Laikai, kai žmonės atvažiuodavo į konkrečią parduotuvę įsigyti visų reikiamų prekių, jau praeityje. Pastarųjų metų e. komercijos augimas yra neginčijamas ir siekia dar prieš keliolika metų neįsivaizduotas aukštumas: net ir visuotinio ekonominio nuosmukio laikais e. prekybos rinka visame pasaulyje viršijo rekordinius 4,93 trln. JAV dolerių.
Tendencijas atliepia ir Lietuva. „Omniva LT“ duomenimis, 90 proc. lietuvių jau perka elektroninėje erdvėje, o dar 5 proc. – planuoja tą daryti artimiausioje ateityje. Tokie skaičiai sąlygoja, kad garsūs užsienio prekės ženklai į mūsų regioną žvelgia vis rimčiau ir imasi veikti su kur kas didesniais biudžetais nei esame įpratę. Pavyzdžiui, per kiek daugiau nei vienerius metus tokių pasaulinių tinklų kaip „About You“ ar „Zalando“ išlaidos reklamai Lietuvoje siekė atitinkamai 9,5 mln. Ir 4.6 mln eurų. Tai lemia, jog mūsų verslininkams konkuruoti su užsienio kompanijomis darosi vis sunkiau, nes jos gali pasiūlyti kelis kartus didesnius biudžetus. Todėl tolimesnė Lietuvos verslų plėtra įmanoma tik ieškant naujų prekybos kanalų ir siūlant savo paslaugas klientams ne tik mūsų šalyje, bet ir visame pasaulyje.
Tarptautinės siuntos – perspektyvi galimybė augti?
Dėl didėjančios konkurencijos Lietuvoje pastebime, kad vartotojai vis labiau išnaudoja tarptautinių siuntų privalumus ne tik privačiame gyvenime, bet ir versle. Tą atskleidžia mūsų atliktas tyrimas: per pastarąjį pusmetį į užsienį siuntą siuntė beveik kas penktas lietuvis. 90 proc. apklaustųjų siuntas į užsienį siunčia draugams ar giminaičiams, o 19 proc. grąžina internete pirktas prekes. Tačiau tarptautinių siuntų potencialas dovanomis ar prekių grąžinimu tikrai neapsiriboja, nes verslininkai ir individualia veikla užsiimantys asmenys vis dažniau prekes parduoda pasaulio rinkose.
Net 16 proc. lietuvių prekiauja ir siunčia prekes į užsienį ir naudojasi internetinės prekybos platformomis. Tai rodo, jog lietuviai į tarptautines siuntas žvelgia vis rimčiau ir vertina jas kaip dar vieną galimybę pradėti savo verslą ar jį plėsti. Tarptautinių siuntų privalumai yra akivaizdūs, nes šiomis paslaugomis besinaudojantys verslininkai gali pasiūlyti savo produktus ten, kur jų paklausa yra didžiausia. O svarbiausia – tą atlikti greitai ir patogiai.
Šiandienos problemoms – išmanūs sprendimai
Efektyviu prekių pristatymu rūpinasi siuntų pristatymo bendrovės, kurios siekia sujungti verslus bei naujoms prekėms ir paslaugoms atvirus klientus visame pasaulyje. Modernus ir našus būdas išsiųsti siuntas šiandien – tai pasinaudoti visiems prieinamais paštomatais. Kita vertus, augantiems siuntų poreikiams patenkinti to nepakaks, ir jau dabar siekiame prisitaikyti prie rinkoje vykstančių pokyčių. Todėl artimiausius metus paskirsime ne tik reikiamos infrastruktūros atnaujinimui, bet ir modernių sprendimų įgyvendinimui, kurie prekiauti tarptautinėje erdvėje padės efektyviau ir našiau.
Taigi, šiandieninis kontekstas lemia, kad verslai Lietuvoje vis dažniau atsiremia į du pasirinkimus. Pirmasis – veikti tik Lietuvoje ir konkuruoti su milžiniškais globaliais žaidėjais, tuo pat metu rizikuojant prarasti dalį pelno ir užleisti pozicijas rinkoje. Antrasis – plėsti savo veikimo geografiją patiems ir žengti į užsienio rinkas. Antrasis pasirinkimas yra daug patrauklesnis, tačiau jį sąlygoja ribotos verslų galimybės lengvai siųsti savo prekes į visą pasaulį. Todėl „Omniva“ gali tapti ne tik patikimu partneriu, galinčiu siųsti siuntas globaliai, bet ir teikti individualizuotus pasiūlymus.
Dėl šios priežasties diegiame įrankius, kurie mūsų klientams supaprastina siuntų siuntimo logistiką ir leidžia automatizuoti užsakymų formavimo procesus. Geras to pavyzdys – naujoji „Omniva LT“ paslauga „Mix & Match“, kuri kiekvienam verslui pasiūlo vieną platformą, leidžiančią stebėti skirtingų tiekėjų ir vežėjų įsipareigojimus, darbų atlikimo laiką ar svarbiausius kokybinius rodiklius. Šio ir kitų sprendimų diegimas leis sumažinti prekių transportavimo kaštus bei prisidės prie Lietuvos verslų augimo.