Ar žinojote, kad laiškus ir siuntas Lietuvoje kasdien pristato daugiau nei 900 laiškininkų? Maždaug 430 jų – mobilieji laiškininkai, užtikrinantys pašto paslaugų prieinamumą labiausiai nutolusiose Lietuvos vietovėse. Tačiau Lietuvos paštas didžiuotis gali ir mažiau matoma puse – net 8 logistikos centrais, kuriuose kasdien surūšiuojami tūkstančiai laiškų ir siuntinių bei LP EXPRESS paštomatų tinklu – populiariausiu būdu siųsti ir gauti siuntas šalies viduje.
Turėjo galimybę prisidėti prie išskirtinio projekto
Kas geriau galėtų papasakoti apie pašto veiklą, nei jo darbuotojai? Maksimas Joda, dabartinis Lietuvos pašto Informacinių technologijų departamento vystymo skyriaus IS operacijų vadovas, prisipažįsta niekada nesitikėjęs, kad dirbs pašte. Dirbdamas didelėje tarptautinėje korporacijoje vyras suprato, kad nori kažko kito – darbo, kuriame galėtų ne tik įgyvendinti savo idėjas, bet ir matyti realius pokyčius. Pasiūlymas prisijungti prie Lietuvos pašto jam buvo netikėtas, tačiau dabar jis neabejoja – žingsnis buvo teisingas.
„Didžiausia vertė, kurią matau dirbdamas Lietuvos pašte – tai autonomija priimti sprendimus ir galimybė inicijuoti pokyčius. Čia kiekvienas turi galimybę ne tik pasiūlyti idėją, bet ir prisidėti prie jos įgyvendinimo“, – sako M. Joda.
Šiandien Lietuvos paštas gali džiaugtis ne vienu sėkmingai įgyvendintu inovatyviu IT projektu.
„Kiekvieną mėnesį per LP EXPRESS tinklą vidutiniškai yra pristatoma arti 1 mln. siuntų, virš 97 proc. jų gavėjus pasiekia jau kitą dieną, – puikiais rezultatais dalinasi M. Joda.
Pašto siuntas rūšiuoti padeda ir dirbtinis intelektas
Technologinių pokyčių per pastaruosius kelerius metus Lietuvos pašte tikrai netrūko. Pavyzdžiui, milijoninius siuntų kiekius darbuotojams rūšiuoti jau padeda dirbtinis intelektas – tai leidžia sumažinti klaidų riziką ir tuo pačiu pagreitinti siuntų pristatymo procesus.
„Mūsų srityje labai jaučiamas sezoniškumas – per Kalėdas ir kitas didžiąsias metų šventes siuntų kiekis gerokai išauga: sistemai tenka apdoroti virš 100 000 siuntų per dieną – maždaug tris kartus daugiau, nei įprastai. Dirbtinio intelekto sprendimai tokiais atvejais labai padeda“, – sako IT specialistas.
Daug investuojama ir į IT sprendimus, kurie pagerina klientų patirtį ir tuo pačiu palengvina pašto darbuotojų kasdienybę. Štai naują ir šiuolaikišką pašto paslaugų teikimo būdą – mobiliuosius laiškininkus – klientai vertina ypatingai gerai. Visi šie laiškininkai klientus aptarnauja naudodamiesi moderniomis priemonėmis – naujais tarnybiniais automobiliais, užsakymus priima ir tvirtina planšetiniuose kompiuteriuose, turi nešiojamus spausdintuvus. Ne kartą Lietuvos pašto atstovai šį unikalų projektą, kaip gerąją patirtį, pristatinėjo ir tarptautinėse parodose, svečiuodamiesi kitų šalių paštuose.
Darbuotojai – svarbiausia Lietuvos pašto investicija
Sparčiai modernėja Lietuvos paštas ne tik technologijų srityje – įmonė, kurioje dirba beveik 2600 darbuotojų, nuolatos investuoja į jų tobulėjimą, komfortiškų darbo sąlygų kūrimą.
„Visuomet diskutuojame, kokie mokymų formatai galėtų būti naudingiausi komandai. Štai mūsų skyriuje planuojame rengti mokymų dienas, skirtas gilinti IT kompetencijas ir prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios rinkos. Norime ne tik neatsilikti, bet ir lyderiauti inovacijų srityje, o tam būtinas nuolatinis tobulėjimas“, – sako M. Joda.
Nors technologiniai sprendimai ženkliai prisideda prie Lietuvos pašto augimo ir padeda užtikrinti konkurencingumą rinkoje, didžiausia įmonės investicija – jos darbuotojai. Net 35 proc. jų dirba įmonėje daugiau nei 10 metų ir kiekvienas svariai prisideda prie bendro tikslo – kad pašto paslaugos pasiektų visus šalies gyventojus.
Iš privataus sektoriaus į Lietuvos paštą dirbti atėjęs M. Joda sako pastebintis, kad dalis žmonių paštą vis dar įsivaizduoja kaip senamadišką ir nelanksčią organizaciją, tad iš arčiau pamatę čia vykstančius procesus, įprastai būna maloniai nustebinti.
„Augame ir stipriname pajėgumus – vien šiais metais prie mūsų vystymo skyriaus prisijungė 7 nauji darbuotojai. Įdomu stebėti, kaip jie, atėję su tam tikromis dvejonėmis ir išankstinėmis nuostatomis, pamato visai kitokį paveikslą – modernios, technologiškai pažangios įmonės. Lietuvos paštas šiandien tikrai nebėra tik paštas – tai inovacijų centras, gebantis nustebinti net ir IT specialistus“, – sako M. Joda.