Kasmet Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kartu su partneriais organizuojami Nacionaliniai atsakingo verslo apdovanojimai (NAVA) kviečia šalyje veikiančias įmones ir organizacijas dalintis geraisiais socialinės atsakomybės pavyzdžiais. Prieš dvejus metus „Šeimai palankiausios darbovietės“ apdovanojimą vidutinio dydžio įmonių kategorijoje pelniusios bendrovės „SDG“ generalinis direktorius Eduardas Jasas tikina, kad gautas apdovanojimas – svarbus įvertinimas ne tik pačiai įmonei, bet ir jos darbuotojams, kuriantiems bendras įmonės vertybes ir vidinę kultūrą.
„Sėkminga įmonės veikla rodo, kad šeimai palankios aplinkos kūrimas – teisinga įmonės socialinė politika, o gautas NAVA apdovanojimas tik patvirtina, kad susikūrėme išties išskirtinę įmonės kultūrą. Darbas kiekvieno iš mūsų gyvenime užima svarbią dalį, tad dirbdami turime jaustis komfortiškai. Jei darbuotojas laimingas, tuomet laimingi ir klientai, o darbo rezultatai džiugina“, – sako E. Jasas.
Anot pašnekovo, kurdama palankią aplinką, įmonė visų pirma orientuojasi į darbuotojų poreikius, jų emocinę savijautą, asmeninio ir profesinio gyvenimo derinimą. Pavyzdžiui, dirbdami lanksčiu darbo grafiku, darbuotojai savo nuožiūra gali susiplanuoti laiką ir neskubėdami palydėti ar pasitikti vaikus iš mokyklos. Trys laisvos apmokamos darbo dienos darbuotojams suteikiamos vestuvių proga ar mirus artimajam, o įvykdžius apyvartos planus, paskutinė savaitės darbo diena tampa laisvesnė – darbuotojai gauna visą užmokestį, tačiau dirbti gali gerokai trumpiau.
Darbuotojams, auginantiems mokyklinio amžiaus vaikus, rugsėjo 1-ąją kasmet išmokamos vienkartinės skatinamojo pobūdžio išmokos, o visiems drauge paminėti Tarptautinę vaikų gynimo dieną jau tapo gražia įmonės tradicija. Tą dieną darbuotojų vaikams organizuojama ekskursija po biurą, vaišės ir linksmybės. Įdomių atrakcijų darbuotojų vaikams yra ir daugiau: jie turi galimybę vykti į stovyklas, lankytis įvairiuose renginiuose, o siekiant paįvairinti darbuotojų bei jų šeimos narių kultūrinį gyvenimą, įmonė pradėjo bendradarbiauti su Lietuvos teatrais.
Ypatingą dėmesį „SDG“ skiria ir vyresnio amžiaus darbingų žmonių įsiliejimui į darbo rinką. Šiuo metu bendrovėje dirba 10 pensinio amžiaus darbuotojų. E. Jaso teigimu, tokios ir panašios socialinės atsakomybės iniciatyvos – tai pavyzdys, kad XXI a. amžiuje nebeturėtų likti iš senų laikų paveldėto kapitalizmo, kuomet darbuotojas buvo vertinamas tik kaip darbo jėga.
„Dirbdamas socialiai atsakingoje įmonėje darbuotojas jaučiasi orus, o orus darbuotojas – tai ir aktyvus pilietis. Socialinė atsakomybė mums nėra viešųjų ryšių akcija. Mums svarbu, kad įmonės vertybės būtų priimtinos ir jos darbuotojams, nes tik tuomet jie jaučia prasmę veikloje ir vertę, prisidėdami prie organizuojamų socialinių akcijų“, – teigia įmonės generalinis direktorius.
Ilgalaikis ryšys su darbuotojais
NAVA „Šeimai palankiausios darbovietės“ apdovanojimą mažų įmonių kategorijoje pelniusios „Layher Baltic“ generalinis direktorius Victoras Vorontsovas įsitikinęs, kad jų įmonės sėkmės paslaptis paprasta – darbuotojų lojalumas ir maža kaita. Jis skaičiuoja, kad vidutinis darbuotojų išdirbtas laikas įmonėje – net 8 metai.
„Prie mūsų komandos prisijungę darbuotojai įprastai čia pasilieka ilgam. Mano giliu įsitikinimu, pagrindinė to priežastis – darbuotojams palankios darbo sąlygos. Mes vertiname ne tik darbuotojų veiklą įmonėje, bet ir žmogiškąsias jų savybes. Ir ne rezultatai ar pelnas, o būtent darbuotojai yra svarbiausias mūsų prioritetas“, – teigia V. Vorontsov.
Tam, kad darbuotojai jaustųsi vertinami, galėtų derinti asmeninį ir profesinį gyvenimą, įmonė taiko įvairias motyvacines sistemas: pradedant galimybe laisvai pasirinkti darbo grafiką ir suteikiamas papildomas išeigines dienas, baigiant finansinėmis paskatomis, pavyzdžiui, išmokamu solidžiu priedu gimus vaikui.
„Darbuotojai labai vertina galimybę patiems planuoti darbo laiką. Pavyzdžiui, mūsų įmonėje dirba du iš užsienio atvykę inžinieriai: baltarusis ir egiptietis. Natūralu, kad jiems norisi grįžti į gimtinę, aplankyti šeimas, tad tokiais atvejais suteikiame jiems galimybę dirbti nuotoliniu būdu. Apskritai, visiems darbuotojams taikome tas pačias sąlygas – jei darbo specifika leidžia dirbti per nuotolį, nesudarome jokių kliūčių“, – pasakoja „Layher Baltic“ vadovas.
Per ne vienerius bendro darbo metus kolektyve susiformavo ir įvairios tradicijos: įmonės darbuotojai kartu renkasi į tradicinę vyno gamybos šventę, vasaromis plaukia baidarėmis ar keliauja į krepšinio rungtynes. Laimingus darbuotojus, pasak „Layher Baltic“ generalinio direktoriaus, labai vertina ir įmonės klientai bei tiekėjai – jiems svarbi ilgametė darbuotojų patirtis, profesionalus ir darniai dirbantis kolektyvas, kuriuo galima pasitikėti.
Pati bendrovė savo ruožtu atsakingai žiūri ne tik į savo darbuotojus, bet ir į partnerius, todėl bendradarbiauti stengiasi tik su socialiai atsakingais verslais.
„Savo veiklą pradėjome 2004 metais. Tuomet apie socialinę atsakomybę Lietuvos verslas tikrai negalvojo – niekam ji nebuvo aktuali. Šiais laikais socialinė atsakomybė tampa visa ko pagrindu. Mes, pavyzdžiui, niekada nesirenkame tiekėjo, kuris moka mažesnį negu vidutinį darbo užmokestį savo darbuotojams, nes laikome tai darbuotojų išnaudojimu. Darbuotojas turi ne tik gerai jaustis savo darbo vietoje, bet ir gauti orų atlygį už savo veiklą“, – neabejoja V. Vorontsov.
Pašnekovas džiaugiasi, kad verslo atstovų požiūris į darbuotojus mūsų šalyje jau kinta, o socialinės atsakomybės svarba tampa pagrindiniu šios kaitos varikliu.
„Gerų kvalifikuotų darbuotojų mūsų srityje trūksta. Galbūt kažkam gali atrodyti, kad šį trūkumą galima išspręsti vien tik pinigais, tačiau tiesa paprasta: pinigai problemą išsprendžia tik trumpuoju laikotarpiu, o galvojant apie ilgalaikę perspektyvą, būtina ieškoti kitų sprendimų. Rūpinimasis savo darbuotojais ir gerovės jiems kūrimas yra vienas iš būdų. Juk geri santykiai, tvirtas ryšys ir lojalumas neatsiranda iš niekur – į tai reikia investuoti“, – sako „Layher Baltic“ vadovas.
Skaitytojai kviečiami balsuoti
Socialiai atsakinga gali būti kiekviena to norinti ir siekianti įmonė nepriklausomai nuo jos dydžio. Įvertinti įmonių nuveiktus darbus bus kviečiami ir „Delfi“ skaitytojai, rinkdami Metų bendruomeniškiausios įmonės 2021 nominacijos vertus laimėtojus. Skaitytojų balsai lems, kam bus įteiktos nominacijos trijose kategorijose atskirai apdovanojant labai mažas ir mažas įmones (iki 49 darbuotojų), taip pat vidutines (50–249 darbuotojai) bei dideles įmones (nuo 250 darbuotojų).
Lietuvos įmonėms, nuveikusioms daugiausiai darbų socialinės atsakomybės srityje ir labiausiai prisidėjusioms prie socialinės atsakomybės vertybių puoselėjimo verslo sektoriuje 2021 metais, iškilmingai apdovanojimai bus įteikti 2022 metų sausio 27 d., Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmuose. Renginio transliaciją bus galima stebėti naujienų portale „Delfi“.
Užsakymo nr.: PT_89122617