Tobula teorijos ir praktikos dermė
„Savo kaip inžinieriaus kelią pradėjau Vilniaus kolegijoje (tuometinė Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija, aut. past.) pasirinkęs susisiekimo kelių ir statinių specialybę. Po bakalauro studijų tęsiau mokslus VILNIUS TECH, gilindamasis į kelių ir geležinkelių inžineriją, galiausiai 2018 m. įgijau civilinės – kelių ir geležinkelių – inžinerijos magistro laipsnį“, – dalijasi pašnekovas.
Savo karjerą AB „Kelių priežiūra“ Žygimantas pradėjo 2021 m. Dabar jis – vyriausiasis inžinierius viename bendrovės padalinių, o jo darbas – užtikrinti sklandžią ir saugią kelių priežiūrą priskirtuose valstybinės reikšmės keliuose.
Paklaustas, kodėl pasirinko būtent šią specialybę, Žygimantas teigia, kad jau mokykloje žinojo norįs dinamiško, kupino iššūkių darbo. Jo tikslas buvo rasti profesiją, kuri nebūtų vien tik sėdėjimas prie kompiuterio ar nuolatinis darbas lauke.
„Kelių inžinerija pasirodė esanti tobulas derinys – veikla, kurioje sujungiamos ir teorinės žinios, ir praktinis darbas. Ši profesija atitiko visus mano keliamus lūkesčius“, – teigia pašnekovas.
Per sezoną išbarsto 14... Eifelio bokštų
Vyriausiojo inžinieriaus kasdienybė – labai įvairiapusiška. Šis specialistas atsakingas už tai, kad jam priskirtas „Kelių priežiūros“ padalinys veiktų sklandžiai visus metus. Tai reiškia, kad reikia deleguoti užduotis komandai, t. y. inžinieriams, darbų vadovams ir meistrams, spręsti visus kylančius iššūkius ir užtikrinti maksimaliai saugų eismą visomis oro sąlygomis.
„Mano darbas labai dinamiškas, tad dienos prabėga greitai. Iššūkių netrūksta, ypač dėl oro sąlygų, kurios dažnai pakeičia planus. Tenka greitai reaguoti ir priimti sprendimus, kad būtų užtikrintas saugumas valstybinės reikšmės keliuose. Mūsų darbo rezultatai tikrai įspūdingi, pavyzdžiui, praeito žiemos sezono metu visoje Lietuvoje „Kelių priežiūra“ išbarstė daugiau kaip 140 tūkst. tonų druskos. Tai – įspūdingas skaičius, ypač turint omenyje, kad toks svoris yra lygus maždaug keturiolikai Eifelio bokštų“, – pasakoja jis.
Roges žiemai ruošia jau vasarą
Pasak pašnekovo, kelių inžinerijos darbai vasarą ir žiemą yra itin skirtingi. Šiltuoju metų laiku daugiausia dėmesio skiriama kelių remontui, žvyrkelių priežiūrai, žolės pjovimui bei išdaužų remontui.
Tuo tarpu žiemos metu pagrindiniai darbai – kelių valymas, barstymas, ledo šiurkštinimas žvyrkeliuose ir kritinių duobių likvidavimas. „Žiemos Lietuvoje permainingos, tad darbų organizavimas tampa iššūkiu. Tačiau tai ir padaro darbą įdomesnį – kiekviena diena atneša naujų užduočių“, – dalijasi Žygimantas.
Vienas dažniausių visuomenėje girdimų mitų yra susijęs su kelininkų pasiruošimu žiemos sezonui. Pašnekovas jį griežtai neigia: „Žiemos sezonui ruošiamės ištisus metus. Druskos sandėliai pilni net vasarą, tad net jei įvyktų stebuklas ir sniegas iškristų liepos mėnesį – būtume pasiruošę su juo kovoti. Nuolat stebime orų prognozes ir naudojame pažangias sistemas, specialius technikoje naudojamus slidumo matuoklius, kad kiek įmanoma labiau numatytume oro sąlygų pokyčius ir galėtume operatyviai organizuoti darbus.“
Kelių inžinieriai – darbdavių geidžiami specialistai
Kelių inžinerija – tai profesija, kurioje dera techninės žinios, kūrybiškumas ir gebėjimas spręsti problemas. Pasak pašnekovo, šis darbas kupinas iššūkių ir naujovių, todėl čia niekada nebus nuobodu.
„Šiuo metu Lietuvoje trūksta kelių inžinerijos specialistų, todėl baigus studijas susirasti darbą nėra sudėtinga. Tai veikla, kuri leidžia tobulėti, prisidėti prie visuomenės gerovės ir jausti darbo prasmę“, – sako jis.
Be to, inžinierius Žygimantas skatina moksleivius ir studentus, svarstančius apie šią profesiją, nebijoti ir drąsiai išbandyti savo jėgas: „Visada mielai papasakoju apie šį darbą. Kartais užtenka vieno pokalbio, kad suprastumėte, jog tai gali tapti jūsų gyvenimo pasirinkimu.“
AB „Kelių priežiūra“ – bendrovė, kurioje dirba daugiau kaip 2 200 įvairių specialistų. „Kelių priežiūros“ padaliniai išsidėstę įvairiausiose Lietuvos vietovėse, tad darbo vietą galima rinktis iš beveik pusšimčio lokacijų. Be to, bendrovėje yra itin daug skirtingų pozicijų, o tai leidžia ne tik nuolat tobulėti, bet ir dirbti su aktyviai diegiamomis inovacijomis, pažinti naujausias kelių priežiūros technologijas.