UAB „NBCS“ generalinis direktorius Artiom Maslov pasakoja apie skaitmeninimo naudą bei iššūkius ir atskleidžia, kaip viena stebėjimo platforma gali išspręsti daugybę problemų.

Santrauka

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) yra valstybinė institucija, atsakinga už mokesčių administravimo ir jų laikymosi priežiūrą Lietuvoje. VMI yra koordinuojama Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, jai pavesta rinkti mokesčius, užtikrinti gyventojų ir verslo mokestinių pareigų vykdymą bei įgyvendinti mokesčių politiką šalyje. Gyventojams ir įmonėms Lietuvoje labai svarbu laikytis mokesčių įstatymų bei kitų teisės aktų ir prireikus bendradarbiauti su VMI.

Taigi, kai pasaulis nėrė į skaitmeninimo procesą, organizacija turėjo prisitaikyti.

Mokesčių paslaugų skaitmeninimas


kaitmeninės mokesčių paslaugos suteikia daug pranašumų, kurie gali pakeisti tai, kaip administruojami ir mokami mokesčiai. Išskirsiu dviejų tipų pokyčius: tuos, su kuriais susiduria šiuolaikinės įmonės apskritai, ir tuos, kurie labai svarbūs VMI.

Bendrieji pokyčiai

Pirmiausia turėčiau paminėti tokį svarbų žingsnį, kaip mokesčių deklaracijų teikimo internetu paslauga, kurią mokesčių institucijos įdiegė siekdamos užtikrinti patogų ir veiksmingą mokesčių deklaracijų teikimą elektroniniu būdu. Internetinės mokesčių mokėtojų paslaugos, kuriomis šiandien naudojasi įmonės ir privatūs asmenys, siūlo tokias priemones kaip mokesčių skaičiuoklės ir DUK, kurie palengvina reikalavimų laikymąsi. Be to, skatinant mokesčius mokėti elektroniniu būdu, naudojantis internetine bankininkyste, mažinamas grynųjų pinigų naudojimas, o tai supaprastina mokesčių surinkimą.

E. sąskaitos faktūros yra labai svarbios, nes padeda mokesčių institucijoms stebėti sandorius ir užkirsti kelią mokesčių vengimui, užtikrinti, kad įmonės teiktų tikslias pardavimo ir pirkimo ataskaitas. Vykdant skaidrias operacijas būtina kruopščiai dalytis duomenimis; pavyzdžiui, VMI bendradarbiaujant su vyriausybinėmis agentūromis, nustatomas mokesčių slėpimas lengvatinio apmokestinimo zonose.

VMI pokyčiai

VMI perėjimas prie modernių skaitmeninių platformų buvo labai reikalingas, sudėtingas ir pareikalavęs tiek žmogiškųjų, tiek finasinių resursų. Organizacija turėjo efektyviai valdyti biudžetą ir paskirstyti išteklius.

Skaitmeninimo laikais skaitmeninių mokesčių platformų naudotojo patirtis yra labai svarbi siekiant užtikrinti atitiktį reikalavimams ir pasitenkinimą, todėl būtina spręsti galimo nusivylimo ir klaidų problemą.

Akivaizdu, kad norint pereiti prie skaitmeninių mokesčių paslaugų, reikia gerai parengtų ir gebančių prisitaikyti darbuotojų. Žinoma, visada atsiras darbuotojų ar mokesčių mokėtojų, įpratusių prie tradicinių procesų, pasipriešinimas. Tačiau prisitaikymas prie naujos tikrovės yra būtina pažangos dalis. Tam kiekviena organizacija turi sukurti veiksmingą komunikacijos, mokymo ir laipsniško įgyvendinimo metodą.

Tarp iššūkių taip pat yra duomenų kokybės, teisinės atitikties, skaitmeninės įtraukties ir raštingumo užtikrinimas. Reaguodama į tai, VMI pradėjo transformacinę kelionę, aktyviai ieškodama sprendimų, kaip įveikti šią sudėtingą pertvarką.

Sprendimo pasirinkimas ir įgyvendinimas

VMI teko spręsti įvairius iššūkius, tokius kaip našumo problemos, sudėtinga IT aplinka ir naudotojų patirties gerinimas. Organizacija pateikė konkretų prašymą – jie ieškojo išsamių sprendimų, kurie atitiktų griežtus reikalavimus ir realiu laiku užtikrintų įžvalgas apie sistemos veikimą, aktyvų problemų sprendimą ir sąnaudų optimizavimą.

Kadangi VMI yra viešoji įstaiga, visi veiksmai turi būti atliekami pagal viešųjų pirkimų taisykles ir šalies įstatymus. Todėl buvo surengtas konkursas, kuriame iš visų sprendimų įgyvendintoju tapo „Dynatrace“ – optimalus sprendimas, atitinkantis poreikius ir suformuotus reikalavimus. Taip pradėjome bendradarbiauti.

Rinkoje „Dynatrace“ pristatėme mes, UAB „NBCS“, ir mūsų partneris BAKOTECH. Šis sprendimas teikia realiojo laiko įžvalgas apie programų ir infrastruktūros našumą, padeda greitai nustatyti problemas, priimti duomenimis pagrįstus sprendimus ir gerinti naudotojų patirtį.

Kuo tai naudinga VMI?

Pirmiausia „Dynatrace“ gebėjimas nustatyti ir išspręsti našumo problemas pagerina programos našumą. VMI gali optimizuoti savo sistemas ir sukurti greitesnes, patikimesnes programas, užtikrinančias geresnę naudotojų patirtį. Organizacijai labai svarbu pasiekti savo skaitmeninės veiklos tikslus ir skatinti augimą. Mano nuomone, „Dynatrace“ padeda spręsti šias užduotis.

Taip pat turėčiau pabrėžti, kad „Dynatrace“ padeda sumažinti prastovos laiką, nes problemos aktyviai sprendžiamos. Kitaip tariant, VMI klientai gali net nepajausti, kad yra problemų, o tai teigiamai veikia jų požiūrį į organizacijos teikiamas paslaugas.

Pavyzdžiui, neseniai VMI įvyko incidentas – po atnaujinimo sistema veikė netinkamai. Serverio išteklių poreikis išaugo iki maksimumo ir tinklo ištekliai susidūrė su trukdžiais. „Dynatrace“ priemonėmis nustatyta, kad problema yra nesibaigiančios užklausos duomenų bazei dėl nepastovaus paslaugos veikimo. Informacija buvo perduota paslaugų teikėjui ir paaiškėjo, kad tai buvo atnaujinimo proceso problema. Paslaugų teikėjas iš karto suprato esmę, o nustatyti ir išspręsti šią problemą užtruko kelias minutes.

Apibendrinimas

Jei turėčiau apibūdinti „Dynatrace“ vienu sakiniu, sakyčiau: „Šiuolaikiška, lanksti, lengvai naudojama priemonė kūrimo ir operacijų grupėms“.

Rezultatai rodo, kad „Dynatrace“ išsprendė ne vieną su VMI skaitmeninimu susijusių problemą. Tai padėjo organizacijai lengviau pasiekti savo IT tikslus. Dabar VMI turi našumo stebėsenos ir optimizavimo realiuoju laiku galimybę, o tai užtikrina skaitmeninių paslaugų ir taikomųjų programų patikimumą ir efektyvumą, suderintą su organizacijos IT našumo ir naudotojų patirties tikslais.