Pašnekovė pasakoja, kaip jai pavyksta į pamokas įtraukti šiais laikais nelengvai sudominamus vaikus.
„Iš tiesų būna, kad pamokoje keičiasi metodai pagal klasės nuotaiką, pagal tai, ką mokiniai spėja ar nespėja. Po kelis metodus per pamoką bandome tam, kad ji būtų įdomi vaikams, jie patirtų džiaugsmo akimirką kai pavyksta, kad būtų kuo mažiau nusivylimų, jog ko nors nemoka.
Tam, kad sudominčiau gan sudėtinga disciplina, negalima tik sausai išdėstyti temą, taip bus labai neįdomu, reikia įvairesnių informacijos pateikimo būdų. Kaip mes, taip ir vaikai, visi esame skirtingi. Vienas išgirsta garsinę medžiagą, kitas supranta, kai gauna vaizdinę medžiagą, nuotrauką, ir taip toliau. Mes turime prisitaikyti prie visų, kad nebūtų nusivylimo, jog neįdomu“, – tikina S. Bagočienė.
Anot mokytojos, šiais laikais jau į daugelį sričių po truputį įsiliejantis dirbtinis intelektas suteikia nemažai galimybių ir darbui su mokiniais.
„Tikrai labai daug galimybių, įvairiausių programų daugėja. Programos leidžia mums integruoti į pamokas dirbtinį intelektą, mašininį mokymąsi. Mokiniai tuo gyvena, jie išmano technologijas, jiems tai įdomu“, – džiaugiasi informacinių technologijų mokytoja ekspertė.
Mokiniai taip įsitraukia į mokytojos Snieguolės interaktyvius užsiėmimus, kad bendrauja su ja ir po pamokų. Norintys gilinti žinias, dalyvauja įvairiuose ne tik Lietuvos, bet ir užsienio projektuose.
„Mokytojas visa parą yra mokytojas. Man siunčia, per įvairiausius socialinius tinklus rodo: „Aš tai padariau, man tai pavyko.“ Tokių dalykų vaikai atsiunčia, kad kelią nuostabą. Jei sujungia su robotika ar technologijomis, kartais net baisoka, bet iš tiesų mokiniai kuria nuo penktos klasės, programuoja žaidimus, būna labai gražūs darbai“, – dalijasi S. Bagočienė.
„Tikrai sudomina visos naujos programos, daug informacijos gauname. Namie, būna, dar pasibandai“, – sako 5-tos klasės mokinė Ema.
„Patinka programuoti visokius įvykius, žaidimus, labai įdomu ir pasibandyti namie“, – antrina 5-tos klasės mokinė Karina.
„Man labiausiai patinka, kad mokytoja gerai ir įdomiai paaiškina“, – džiaugiasi 5-tos klasės mokinė Adelė.
„Man pamokos patinka tuo, kad galima sužinoti apie kompiuterius. Technologijos labai pažengusios, taigi reikia žinoti, kad dirbtinis intelektas tavęs staigiai nepakeistų. Turime robotą siurblį, aš jį esu padaręs, restauravęs šią lempą iš „Robotikos akademijos“. Ji paprastai valdoma, nieko sudėtingo”, – pasakoja 7-tos klasės mokinys Kasparas.
Kaip teigia informacinių technologijų mokytoja ekspertė, norint įtraukti vaiką į mokymosi procesą, visų svarbiausia yra atkreipti dėmesį į tai, kas išties domina patį mokinį, ir kreipti jį ta linkme.
„Tiesiog žiūri, jei vaikas labiau domisi kompiuteriu, jam patinka sistemų administravimas, pavyzdžiui, tinklą kokį pajungti, serverį savo sukurti, tuomet sakai – valio, daryki“, – tikina S. Bagočienė.
Ugdymo turinio atnaujinimas ir kokybės stiprinimas skatinamas ES fondų finansuojamomis priemonėmis.