Užsidarius vienoms durims, atsiveria kitos. Fiziniam verslui susidūrus su nematytais sunkumais, daugybė įmonių privalėjo persiorientuoti į skaitmeninę klientų patirtį. Rinka greitai suprato, kad sustabdžius kontaktines veiklas, fizines parduotuves, vienintelė perspektyva – tęsti pardavimus internetu.
Investuotojai ir vartotojai vis dar seka tebesitęsiantį e. prekybos platformų augimą, kuris padeda atsigauti pasauliniam verslui.
Įspūdingais skaičiais pasižymi Rytų Azijos rinkos: Kinijoje pernai mažmeninės prekybos internetu pardavimai siekė net 2,7 trln. JAV dolerių, o Japonijos mažmeninės prekybos apyvarta siekė beveik 170 mlrd. dolerių.
Stiprų augimą demonstruoja ir Indija. Tyrimai rodo, kad mažmeninės e. prekybos pardavimai per metus išaugo beveik trečdaliu – nuo 66 mlrd. dolerių 2021 m. iki 80 mlrd. dolerių šiemet.
Remiantis Jungtinių Tautų prekybos ir plėtros konferencijos (UNCTAD) ataskaita, mažmeninė e. prekyba smarkiausiai augo ir išsivysčiusiose ekonomikose. Jungtinėje Karalystėje 2019 m. pardavimai siekė, 2020 m. – jau 134 mlrd. dolerių. Dar vienas didžiulis šuolis užfiksuotas JAV – pirmaisiais pandemijos metais mažmeninės prekybos internetu pelnas padidėjo 200 mlrd. dolerių.
Milžinai griebė viską, ką pasiekė
Nenuostabu, kad pandemijos atvertomis galimybėmis suskubo pasinaudoti ir pasauliniai e. prekybos banginiai – tiek „Amazon“, tiek „Alibaba“ pelnas pandemijos pradžioje augo rekordiškai. Amerikos e. prekybos milžinės „Amazon“ parduotų prekių vertės (GMV) pokytis 2019-2020 m. siekė 17 proc. Jos konkurentė iš Kinijos „Alibaba“ taip pat pasižymėjo dėmesio vertu 10 proc. augimu. Dar vienas įrodymas – populiari e. prekybos platforma „Shopify“, turinti daugiau kaip 1 mln. aktyvių naudotojų, kuri 2020 m. sumušė savo pačios pelno rekordus – per vienerius metus platforma uždirbo beveik 60 mlrd. dolerių.
Skaitmeninio verslo sektoriuje stabiliai auga mobilioji komercija (angl. m-commerce), kadangi daugiau kaip pusė visų e. prekybos pardavimų atliekama klientų išmaniaisiais telefonais. Šis sektorius vis dar naujas ir turi neribotas tobulėjimo galimybes. Per pastaruosius penkerius metus m. komercijos pardavimai išaugo net 40 proc. Prie viso to prisidėjome ir daugelis mūsų – šiandien jau įprastu ir suprantamu dalyku tapo tiek maisto, buities prekių, tiek rūbų ir kitų prekių užsakymas tiesiog telefonu.
Išnaudokite analitikos galimybes
E. prekybos sektorius yra ne tik perspektyvus, bet ir daug patikimesnis bei ekonomiškesnis nei fizinė prekyba. Ne tik dėl to, kad e. parduotuvei nereikia nuomoti ir prižiūrėti fizinių patalpų, bet ypatingai todėl, kad prekyba internetu padeda verslininkams stebėti svetainės lankytojų įsitraukimą. Šie duomenys yra kur kas išsamesni ir tikslesni bei gali suteikti naudingų įžvalgų apie tai, kur, kuo ir kada prekiauti, kam ir ką reklamuoti, kad pritrauktumėte dar daugiau pirkėjų.
Atsakingai planuojamos prekės ženklo žinomumo ir reklamos kampanijos socialiniuose tinkluose gali dar labiau pakelti pardavimus. Siekiant įsitikinti, kad jūsų žinia apie parduodamą prekę ar paslaugą pasiekia reikiamą adresatą ir jį sudomina, svarbu nuolat sekti ir analizuoti kampanijų rezultatų duomenis.
Pavyzdžių, kad socialiniai tinklai atveria platesnius vandenis e. prekybai, netrūksta – vienas jų galėtų būti mados prekės ženklas „Fashion Nova“. Vos penkias fizines parduotuves Kalifornijoje turinti bendrovė skaičiuoja 520 mln. dolerių siekiančias metines pajamas, kadangi užsakymus priima iš viso pasaulio, o potencialius klientus pasiekti padeda būtent kampanijos socialiniuose tinkluose ir tikslinė reklama.
Didėjanti e. prekybos įtaka ir populiarumas palaikė pasaulinį verslą sunkių išbandymų laikotarpiu ir dabar yra pasirengusi nutiesti kelią į stipresnę skaitmeninę ateitį – suteikdama visas technines ir analitines galimybes ir įrankius verslui veikti efektyviau ir sėkmingiau, o taip pat užtikrinčiau tęsti veiklą pakitus aplinkybėms.