Bendruomenė – prioritetas
Kasmet Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kartu su partneriais organizuojami NAVA apdovanojimai kviečia šalyje veikiančias įmones ir organizacijas dalintis geraisiais socialinės atsakomybės pavyzdžiais. Prieš keletą metų „Bendruomeniškiausios įmonės“ apdovanojimą pelniusios UAB „Mantinga“ generalinis direktorius Mantas Agentas tikina – geri pavyzdžiai užkrečia kitus, tad tiek patys apdovanojimai, tiek įvertinimas įmonei yra išties svarbus.
„Džiaugiamės, kad mūsų pasirinktos socialinės atsakomybės kryptys duoda apčiuopiamą naudą bendruomenėms. Nuo pat įmonės įkūrimo atsakingai žiūrime į mus supančią aplinką ir stengiamės teikti pagalbą tiems, kam jos labiausiai reikia. Didelė dalis mūsų iniciatyvų gyvuoja dešimt ir daugiau metų“, – sako pašnekovas.
Viena svarbiausių įmonės socialinės atsakomybės krypčių – švietimas, apimantis pažangesnių ugdymo metodų diegimąMarijampolės savivaldybės švietimo įstaigose, paramą vietos bendruomenės švietimo iniciatyvoms ir jaunimo verslumo skatinimą. Kiekvienais metais įmonė organizuoja ir įvairias paramos akcijas, prisideda prie finansinės paramos teikimo ir pagalbos maisto produktais.
„Socialiai atsakinga įmonė turi suprasti, su kokiais iššūkiais susiduria visuomenė, todėl per pastaruosius metus nemaža dalis mūsų veiksmų buvo nukreipti į pandemijos suvaldymą: rėmėme ligonines higienos priemonėmis, padovanojome gydymo įstaigoms dirbtinės plaučių ventiliacijos bei rentgeno aparatus, dalyvavome įvairiuose paramos renginiuose“, – pasakoja „Mantinga“ atstovas ir pabrėžia, kad socialinė atsakomybė yra neatsiejama atsakingo verslo dalis, teikianti naudą ne tik visuomenei, bet ir pačiai įmonei, padedant jai užsitikrinti klientų ar vartotojų lojalumą, teigiamą požiūrį ir reputaciją.
Kompleksiška socialinė atsakomybė
Praėjusiais metais NAVA apdovanojimuose triumfavo UAB „Coca-Cola HBC Lietuva“. Įmonė pelnė net du apdovanojimus: už darbuotojų gerovės kūrimą jai atiteko „Metų darbovietės“ titulas, o už svarbių projektų aplinkosaugos ir socialinėje srityse įgyvendinimą ji buvo įvertinta pagrindiniu – „Metų socialiai atsakingos įmonės“ – NAVA konkurso apdovanojimu.
„Coca-Cola HBC Lietuva“ Korporacijos reikalų ir tvarumo vadovas Tomas Digaitis pasakoja, kad įmonės verslo strategijoje tvarumas užima ypatingai svarbią vietą, o „Coca-Cola HBC“ grupės numatyti strategijos tikslai tiesiogiai atliepia Jungtinių Tautų tvaraus vystymosi kryptis ir tikslus. Pagrindinis dėmesys telkiamas į anglies dvideginio emisijų mažinimą, mažesnį vandens naudojimą ir telkinių apsaugą, ingredientų šaltinius, pakuotes, visą komandą ir bendruomenes.
„Džiaugiamės, kad įvertinimo sulaukėme ne už pavienius projektus, o už ilgalaikę veiklą“, – sako T. Digaitis ir priduria, kad šiais laikais sėkmingas ir socialiai atsakingas verslas – neatsiejami dalykai. Ir tai nėra susiję išskirtinai tik su įmonės reputacijos kūrimu. Štai visai neseniai visa „Coca-Cola“ grupė Europoje, įskaitant ir padalinį Lietuvoje, įsipareigojo iki 2040 m. tapti klimatui neutraliu verslu – dešimtmečiu anksčiau, nei tą numato Europos Sąjungos tikslai.
„Pasaulyje susiduriame su rimtais iššūkiais, pradedant klimato kaita ir baigiant išteklių trūkumu, tad kito būdo užsiimti verslu tiesiog nėra. Savo veikloje rūpinamės kiekvienu vandens lašu, mažiname plastiko naudojimą savo pakuotėse, siekiame ženkliai sumažinti, o galiausiai visai panaikinti mūsų verslo anglies dvideginio pėdsaką“, – pasakoja T. Digaitis.
Pašnekovo nuomone, žvelgiant iš kasdienės perspektyvos, svarbu nepamiršti, kad verslas yra vykdomas su žmonėmis ir dėl žmonių, todėl tvarumo strategijos yra grindžiamos dialogu ne tik su akcininkais, bet ir su plačiu ratu suinteresuotų šalių – darbuotojais, tiekėjais bei kitais bendruomenės nariais.
„Mainais į atvirumo ir įsitraukimo kultūrą gauname tą patį – dialogui pasiruošusias bendruomenes, motyvuotą darbuotojų komandą, tvirtus santykius su partneriais ir tiekėjais. Mūsų versle pasitikėjimas ir reputacija yra labai svarbūs“, – teigia „Coca-Cola HBC Lietuva“ atstovas.
Aplinka – viena didžiausių vertybių
Ne tik stambūs verslai ar didelės korporacijos gali pasigirti aktyviai veikiantys socialinės atsakomybės srityse. 2020 metais mažų įmonių kategorijoje už aplinkos tausojimą ir visuomenės švietimą „Aplinkai draugiškiausios įmonės“ nominaciją NAVA konkurse pelnė UAB „Kvapų namai“.
„Buvome įvertinti už tai, kad gaminame kvapiuosius ir kosmetinius produktus tik iš natūralių bioskaidžių ingredientų, taip pat nenaudojame plastiko ir beveik visas prekes pakuojame į lengvai perdirbamus stiklinius ir aliuminius indus, o dalį stiklinės taros susigrąžiname ir naudojame pakartotinai, taip mažindami pakuočių atliekas ir neteršdami aplinkos“, – pasakoja įmonės vadovė Rūta Daunoravičienė.
Pasak pašnekovės, „Kvapų namai“ ypatingą dėmesį skiria ne tik aplinkos apsaugai, bet ir vartotojų švietimui, tad savo pirkėjus skatina kritiškai permąstyti vartojimo ir odos priežiūros įpročius: atsisakyti perteklinės kosmetikos ir pakeisti tvaresnėmis natūraliomis alternatyvomis – augaliniais aliejais, hidrolatais, alūnais, moliais, o sintetinius kvapus keisti sveikatinančiais aromatinių augalų eteriniais aliejais ir iš jų kurtais aromatais bei kvepalais. „Kokybę ir rūpestį savo klientais bei aplinkos gerovę užtikriname realiais veiksmais, o ne vien reklaminėmis žinutėmis“, – teigia R. Daunoravičienė.
Paklausta, kaip įmonės įgyvendinamos tvarumo idėjos atsiliepia kuriant bendrovės reputaciją, pašnekovė neslepia: kuklumas ne visuomet yra įvertinamas, todėl mažoms įmonėms būtina drąsiau ir garsiau kalbėti apie jų vertybes.
„Mums ne gėda girtis ir garsiai didžiuotis tuo, ką darome, todėl pastaruoju metu skiriame daugiau dėmesio savireklamai, savo įmonės vertybių viešinimui. Nereikia tikėtis, kad šiandieninė laisvoji rinka – vartotojų poreikiai ar paklausa – pati sureguliuos situaciją ir išgyvendins neatsakingus verslus, todėl turime skleisti gerąją praktiką nepriklausomai nuo to, maži ar dideli esame“, – įsitikinusi „Kvapų namai“ vadovė.
Užsakymo nr.: PT_89067079