Jau nuo 2021 m. pavasario Benas Šniaukas turi įdomų darbą AB „Vidaus vandens kelių direkcijoje“ (VVKD). Kasdienėje vaikino veikloje susipina naujausios technologijos, gamta ir inžinerija.

„Studijavau matavimų inžineriją Kauno kolegijoje ir vieną dieną gavau laišką iš dėstytojo, siūlančio išbandyti darbą VVKD. Nuo pradžių mane domino galimybė dirbti ne tik biure, bet ir gamtoje, matuoti, analizuoti, kurti. Negalvojau ilgai – sutikau, ir tai buvo kol kas vienas geriausių mano gyvenimo sprendimų“, – pasakoja Benas.

Kasdien susiduria su naujausiomis technologijomis

„Batimetrija – tai tarsi upių ir ežerų dugno „žemėlapių“ kūrimas“, – paaiškina Benas. Pagrindinė darbo dalis – gylių matavimas, kuris atliekamas naujausiomis technologijomis, iš katerio.

Darbinė Beno „amunicija“

Atlikti batimetriniai matavimai atvaizduoja po vandeniu esančią žemę. Tokie duomenys leidžia planuoti laivybą, užtikrinti saugumą ir numatyti, kur gali susikaupti dumblas ar smėlis. Atlikus analizę, galima imtis ir hidromodeliavimo darbų.

„Batimetriniai matavimai reikalauja tikslumo ir naujausių technologijų. Naudojame specialią įrangą – echolotą, su kuriuo skenuojame dugną, sudarome vandens telkinių „vizitinę kortelę“, o tada analizuojame gautus duomenis.

Matavimų etapu tai tarsi detektyvinis darbas, kur ieškai svarbių detalių. Esi ant vandens, o matai visą dugną. Analizuoji duomenis jau grįžęs į savo darbo vietą biure, čia jau sudarai visą duomenų „žemėlapį“. Vandens telkinių batimetriniai planai yra daug darbo reikalaujantys kartografiniai kūriniai“, – sako Benas.

Inžinierius Benas Šniaukas

Ne tik laivybai, bet ir mokslui

Šie matavimai yra neatsiejama dalis, siekiant užtikrinti, kad laivai galėtų saugiai judėti Lietuvos upėmis ar ruošiantis įgyvendinti infrastruktūros projektus, pavyzdžiui, kurti krovininius uostus ar pritaikyti upes naujiems logistikos sprendimams.

Tai padėjo sukurti ir pirmąją Lietuvos vandens kelių navigacijos programėlę „WAVE“, kurioje pateikiama visa reikalinga informacija – navigaciniais ženklais pažymėti laivakeliai, bunų vietos, vandens kelių gyliai, uostai, prieplaukos ir degalinių vietos, tiltai.

Jaunimui – atviros durys

„Batimetrija pasitarnavo ne tik laivybai, bet ir mokslui“, – atskleidžia Benas. Pasak pašnekovo, panaši technika naudojama tiriant jūrų dugną ar net ieškant senovinių laivų liekanų.

„Kartą vieno iš mūsų tyrimų metu mes aptikome neįprastą dugno reljefą – buvo įdomu analizuoti, kas galėjo sukelti tokį pokytį. Tai puikus pavyzdys, kaip hidrografijos darbai gali atverti naujas mokslinių tyrimų galimybes ir net prisidėti prie istorinių atradimų“, – pasakoja jaunasis inžinierius.

Paklaustas, kodėl apie daug žadančią karjerą svajojančiam jaunam žmogui verta rinktis inžineriją, Benas atsako paprastai – tai yra kelias į perspektyvą. „Čia visada vyksta kažkas naujo, atsiranda galimybių tobulėti, kurti ir palikti savo pėdsaką. Be to, hidrografija – tai darbas, kuriame matote tiesioginę savo indėlio naudą. Štai mano magistrinio darbo tema – krovininės laivybos galimybės Neries upėje nuo Kauno iki Jonavos. Kai tik jį užbaigsiu, tikiuosi, kad jis bus panaudotas realiuose projektuose ir padės sukurti naujas galimybes mūsų šalies logistikai“, – pabrėžia Benas.

Jaunimas domisi galimybėmis „Vidaus vandens kelių direkcijoje“

VVKD personalo ir komunikacijos direktorė Justina Juozaponė tiki, kad reikia kuo anksčiau padėti jaunimui pažinti inžineriją, todėl bendrovė dalyvauja „šešėliavimo“ iniciatyvose.

Šiemet moksleiviai iš įvairių mokyklų turėjo galimybę iš arti pamatyti, ką veikia hidrografai. Jie stebėjo matavimų procesą, dalyvavo duomenų analizėje ir net išbandė tikrą įrangą ant vandens.

„Ar mėgsti spręsti problemas? Ar tau patinka gamta ir technologijos? Ar norėtum, kad tavo darbas turėtų ilgalaikę įtaką? Jei į bent vieną klausimą atsakei „taip“, galbūt hidrografija ar kita inžinerinė sritis yra tavo kelias. Niekada nebijokite išbandyti naujų dalykų – kartais netikėtas sprendimas gali tapti geriausiu gyvenimo pasirinkimu“, – sako J. Juozaponė.

Visus, kurie ieško įdomios ir prasmingos karjeros, VVKD kviečia apsvarstyti laivybos ir hidrografijos galimybes. „Čia niekada nėra monotonijos – kiekviena diena yra vis kitokia. Ir, svarbiausia, visada matote savo darbo rezultatą“, – įsitikinusi J. Juozaponė.