Pirmoji vakaro pašnekovė, “Kilo Health” marketingo vadovė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytoja ir “Idialogue” karjeros mentorė Deimantė Butkė, pripažįsta, kad veiklų jai tikrai netrūksta, tačiau priduria, kad viskas priklauso nuo požiūrio. “Cut an elephant into pieces” (liet. “Padalinti dramblį į dalis”), teigia Deimantė, “kai tu išskaidai dalykus į mažesnius gabalėlius, viskas atrodo daug lengviau ir paprasčiau”.
Deimantė akimirksniu sudėlioja savo veiklas: darbas yra verslas, jo tikslas – uždirbti, dėstymas universitete – atgaiva sielai, mentorystė – tai, kur kiekvienas iš mūsų, jeigu tik galime duoti, mes ir turėtume duoti bei dalintis savo patirtimi ir žiniomis.
“Įrašas Facebook’e nėra tiesiog įrašas, TikTok aplikacija nėra tik TikTok’as, kartais tai gali uždirbti milijonus,” – sakė marketingo vadovė.
Deimantė pripažįsta, kad marketingas ir jo prasmė yra labai dažnai diskutuojami klausimai. Ji nuoširdžiai tiki, kad šiandien skaitmeninis marketingas yra naujieji pardavimai. Tačiau Deimantei tai nėra tik darbas, nes “kartais siurbdamas namus gali suprasti kažką, ateis mintis, kurią reikia užsirašyti, išsiųsti ar paskambinti kolegoms. Tu visada nuolatos gaudai dalykus, kuriuos gali adaptuoti ir panaudoti kažkokiam produktui.”
Paklausta, kaip greitai besikeičiančiame skaitmeniniame marketingo pasaulyje neatsilikti nuo tendencijų, Deimantė pabrėžia, kad “tam, kad išliktum, reikia daug analitinių gebėjimų, reikia matyti galimybes, nes dabar neužtenka būti vienam kanale. Reikia žinoti visų platformų skirtingumą ir adaptuoti savo turinį, turėti 360 jausmą.”
Ruošdama savo doktorantūros laipsnio tyrimą Deimantė neatsilieka nuo tendencijų – tyrinėja dirbtinio intelekto bei vadovų intuicijos santykį, kuris leistų pasiekti geriausių rezultatų. Ji taip pat įvardija, kad geram marketingo žmogui, norinčiam pasiekti aukštumas, reikia “kūrybos ir vadybos – šventos dvejybės” gabumų.
Savo patirtimi dalijosi ir LRT bei ELLE mados žurnalistė, LRT Klasika radijo laidų vedėja, Lietuvos dailininkų sąjungos meno erdvės “Medūza” komunikacijos vadovė bei “Spintos guru” tinklaraiščio įkūrėja Deimantė Bulbenkaitė, kuri mada domisi nuo 13 metų. Paklausta, kaip jai pavyko išlikti toje pačioje vagoje, pripažįsta, kad ne visuomet buvo lengva: “Svyravimų buvo pačių įvairiausių. Bet jeigu tu niekada nesvarstai apie tai, ką tu darai ir kodėl tu tai darai, tai reiškia kažką darai blogai. Jeigu tavo darbas praeityje tau nekelia gėdos dabar, reiškia tu neprogresuoji”.
Deimantė yra gyvas pavyzdys, kad mada gali būti visur. Tai yra apie mūsų santykį su dėvimais drabužiais ir pačiais savimi, tai yra apie bendruomeniškumą, įkvėpimo paieškas bei sąmoningumą. Todėl ji visiškai nemato prieštaravimų tame, kad mada, kuri dažniausiai yra suvokiama kaip betarpiškai vizualinis dalykas, yra aptariama radijo laidoje. Viskas priklauso nuo pateikimo ir mokėjimo papasakoti apie kažką taip, kad įkvėptum klausytojus naujiems potyriams.
Paklausta, koks yra skirtumas, tarp mados ir stiliaus, Deimantė metaforiškai atkirto: “Kas norėtų būti madingas? Čia tas pats kaip tapatinti save su sūreliu, kuris už dienos baigs galioti. Kam to reikia?”
Deimantė taip pat akcentavo, jog, kad ir kaip mylėtum savo darbą, reikia nepamiršti ir apie meilę sau: “Lengva save išdalinti ir dar lengviau galvoti, kad tu visiems gali būti naudingas ir kad tavęs visiems reikia. Supratau, kad dalykai gali išgyventi be manęs ir kad kartais yra sveika kažkam pasakyti ne”.
Dar viena vakaro viešnia, Rūta Pulkauninkaitė-Macikė – prabangaus viešbučio “PACAI” generalinė direktorė, turinio kūrėja, WoW universiteto sveikatos klubo bendraįkūrėja – su renginio dalyviais dalijosi įkvepiančiomis istorijomis bei sveiko balanso palaikymo įvairiose gyvenimo sferos paslaptimis.
“Vienas iš vadovo didžiausių uždavinių – iškelti tikslus savo komandai. Tikslus, kurie būtų jiems iššūkis. Svarbu tikslų siekti drauge, nes vadovas be komandos yra niekas.” Rūta taip pat pabrėžė, kad labai svarbus veiksnys, leidžiantis užtikrinti, kad viskas veiktų, net ir nesant vadovui – abipusis pasitikėjimas tarp darbdavio ir darbuotojų bei jų profesionalumas savo srityse.
Nors visiškai atsiriboti nuo minčių apie darbą ne visuomet pavyksta, pašnekovė pabrėžė, kad ekstremalūs sportai – jos išsigelbėjimas. “Apie kokį biudžetą, apie kokį elektroninį laišką galima galvoti, kai tau reikia galvoti, kaip išgyventi, pagauti bangą, atlikti triuką? Banglenčių sportas ir verslas turi daug paralelių, abiem atvejais reikia greitai priimti sprendimus, kiekvienas įlipimas į vandenį yra patirtis.”
Rūtos manymu, pusiausvyra tarp darbo ir laisvalaikio labai svarbi, nes tik tuomet įmanoma dirbti efektyviai. Gebėjimas laiku sustoti, planuoti laiką, dėliotis prioritetus, šeimos palaikymas – padeda daug lengviau siekti savo tikslų.
Dar vienas renginio pašnekovas, Lukas Jablonskas – produkto vadovas Buycycle, buvęs produkto vadovas Vinted, mentorius The Atomic Garden Vilnius ir Women Go Tech, dalinosi savo specialybės vingrybėmis.
“Aš noriu tikėti, kad nebėra to poreikio, kad kiekvienas produkto vadovas būtų absoliučiai įvaldęs visus techninius įgūdžius. Bet keičiantis technologijom, keičiamės ir mes, tad svarbesniais tampa tokie įgūdžiai kaip tu gebi bendrauti, empatija bei gebėjimas spręsti iškilusias problemas.”
Nors, anot Luko, šioje profesijoje yra daug streso faktorių ir lūkesčių, ji suteikia galimybę nuolat mokytis ir tobulėti ne tik profesinėje srityje, bet ir asmeniniame gyvenime: “Aš tapau geresniu sūnum, broliu, partneriu, draugu – atsirado daugiau empatijos ir supratimo, kad mes visi labai skirtingi.”
Lukas su klausytojais atvirai dalinosi apie pakeliui patirtas baimes ir iššūkius su kuriais susidūrė priimdamas svarbius sprendimus. Pasitelkdamas vieną japonų senovės tradiciją, “misogi”, kuri skatina kelti fizinius ir protinius iššūkius taip gilinant savęs supratimą, Lukas pabrėžia, kad išėjimas iš komforto zonos yra nejaukus, bet labai vertingas potyris, galintis atverti naujas gyvenimo duris.
Renginio dalyviai taip pat turėjo galimybę stebėti “The Pose Brand” pasirodymą, kurio metu demonstruoti mados ir meno kūrėjos, dizainerės Kamilės Bukauskaitės drabužiai. Ryškios spalvos, ekcentriškumas ir kitoniškumas užpildė renginio erdvę normas griaunančios kūrybos natomis.
“-What do people do? projektas ir istorijų pasakojimų renginiai yra apie žmones, bendruomenę ir įkvepiančių patirčių dalijimąsi. Šio projekto misija yra dalintis istorijomis, kurios nėra tik apie sėkmę, nes gyvenime būna visko, bei skleisti supratimą, kad keistis bei ieškoti savo kelio yra svarbi augimo dalis.” - sako Giedrė Šėmytė, -What do people do? vadovė.
Nuotraukos: Gabrielė Stončiūtė