Ramutė nėra vienintelė, jaučianti ypatingą ryšį su savo darbu ir žmonėmis, kuriems teikia paslaugas. Daugelis jos kolegų „Lietuvos pašte“ turi ilgametę patirtį, o kai kurie dirba ištisus dešimtmečius. Bendrovė prisitaiko prie rinkos poreikių ir suteikia darbuotojams galimybes tobulėti derinant darbą su asmeniniu gyvenimu. Tai pasiteisina – apie 35 proc. darbuotojų dirba daugiau nei 10 metų, apie 5 proc. turi vieno ar kito tipo negalią – ir visi lygiomis galimybėmis prisideda prie aplinkos gerovės.

Ramutės pavyzdys rodo, kad bendrovė rūpinasi ne tik paslaugų kokybe, bet ir bendruomenių bei darbuotojų gerove. „Dirbdama šį darbą, jaučiuosi savo rogėse“, – atvirauja Ramutė, pabrėždama, kad kiekviena diena jai suteikia naują prasmę ir galimybę padaryti kažką gero.

Dienos pradžia paprasta, bet prasminga

Kiekvieną rytą Ramutė pradeda nuo pasisveikinimo su kolegomis ir greitos peržiūros, ką jos diena atneš. „Nuolat pasižiūriu į planšetę, kokie darbai manęs laukia – tai šiandienos darbų žemėlapis“, – sako ji. Planšetiniai kompiuteriai, kuriais aprūpinti mobilieji laiškininkai, leidžialengvai ir greitai tvarkyti visus su klientais susijusius reikalus. Po to, kai susirenka reikalingus laiškus, siuntas ir pinigus, ji įsėda į automobilį ir vyksta aplankyti rajono gyventojų. „Visi manęs laukia – tiek jauni, tiek seni. Labai džiugu, kai žmonės priima tave su šypsena“, – dalinasi Ramutė.

Lietuvos paštas automobilis

Ši šypsena – tai ne vien tik formalumas. „Lietuvos paštas“ ne tik teikia pašto paslaugas, bet ir siekia stiprinti bendruomenių ryšius, rūpintis jų gerove. Mobilieji laiškininkai, kaip ir Ramutė, prisideda prie šios misijos – jie atveža ne tik laiškus, bet ir svarbią informaciją, prekes, pensijas ar net kasdienes naujienas tiems, kuriems jos gali būti nepasiekiamos kitais būdais.

Santykis su gyventojais – draugystė ir pasitikėjimas

Paklausus, ar yra vieta, kurioje Ramutė visuomet norėtų sustoti ilgiau, ji kukliai atsako, jog tokių vietų neturi – svarbiausia suspėti visus aplankyti. Tačiau kiekvienas sustojimas reiškia ne tik pareigą, bet ir bendravimą. „Vyresnieji gyventojai ypač džiaugiasi, kai atvežu pensijas ar laiškus, priimu jų mokesčius. Dažnai jie jau laukia manęs išėję į kiemą, nori pabendrauti“, – pasakoja ji.

Ramutė pripažįsta, kad jos santykiai su žmonėmis per laiką pasikeitė: „Jaučiuosi tarsi pažįstu juos kaip senus draugus. Dažnai senjorai išsipasakoja, papasakoja savo gyvenimo nutikimus – kiekvienas mano apsilankymas jiems yra ne tik kasdienės paslaugos pristatymas, bet ir šansas pabendrauti.“

Būtent šis ryšys su žmonėmis ir padaro mobilųjį laiškininką ypatingu. Tai nėra tik paprasta korespondencijos pristatymo paslauga – tai rūpestis, kuris kiekvieną dieną pasiekia atokiausių vietovių gyventojus.

Technologijos kinta, žmogiškumas išlieka

„Lietuvos paštas“ nuolat tobulėja, ieško inovatyvių sprendimų, prisitaiko prie besikeičiančios rinkos. Paslaugų spektras sparčiai plečiasi, todėl mobilusis laiškininkas šiandien atlieka daugiau užduočių nei bet kada anksčiau: be tradicinio laiškų pristatymo, Ramutė taip pat parduoda prekes, priima siuntas išsiuntimui, teikia įvairias papildomas paslaugas. Tačiau nors technologijos keičiasi, žmogiškasis ryšys lieka svarbiausiu elementu, pastebi ji.

Lietuvos paštas automobilis

„Manau, kad mobiliojo laiškininko darbas per ateinančius dešimtmečius pasikeis, nes vis daugiau žmonių naudoja internetą, o prekes užsakinėja iš kurjerių. Tačiau šiuo metu jaučiu didelę prasmę savo darbe – padedu žmonėms ne tik korespondencija, bet ir šypsena“, – teigia Ramutė.

Darbas, kuris teikia prasmę

Ramutė neslepia, kad kiekviena jos darbo diena yra ypatinga – ne tik dėl to, ką ji daro, bet ir dėl žmonių, su kuriais susitinka. „Visos akimirkos su gyventojais yra linksmos“, – šypsodamasi dalijasi Ramutė. Jai ypač brangu tai, kad kiekvieną kartą atvykdama pas žmogų, ji neša ne tik laiškus ar siuntas, bet ir emocinį ryšį. „Kai tave sutinka su šypsena, supranti, kad tavo darbas yra daugiau nei paprastos pareigos. Tai – galimybė padaryti kažką gero, svarbaus.“

Ramutė pabrėžia, kad darbas mobilia laiškininke yra ir galimybė padėti žmonėms spręsti kasdienes problemas. Jiems Ramutė yra ryšys su išoriniu pasauliu, ypač tiems, kurie gyvena atokiose vietose. O monotonijos darbe tikrai nėra – kiekviena diena yra unikali.

Šiltas ryšys su gyventojais sukuria jausmą, kad ji yra daugiau nei tik pašto paslaugų teikėja. Ramutė jau tapo neatsiejama vietos bendruomenės dalimi. Jos darbas įprasmina ne tik paštininko pareigas, bet ir artimą ryšį su gyventojais. Ramutė pastebi, kad būtent šis bendravimas, šypsenos ir mažos kasdienybės akimirkos suteikia prasmę kiekvienai dienai: „Tai darbas, kuris neša daugiau nei laiškus. Tai – ryšys, draugystė ir palaikymas“.