Tarp įsimintiniausių – ir „Tele2“
„Tele2“ atliktas tyrimas* parodė, kad paprašyti įvardyti, kokio prekių ženklo reklamą pastaruoju metu matė socialiniuose tinkluose, dauguma respondentų nurodė populiarias el. parduotuves, telekomunikacijų bendroves, mažmeninės prekybos tinklus, taip pat vaistines, drabužių parduotuves.
Pirmoje vietoje atsidūrė neseniai į Europos rinką įžengusi el. parduotuvė „Temu“ – ją spontaniškai įvardijo 12 proc. apklaustųjų. Antroje vietoje atsidūrė „Tele2“ – operatoriaus reklamą buvo matę ir įsiminė 8 proc. žmonių.
„Išvardinus telekomunikacijų žaidėjų prekių ženklus ir respondentų pasiteiravus, kurio prekių ženklo reklamą labiausiai pastebi soc. medijose, paaiškėjo, kad įsimintiniausia yra būtent „Tele2“ reklama (53 proc.). Įdomi tendencija, kad bendrai telekomunikacijų rinkos reklamas socialiniuose tinkluose labiau linkę pastebėti 55–64 metų amžiaus respondentai. Tačiau „Tele2“ ir išankstinio mokėjimo paslaugos „Pildyk“ reklamas labiausiai pastebi 15–24 metų amžiaus socialinių tinklų naudotojai“, – sako J. Antropik.
Pasak jos, tokį auditorijos išskirtinumą galėjo lemti pasirinktas komunikacijos tonas. „Tele2“ reklama socialiniuose tinkluose – įtraukianti, žaisminga, o naujienos ir pasiūlymai pateikiami pasitelkiant humorą. Dalį operatoriaus paslaugų soc. tinkluose reklamuoja garsūs šalies komikai.
„Tai įvertina ir patys vartotojai. Tyrimo duomenimis, „Tele2“ komunikacija soc. tinkluose laikoma juokingiausia bei labiausiai gerinanti prekių ženklo įvaizdį. Iš tirtų faktorių matome, kad respondentai mano, jog „Tele2“ socialinių tinklų komunikacija atspindi prekės ženklą ir padeda jį įsiminti“, – teigia J. Antropik.
Skatina ir pirkti
Tyrimas parodė ir tai, kad socialiniuose tinkluose matomos reklamos paskatina žmones įsigyti prekes ir paslaugas. Anot J. Antropik, trečdalis (33 proc.) apklaustųjų teigia, kad pirko prekę ar paslaugą pagal soc. tinkluose matytą reklamą 1–2 kartus ar dar dažniau. Tyrimo duomenimis, dažniau nei kiti pagal pamatytas reklamas apsiperka jauni žmonės (iki 34 metų amžiaus).
„Tai parodo, kad reklamos socialiniuose tinkluose – itin paveikios ir skatinančios veiksmą. Akivaizdu, kad investuoti į kokybišką, patrauklią reklamą internete verslui apsimoka. Tiesa, žmonės reklamų nepriskiria išskirtinai kažkuriam kanalui, dėl to tiems, kurie reklamuojasi internete, didžiausią naudą atneša platformų įvairovė“, – pastebi J. Antropik.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad 94 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi socialiniu tinklu „Facebook“, o 93 proc. respondentų naudoja ir jo susirašinėjimo platformą „Messenger“. Abi šias platformas Lietuvos gyventojai naudoja dažniausiai – bent vieną ar kelis kartus per dieną. Labiausiai paplitusia ir respondentų mėgstamiausia socialine platforma tapo „YouTube“ – ja Lietuvoje įvairiu dažnumu naudojasi net 97 proc. gyventojų.
*Tyrimą „Socialinių tinklų vertinimas“ bendrovės „Tele2“ užsakymu atliko UAB „Norstat“ 2024 m. balandžio 18–25 d. Tyrimas reprezentuoja 16–70 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, kurie kasdien naudojasi bent vienu socialinių tinklu, nuomonę. Tyrimo metu apklausta 600 respondentų.