„Mums reikia jaunimo, o jaunimui mainais pasiūlyti galime kūrybišką ir visuomenei reikšmingą profesiją“, – sako Ž. Smalskys.

Inžinerinis mąstymas ir pirmieji žingsniai

„Esu inžinerinio mąstymo žmogus, visada analizuoju, kaip veikia žmogaus sukurti objektai – tiltai, tuneliai, pastatai. Pasirinkti profesiją padėjo laikmetis, kuriame itin trūko inžinerijos specialistų, todėl mano vidinis smalsumas dėl tiltų konstrukcijų susijungė su šalies poreikiais ir nuvedė mane į inžinerijos studijas“, – pasakoja Žilvinas.

Aplinkkelio tilto statybvietė

„Pirmą darbo dieną prisiminsiu visada. Teko visą dieną kastuvu kasti asfaltbetonį, sekant paskui klotuvą. Tai buvo viena fiziškai sunkiausių dienų mano gyvenime, bet ji man tapo tikru savęs išbandymu ir motyvavo judėti į priekį“, – prisimena jis, kaip teko derinti studijas VILNIUS TECH ir darbą „Ukmergės keliuose“.

Žilvinas pasakoja, kad studijos visų pirma jį išmokė susidėlioti prioritetus į vietas, galutinai suprasti pasirinkimo svarbą ir įvertinti save kaip reikšmingą asmenybę visuomenėje, o darbas suteikė motyvacijos siekti daugiau.

Pasirinkti profesiją padėjo laikmetis, kuriame itin trūko inžinerijos specialistų, todėl mano vidinis smalsumas dėl tiltų konstrukcijų susijungė su šalies poreikiais ir nuvedė mane į inžinerijos studijas.

Ž. Smalskys

Karjeros lūžis: nuo kelio statybos iki NATO projektų

Bendrovės „Viamatika“ techninės priežiūros skyriaus vadovas Žilvinas Smalskys savo darbo vietoje

„Giliai susipažinus su kelininko specialybe, norėjosi naujų, dar ambicingesnių iššūkių – mane žavėjo galimybė įgyvendinti techninės priežiūros projektus, užtikrinant jų kokybę nuo pat statybų pradžios iki pabaigos. Visada žavėjo bendrovės „Viamatika“ techninės priežiūros darbuotojai, taip pat traukė didesnė atsakomybė“, – teigia Žilvinas.

Šiandien Žilvinas vadovauja techninės priežiūros skyriui, kuriame dirba daugiau nei 40 profesionalų. Ši komanda vykdo didelės vertės projektų statybos techninę priežiūrą. Bemaž svarbiausi iš jų – geležinkelio ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikacija, „Rail Baltica“ tilto per Nerį statyba, „Via Baltica“ ilgiausios atkarpos ties Marijampole statyba, darbas NATO projektuose, o taip pat atliekama visų 21 tūkst. km Lietuvos valstybinės reikšmės kelių eksploatacijos techninė priežiūra.

Aplinkkelio tilto statybvietė

Inžinerijai reikia trupučio fantazijos ir... daug žinių

Inžinieriai kuria statinius, kurie pragyvens mus pačius. Žinodami, kaip teisingai sujungti smėlį, skaldą, cementą ir metalą, galime pastatyti tiltą. Reikia tik trupučio fantazijos ir daug žinių. Tai profesija, kuri leidžia kūrybiškai spręsti sudėtingas problemas, tuo pačiu kuriant visuomenei reikalingus sprendimus“, – sako inžinierius.

Inžinieriai kuria statinius, kurie pragyvens mus pačius. Žinodami, kaip teisingai sujungti smėlį, skaldą, cementą ir metalą, galime pastatyti tiltą. Reikia tik trupučio fantazijos ir daug žinių.

Ž. Smalskys

„Viamatikos“ atstovas skatina jaunimą rinktis būtent inžineriją, nes, pasak jo, ši sritis ne tik leidžia realizuoti kūrybiškumą, bet ir suteikia galimybę prisidėti prie sprendimų, kurie iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti praktiškai neįmanomi.

Vieni įspūdingiausių inžinerinių šedevrų – ilgiausias pasaulyje 24,5 km ilgio Norvegijos Laerdalio tunelis (kairėje) ir aukščiausias pasaulyje tiltas – Mijo viadukas Prancūzijoje (dešinėje)

„Šiuo metu inžinerija jau gali pasigirti galimybėmis pastatyti dešimčių kilometrų ilgio tunelius, besitęsiančius net po vandeniu, tiltus, tarytum kabančius ore, saugius ir draugiškus aplinkai kelius bei geležinkelius. Šiuolaikinio žmogaus norai auga labai sparčiai, o juos turi įgyvendinti inžinieriai su naujausiomis technologijomis, tai ir stumia judėti į priekį – siekti neįmanomo“, – tikina Ž. Smalskys.