„Paštomatais žmonės siunčia viską – drabužius, maistą, augalus. Būna ir tokių, kurie mano, jog paštomato spintelėje gali tilpti kopėčios ar keturios automobilio padangos. Stebuklai ir magija nėra mūsų profilis, tačiau išpildyti kliento norą visada stengiamės“, – šypteli LP EXPRESS paštomatų grupės vadovas Tadas Beržonskas.

Paštomatų tinklas – į kaimynines šalis

LP EXPRESS paštomatų tinklas Lietuvoje šiandien jungia daugiau kaip 430 paštomatų. Šios metalinės spintos su 50 ar net 360 skyrelių yra populiariausias būdas siųsti ir gauti siuntas šalies viduje. Per Lietuvos pašto paštomatų tinklą kas mėnesį klientams pristatoma vidutiniškai apie milijonas siuntų.

LP EXPRESS paštomatų grupės vadovu daugiau kaip ketverius metus dirba Tadas Beržonskas. Be jo, komandoje yra dar trys kolegos – Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

„Apžvelgdami šiuos metus, tikrai turime, kuo pasidžiaugti. Vienas pasiekimų yra itin reikšmingas Lietuvos pašto istorijoje – mūsų paštomatai pirmą kartą peržengė Lietuvos ribas ir pradėjo veiklą kaimyninėse Baltijos šalyse – Latvijoje ir Estijoje pastatėme atitinkamai 152 ir 145 paštomatus.

Matėme, jog tokia paslauga reikalinga ne tik Lietuvoje, todėl esame be galo patenkinti tiek plėtra, tiek jos atneštais rezultatais. Projektą – nuo idėjos iki įgyvendinimo – įvykdėme per 10 mėnesių. Didelei organizacijai, kur paprastai procesų valdymas užtrunka, tai yra rekordinis greitis“.

Anot jo, darbo buvo išties daug: reikėjo rasti paštomatams tinkamas vietas, susitarti dėl sąlygų, atvežti paštomatus ir juos įrengti.

„Buvo intensyvus laikotarpis, tačiau kiekvienas mūsų komandoje jautė, jog prisideda prie kažko didelio ir prasmingo. Būtent tokie iššūkiai mus augina, stiprina ir skatina veikti. Suvoki, kad viskas yra įmanoma, jei nuosekliai dirbi“, – tikina LP EXPRESS paštomatų grupės vadovas.

LP EXPRESS paštomatų grupės vadovas Tadas Beržonskas

Per pandemiją žmonės įsitikino paštomatų nauda

Tado karjeros pradžia Lietuvos pašte buvo pažymėta sunkiasvoriu išbandymu – vos įsidarbino 2020-aisiais, o po dviejų savaičių buvo paskelbta COVID pandemija.

Visi puikiai pamename laiką, kai apribojus bendravimą, paštomatai tapo bene vienintele galimybe gauti prekes. Pamena tą laiką ir Tadas.

„Patekau lyg į veiksmo filmą, kuomet teko greitai reaguoti ir ieškoti išeičių bei išlaikyti paslaugų kokybę. Šiuo laikotarpiu paštomatai tapo vienu iš pagrindinių veiksnių, paskatinusių elektroninę prekybą“, – sako LP EXPRESS paštomatų grupės vadovas.

Anot pašnekovo, pandemijos apribojimai, paskatinę žmones rinktis bekontaktę siuntų gavimo ar siuntimo alternatyvą, paveikė jų įpročius. Naudodamiesi paštomatais, gyventojai atrado daugybę privalumų: greita, patogu, paprasta, nesi įspraustas į laiko rėmus, nes nereikia taikytis prie kurjerio.

Tadas pastebi ir dar vieną privalumą – paštomatų tinklo sklaidą: LP EXPRESS paštomatai įrengti ne tik srautinėse arterijose, bet ir atokesnėse vietose, todėl žmogui patogu įdėti siuntą ar ją pasiimti bet kuriuo paros metu.

„Mažesniuose miesteliuose dar nėra tiek gausu paštomatų, tačiau, bendrai paėmus, jų daugėja ir vis didesniam ratui gyventojų ši paslauga yra prieinama“, – sako T. Beržonskas.

Automatizuotas skirstymas

Anot pašnekovo, Lietuvoje šiuo metu yra daugiau nei 430 LP EXPRESS paštomatų. Jų dydis įvairus – nuo 50 skyrelių iki 360. Būtent toks didžiulis paštomatas – su  369 dėžutėmis – yra pastatytas Vilniuje, Pilaitės mikrorajone. Tadas yra girdėjęs klientus juokaujant: neva suvedę kodą ekrane, iki paštomato spintelės turi eiti net keliolika metrų.

Paštomatų grupės vadovas sako, kad įmonės tyrimai nubrėžė kryptį – būtina plėsti jau esamus paštomatus tose vietose, kuriuose jie populiarūs, kad kuo daugiau klientų galėtų naudotis jų paslaugomis.

Beje, Lietuvos paštas yra vienintelis, kuris suteikia galimybę ne tik siųsti ir gauti siuntas paštomatais, bet ir atnešti jas į pašto skyrius, kurie paprastai būna netoli paštomatų.

„Kiekviename pašto skyriuje yra įrengtos specialios vietos, kur žmonės gali palikti savo siuntas be eilės – jos vėliau keliauja į logistikos centrą ir iš ten įprastai per paštomatus pasiekia adresatus. Tai labai patogu, nes kartais paštomatai būna pilni arba sunku rasti tinkamo dydžio laisvą spintelę. Tokiu būdu pašto skyrius tampa planu B, mūsų klientai tai vertina“, – sako paštomatų grupės vadovas.

Pašnekovas pastebi, jog šia galimybe reguliariai naudojasi elektroninės prekybos atstovai, nes tai padeda užtikrinti sklandų prekių pristatymą net ir tais atvejais, kai paštomatai yra perpildyti arba pašto skyrius yra arčiau kliento.

LP EXPRESS paštomatas

Išmoko greitai reaguoti ir rasti sprendimus

Iki ateidamas į Lietuvos paštą, Tadas aštuonerius metus dirbo projekto vadovu „Maisto banke“.

„Teko daug bendrauti su savanoriais, rėmėjais, taigi derybos, komunikacija buvo mano kasdienybė. Per ketverius metus Lietuvos pašte įvyko mano profesinė transformacija. Atėjęs iš mažesnės įmonės į Lietuvos paštą, turėjau perprasti didesnės organizacijos procesus, bendradarbiavimą su įvairiomis komandomis, kurios kasdien stengiasi užtikrinti kokybiškas paslaugas klientams. Manau, kad vieni svarbiausių įgūdžių, kuriuos įgijau dirbdamas šioje įmonėje, yra gebėjimas prisitaikyti, lanksčiai reaguoti bei su komanda rasti sprendimus“, – savo profesinį augimą vertina T. Beržonskas.

Jis sako, kad pradėjęs dirbti Lietuvos pašte, neturėjo konkrečių lūkesčių, ką ras ir ką mėgins sukurti. Tačiau iki šiol vis dar nustemba, išgirdęs, kaip žmonės įsivaizduoja darbą pašte.

„Bendraudamas su kolegomis iš kitų kompanijų, pavyzdžiui, karjeros renginiuose ar susitikdamas su potencialiais kandidatais į įvairias pozicijas, pastebiu įdomių įžvalgų. Pasitaiko žmonių, manančių, jog pašte vis dar dirbame senamadiškai – tiesiog tvarkome laiškus, pildome popierius ir vos ne arklių vežimais išvežiojame siuntinius (juokiasi). Tačiau taip nėra – Lietuvos paštas yra didelė įmonė, viskas modernėja, neatsilieka ir ši sritis, kuriai ypač svarbus greitis, technologijos, šiuolaikiškumas, inovatyvumas“, – sako T. Beržonskas.

Automatizuotas skirstymas

Jo manymu, įsilieti į kolektyvą naujam žmogui gerokai lengviau, jei jis yra smalsus, iniciatyvus ir norintis išmokti naujų dalykų. Planavimas ir sąmoningumas būtinas, nes be jo, kaip tvirtina Tadas, būtų labai sunku suvaldyti įvairias veiklas: susitikimus su partneriais, duomenų analizę ir pan.

„Mano pirmieji metai buvo skirti suprasti paštomatų verslą, o dabar, po ketverių metų, matau drastiškus pokyčius – auga siuntų kiekiai, ieškome sprendimų, domimės inovacijomis. Judame pirmyn, nes paštomatų verslui dabar – tikras aukso amžius“, – tikina pašnekovas.

Į paštomatus užsako net ir kopėčias

Kol diegiamos inovacijos, galvojama apie plėtrą, lygiagrečiai nepamirštami ir karščiausi laikotarpiai siuntų kompanijoms – Juodasis penktadienis ir Kalėdos.

„Tuo metu turime pristatyti milžiniškus kiekius siuntų, todėl ypač didelis krūvis tenka Lietuvos pašto logistikos komandai. Šventiniu laikotarpiu siuntų srautas išauga apie 60 proc., o į kai kuriuos paštomatus net 2 ar 3 kartus daugiau negu įprastu laikotarpiu. Tačiau dėl to klientų lūkesčiai nesumažėja, jie nori siuntą gauti kitą dieną. Stengiamės vykdyti savo misiją“, – tikina pašnekovas.

Tadas pasakoja, kad žmonės siunčia viską – drabužius, maistą, augalus, automobilių dalis, tačiau pasitaiko ir kurioziškų situacijų. Pavyzdžiui, siuntų darbuotojai rado vieną batą su užklijuotu lipduku. Jis nebuvo nei įvyniotas, nei turėjo porą. Teko ieškoti ir net pavyko mistiniu būdu surasti.

Arba – pasitaikė klientas, internetu nusipirkęs kopėčias ir užsisakęs pristatyti į paštomatą. LP EXPRESS susisiekė, išaiškino jam, kad netilps, ir susitarė, jog pristatys į namus.

Kalėdinės siuntos

Tadas pastebi, jog žiemos metu gana dažnas siuntinys – automobilių padangos.

„Žmonės tiki, kad galime padaryti viską. Mes tą ir darome, klientai siuntinius gauna, – šypsosi Tadas. – Daugelis nemato to mūsų „užkadrinio“ darbo, galvoja, kad paštomatas yra tik „geležies dėžė“, kur tereikia įvesti kodą, atidaryti duris, ir viskas. Tačiau iš tikrųjų dirba daug žmonių, kad viskuo būtų pasirūpinta – elektra, internetu, popieriumi, lipdukais ir kitais smulkiais dalykais. Nuolat bendraujame su partneriais, kad viskas būtų sklandu ir kokybiška.

Paštomatų verslas skatina nuolat tobulėti. Komanda suburta puiki, matome daug potencialo darbe – ar bereikia daugiau įdomiai veiklai? Šiuo metu niekur kitur savęs neįsivaizduoju, tiktai čia“, – tikina LP EXPRESS paštomatų grupės vadovas T. Beržonskas.