Šios mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolanta Jonaitienė įsitikinusi, jog kai jau yra sukurta įtraukiojo ugdymo kultūra, sistema ir specialistų komanda, įtraukusis ugdymas tampa savaiminis.

„Pirmasis patarimas – nebijoti. Iššūkių bus, bet viskas yra įmanoma, ypač, kai dirba komanda. Suburti specialistų komandą, išmokti dirbti, įtvirtinti įtraukiojo ugdymo kultūrą ir sustyguoti sistemą – ne vienos dienos darbas, tai vyksta pamažu. Bet kai tai įvyksta, įtraukusis ugdymas tampa savaiminiu dalyku. Dabar yra daug galimybių mokytis – įvairūs seminarai tiek nuotoliniu, tiek kontaktiniu būdais, daugybė literatūros. Galų gale, yra daugybė patirties turinčių mokyklų. Yra iš ko mokytis“, – kalba J. Jonaitienė.

Komanda – sėkmės pagrindas

Pašnekovė pasakoja, kad Raseinių rajono Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija labai didžiuojasi suburta švietimo pagalbos specialistų komanda.

„Pas mus dirba 4 logopedai, 3 specialieji pedagogai, 2 socialiniai pedagogai, psichologė. Turime 15 mokytojų-padėjėjų. Jei kalbėtume apie etatus, jų būtų mažiau, nes dauguma mūsų žmonių dirba nepilnu etatu, todėl atrodo, kad mes jų turime labai daug. Bet komanda yra visiškai suformuota, egzistuoja susitarimai, vienas jų – vaiko mokymosi sunkumus ar raidos sutrikimus pastebėti kuo ankstesniame amžiuje dėl to, kad galėtume tai įvertinti švietimo pagalbos tarnyboje ir kuo anksčiau bei efektyviau pradėti teikti pagalbą. Mūsų mokykloje yra vaikų, kurių gebėjimai jau yra įvertinti ikimokykliniame skyriuje“, – pasakoja direktoriaus pavaduotoja ugdymui J. Jonaitienė.

Mokyklų administracijoms, patiems mokytojams, ir tėvams kyla klausimų – ar šalies ugdymo įstaigos tikrai pasirengusios įtraukiajam ugdymui, tačiau Raseinių rajono Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos pavaduotoja ugdymui ramina – svarbiausia nebijoti.

„Tikriausiai baisu toms mokykloms, kurios specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių neturėjo. Bet viskas įmanoma, svarbiausia yra susitarimai, komanda. Tuomet viską galima atlikti“, – drąsina J. Jonaitienė.

Pagalba – tėvų, mokytojų, švietimo specialistų

Gimnazijos pradinių klasių mokytoja ekspertė Raigeda Buzienė sako, kad įvairių iššūkių klasėse kyla, tačiau jiems spręsti suteikiama pagalba.

„Iššūkių netrūksta. Bet man patinka juos įveikti. Turime susitarimus – pirmiausia kylančius iššūkius bandome spręsti kartu su vaikais klasėje. Vis dėlto, jei turime elgesio problemų ir reikia pagalbos, kreipiamės į mokinių tėvus, sprendimų ieškome kartu. Jei, ypač dirbant su specialiųjų poreikių mokiniais, kyla ugdymosi problemų, kreipiamės į švietimo pagalbos specialistus, mokytojus padėjėjus. Jais mes labai džiaugiamės. Turime gimnazijoje profesionalią pagalbą bet kokiam atvejui. Ir pasitarti galime, ir kreiptis pagalbos“, – antrina R. Buzienė.

Raseinių rajono Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijoje gausu interaktyvių priemonių ugdymui, įrengtas tylos kambarys, perplanuotos kai kurios klasės.

„Galiu priimti tėvus, kuriems reikia konsultacijos, bendradarbiaujame su mokytojais. Kai kurie mūsų mokytojai atvažiuoja į darbą anksti, tuomet kartu pasirengiame būsimos dienos darbui. Mūsų gimnazijoje bendradarbiavimas yra labai svarbus. Jei kyla problemų mokytojams padėjėjams, mes būtinai tariamės. Ne tik aš viena, tuomet įsijungia visa mūsų švietimo pagalbos grupė ir, aišku, vaiko gerovės komisija“, – teigia Raseinių rajono Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos vyresnioji specialioji pedagogė Inga Bertašienė.

Svarbiausia – emocinė gerovė

Kalbinta šios mokyklos mokytojo padėjėja Genovaitė Unikauskienė pabrėžia, kad visų svarbiausia – mokinių emocinė sveikata.

„Šiuo metu mano mokinėms reikalinga labai didelė individuali pagalba, todėl aš, vertindama situaciją, galiu bet kada pakeisti užduotis. Pirmiausia yra emocinė mokinių sveikata, jų nuotaika. Jei matau, kad mokinėms nesiseka rašymo darbas, tada mes pereiname prie tos veiklos, kuri joms patinka. Pavyzdžiui, planšetiniu kompiuteriu atliekamos užduotys“,– sako G. Unikauskienė.

Nuoseklus įtraukusis ugdymas gerina visų vaikų, ne tik turinčių specialių poreikių, pasiekimus, skatina jų socialinį ir emocinį augimą, stiprina gebėjimą bendradarbiauti bei dirbti įvairialypėje aplinkoje ir kuria atviresnę visuomenę.

Ugdymo turinio atnaujinimas ir kokybės stiprinimas skatinamas ES fondų finansuojamomis priemonėmis.