sako R. Didjurgytė.
Elektros tvarumo reikalavimai – ir tiekėjams
Paskutinioji – trečioji – ŠESD emisijos sritis apima dujas, susidarančias vertės kūrimo grandinėje.
„Auginant, gaminant, transportuojant bei naudojant „Lidl“ parduotuvių lentynose esančius produktus į aplinką išskiriamas emisijų kiekis sudaro didžiąją dalį „Lidl“ ŠESD pėdsako. Kadangi patys šių procesų nekontroliuojame, tarsimės su stambiausiais tiekėjais, kurių procesai reikšmingiausiai prisideda prie poveikio klimatui. Siekiame, kad tiekėjai, kurių emisijos sudaro 75 proc. „Lidl“ trečiosios ŠESD srities emisijos, taip pat prisijungtų prie SBTi ir atitinkamai išsikeltų emisijos mažinimo tikslus“, – pabrėžia socialinės atsakomybės konsultantė.
R. Didjurgytės teigimu, tik veikiant išvien su savo partneriais galima pasiekti reikšmingų rezultatų.
Užsakymo nr.: PT_89009513