„Mantinga“ neatsiejama nuo Marijampolės – čia buvo šeimos verslo pradžia, čia įsikūrusios visos trys gamyklos, čia dirba didelė dalis vietinių gyventojų. „Įmonė gali pasigirti daug ilgamečių darbuotojų, žingsniuojančių kartu nuo pat veiklos pražios ir jau dvidešimt metų esančių „Mantinga“ šeimos nariais. Taip pat džiaugiamės ir ateinančiais jaunais žmonėmis – bendradarbiaujame su universitetais, dalyvaujame karjeros mugėse, rengiame kūrybines dirbtuves su studentais“, - pasakoja generalinio direktoriaus pavaduotojas rinkodarai ir komercijai Mantas Agentas.

Investicijos – raktas į sėkmę

Nors „Mantinga“ savo veiklą pradėjo kaip prancūziškų šaldytų duonos gaminių importuotoja, jau po metų buvo nuspręsta, kad visą produkciją nuo šiol gamins patys. Taip 2000-aisiais buvo pastatyta pirmoji gamykla, kurioje pradėti gaminti prancūziški batonai („baguette“) su įdarais, prancūziški raguoliai bei saldūs ir pikantiški pyragėliai.

2012 metais atidaryta antroji gamykla, kurioje gaminami šaldyti ir atvėsinti gaminiai, picos ir užkandžiai. Čia buvo pradėti gaminti ir atvėsinti sumuštiniai, kurie tapo svarbia naujiena Lietuvos maisto rinkoje. 2015 metais buvo atvertos trečios modernios ir automatizuotos gamyklos, kurioje gaminamos duonos, sluoksniuoti gaminiai ir amerikietiškos spurgos, durys. Nors dauguma darbo procesų jau automatizuota, dalis jų vis dar atliekama rankomis.

Mantas Agentas

Pasak M. Agento, tam, kad procesai veiktų sklandžiai, reikalingos didelės investicijos: „Kiekvienais metais į naujus įrenginius ir našesnę gamybos veiklą investuojame vidutiniškai 8 mln. eurų. Investicijos į naujas technologijas ir pažangesnę gamybą išties atsiperka – mūsų gaminiai pripažįstami visame pasaulyje“.

Šiuo metu „Mantinga“ eksportuoja net 65 proc. savo produkcijos į 35 skirtingas pasaulio šalis nuo Europos iki Kinijos ir Japonijos: „Mūsų asortimento specifika išskirtinė – rinkai tiekiame šaldytus, technologiškai kepimui paruoštus duonos ir pyragų gaminius. Turime ir tokių gaminių, kurie sukurti ir pritaikyti specialiai užsienio rinkoms, paruošti pagal partnerių poreikius, tačiau dauguma jų yra asortimento, kurį tiekiame ir Lietuvai, dalis, pavyzdžiui: šaldyta duona, pikantiški pyragėliai, picos, sumuštiniai, saldūs gaminiai, spurgos ir kiti kepiniai“, - sako M. Agentas.

Pasiekė tikslą tapti „Lidl“ tiekėju

„Mantinga“ visuomet siekė turėti stiprius ilgamečius bendradarbiavimo partnerius. Anot M. Agento, tik sužinoję apie „Lidl“ atėjimą į Lietuvą, jie išsikėlė sau užduotį tapti tarptautinio prekybos tinklo tiekėju: „Tai vienas didžiausių žaidėjų Europos mažmeninėje rinkoje, tad natūralu, jog norėjome dirbti kartu. Didžiuojamės, kad šį tikslą įgyvendinti pavyko – su „Lidl“ dirbame nuo pat jų veiklos Lietuvoje pradžios. Tapimas šio tinklo tiekėju yra įrodymas, kad mūsų produkcija atitinka aukščiausius kokybės standartus ir reikalavimus“.

M. Agentas patikina, kad „Lidl“ keliamus standartus atitikti jiems nebuvo sunku, nes jau buvo paruošę „namų darbus“ – turėjo pakankamus gamybos pajėgumus ir aukštos kokybės produktus, buvo įgiję reikalingus sertifikatus bei dirbo su užsienio partneriais.

„Nuo pat veiklos pradžios kokybė mums buvo pirmoje vietoje, tad vieni pirmųjų Lietuvoje gavome tarptautinį BRC (Global Standard for Food Safety) sertifikatą. Šiuo metu mūsų veikla pažymėta jau 7 tarptautiniais kokybės standartais, tokiais kaip ISO (International Standard Organization), FSSC (Food Safety System Certification) ir IFS (International Featured Standards)“, - pasakoja M. Agentas

Šiandien „Lidl“ prekybos tinkle galima įsigyti „Mantinga“ gaminamos duonos, saldžių ir pikantiškų gaminių, pavyzdžiui, „ciabatta“ duonelės ar picos užkandžių, sumuštinių ir kibinų. Nuolat diskutuojama ir dėl naujų produktų įvedimo į „Lidl“ tinklo asortimentą, o šiuo metu didžiausia ir „Lidl“ pirkėjų jau pamėgta naujovė – išplėstas tradicinių kibinų asortimentas, kuriame galima rasti kibinų su varške ir špinatais bei su vištiena, grybais ir sūriu.

Naujų skonių paieška

„Mantinga“ asortimentas didžiulis – kasmet pagaminama virš 34 tūkst. tonų produkcijos ir rinkai pristatoma apie 160 naujų gaminių. Pasak M. Agento, jis kasmet peržiūrimas ir pildomas, ieškoma naujų idėjų ir eksperimentuojama specialiai įrengtoje naujų gaminių kūrimo laboratorijoje.

„Turime stiprią technologų komandą, kuri kasmet sukuria apie 500-600 naujų produktų. Nors ne visi iš jų pasiekia rinką, eksperimentavimas yra svarbi darbo dalis. Mūsų technologai dažnai vyksta mokytis į užsienį, taip pat kviečiame aukščiausio lygio meistrus apsilankyti pas mus. Kasdien stengiamės semtis patirties iš geriausių ir pristatyti vartotojams naujų skonių ir receptų“, - sako M. Agentas.

„Mantinga“ produkcija

Ne paslaptis, kad vartotojai šiandien itin reiklūs – reaguodama į besikeičiančius jų poreikius „Mantinga“ nuolat stebi tendencijas, pasaulines naujienas ir siūlo ne tik tradicinius, bet ir nišinius gaminius: „Vis labiau stiprėjant sveikos gyvensenos idėjoms, kuriame naujus sveikesnius gaminius ir ieškome alternatyvų įprastiems ingredientams. Be to, gamyboje naudojame tik sertifikuotą palmių aliejų, siekiame sunaudoti kuo mažiau riebalų bei itin kruopščiai rūšiuojame ir perdirbame atliekas“.

Šiandien „Mantinga“ yra didžiausia kepykla Lietuvoje ir viena didžiausių šaldytų kepinių gamintojų Rytų Europoje. 2017 m. įmonių grupės apyvarta siekė 72,1 mln. eurų, o augimas – 21,8 proc. Įmonių grupę šiuo metu sudaro apie 1500 narių komanda, o įmonės filialiai veikia ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje, Ukrainoje ir Rusijoje, įmonės atstovai dirba Skandinavijoje, Lenkijoje ir net Kinijoje.

Užsakymo nr.: PT_78906509