Savo gyvenimą Nemunas galiausiai paskyrė Lietuvos kelių bei dviračių transporto infrastruktūros tobulinimui.

„Dvyliktoje klasėje tai turbūt vėjai buvo galvoje, todėl pradžioje nelengvos buvo tos savo paieškos, – juokiasi Nemunas. – Baigus mokyklą teko pasidarbuoti kelių sektoriuje Vokietijoje, kur supratau, kaip svarbu tiksliai suplanuoti ir organizuoti kiekvieną darbų etapą – pamačiau, kad būtent inžinerija suteikia galimybę kurti ir palikti savo pėdsaką ilgam.“

Inžinerija – kelias į pasaulio pažinimą ir kūrybą

Įpusėjęs kelių inžinerijos magistro studijas Nemunas įsidarbino Kelių tyrimo institute ir netruko įsitikinti, kad kelių inžinerija – kur kas daugiau negu kasdieniai remonto darbai.

„Jaunuoliai dažnai įsivaizduoja tą įdegusį vaikiną, dirbantį su kastuvu kelyje, tačiau kelių pramonė yra kur kas daugiau. Kalbame apie didžiulius planavimo procesus, investicijas, ekonominius skaičiavimus, projektavimo darbus ir jų organizavimą“, – patirtimi dalijasi inžinierius Nemunas.

Kiekvienas inžinerinis projektas, pasak jo, reikalauja tikslumo ir atidumo, nes sprendimai, priimti šiandien, formuoja ateities kelių infrastruktūrą dešimtmečiams į priekį ir užtikrina žmonių saugumą.

„Inžinerija tau leidžia suprasti, kaip viskas veikia, – pabrėžia Nemunas, kalbėdamas apie inžinieriaus profesijos esmę. – Inžinerijoje yra labai daug „gylio“ ir prasmės. Jeigu tai, pavyzdžiui, yra keliai ar tiltai – tai kaip jie yra pastatyti, kodėl jie stovi ir nesugriūna, kokie yra pagrindiniai patikimumo ir ilgaamžiškumo rodikliai.“

Nemunas Abukauskas (dešinėje)

Dešimt metų Nemunas dirbo bendrovėje „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, aut. past.). Šis karjeros etapas inžinieriui leido suprasti, kad eismo saugumui užtikrinti nepakanka vien tik mokyti ir bausti vairuotojus. Pasak Nemuno, saugumą didina protingai sukurta infrastruktūra, kai pati trasa skatina vairuotoją elgtis saugiai ir atsakingai.

Dviračių transporto infrastruktūra – šiuolaikinis sprendimas ateities miestams

Šiuo metu Susisiekimo ministerijoje N. Abukauskas dirba dviračių transporto skatinimo ir infrastruktūros srityje. Jis tiki, kad dviračių transportas yra ateities sprendimas, ypač miestuose, kur ekologiška ir sveika transporto priemonė gali prisidėti prie švaresnės aplinkos kūrimo.

„Dviračiai yra ekologiška, sveika ir sociali transporto priemonė, tačiau šiai sričiai Lietuvoje dar trūksta dėmesio. Vis dėlto neabejoju, kad dviračiai taps neatsiejama mūsų transporto sistemos dalimi“, – sako Nemunas.

Paprašytas įvardinti svarbiausią projektą, prie kurio įgyvendinimo teko prisidėti, Nemunas ilgai nesvarstydamas linksniuoja Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukciją. Kartu tai, pasak inžinieriaus, buvo ir vienas unikaliausių karjeros iššūkių, nes reikėjo derinti infrastruktūros plėtrą su gamtos apsauga, siekiant, kad dviračiai sumažintų automobilių taršos poveikį šiai jautriai teritorijai.

„Tai buvo labai itin sudėtingas projektas – tako tiesimas vyko rezervato ir draustinių teritorijose. Turėjome rasti kompromisą tarp infrastruktūros plėtros ir gamtos išsaugojimo. Turėjome septynis kartus pamatuoti, aštuonis kartus patikrinti ir tik tada imtis darbų, nes Kuršių nerija yra ypatinga, jautri gamtinė aplinka“, – pasakoja jis.

Vienas vaizdingiausių visoje Lietuvoje – Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių takas

Technologijos ir inovacijos keičia inžinerijos veidą

Kalbėdamas apie technologinę pažangą, Nemunas prisimena laikus, kai projektai buvo braižomi pieštuku ir liniuote. „Prieš 20 metų projektuotojai dar piešdavo ranka. Dabar tai būtų juokinga pamatyti“, – šypsosi jis.

Šiandien inžinerijoje plačiai naudojamos dirbtinio intelekto technologijos, kurios leidžia sukurti tikslias 3D vizualizacijas ir atlikti sudėtingus skaičiavimus akimirksniu. Dirbtinis intelektas padeda sparčiai įvertinti konstrukcijų stiprumą, jų ilgaamžiškumą, ir tai ypač svarbu, kai kalbama apie infrastruktūrą, kuri tarnaus ne vieną dešimtmetį.

„Dirbtinis intelektas yra didžiulis šuolis į priekį – tiksliai ir greitai parengti projektai užtikrina konstrukcijų saugumą ir ilgaamžiškumą. Tokios technologijos yra ypač naudingos, kai dirbama su sudėtingais infrastruktūros objektais, tokiais kaip, pavyzdžiui, tiltai, kuriems reikia ypatingo dėmesio ir tikslumo“, – teigia Nemunas.

Na o ką gi ilgametis inžinierius palinkėtų ateities kolegoms, t. y. jaunimui, svarstančiam apie šią profesiją?

„Skatinu rinktis inžineriją – net jeigu ir nesate tikri dėl šios krypties. Niekada, nei vieną minutę nesigailėjau pasirinkęs šią profesiją. Inžinerija leidžia suprasti, kaip veikia pasaulis, fizikos dėsniai ir suteikia galimybę prisidėti prie realių pokyčių. Jauni žmonės neturėtų bijoti eksperimentuoti – gyvenimas verda gatvėse, statybose, projektuose. Inžinerijos sričių yra daugybė, ir kiekviena leidžia pamatyti savo darbo rezultatus kasdienybėje“, – pasakoja N. Abukauskas.