Kokybės ženklas, kuris pranoksta standartus
Pagal Nacionalinę maisto kokybės (NKP) sistemą sertifikuota ir „Nacionalinė kokybė Lietuva“ ženklu pažymėta paukštiena leidžia mėgautis gardžiu ir itin kokybišku maistu.
Vilniaus paukštyno Marketingo tarnybos vadovas Ramūnas Klyvis atkreipia dėmesį, kad pagal NKP sistemą sertifikuota produkcija – tai kokybės garantas, mat paukščiai auginami laikantis dar griežtesnių gyvūnų gerovės, sveikatos ir aplinkosaugos standartų, nei reikalauja Europos Sąjunga. Tai reiškia, kad ant stalo patenka paukštiena, kuri yra ne tik skanesnė, bet ir palankesnė aplinkai bei vartotojų savijautai.
Pagal NKP sistemą sertifikuota vištiena yra užauginta be antibiotikų, o tai svarbu galvojant ne tik apie žmogaus sveikatą, bet ir mus supančią aplinką, nes sumažinusių antibiotikų naudojimą ūkinių gyvūnų gydymui ar ligų profilaktikai, užkertamas kelias plačiai paplitusioms bakterijoms įgauti atsparumą antibiotikams.
Tam, kad paukščiai turėtų natūraliai stiprų imunitetą ir jų nereikėtų gydyti antibiotikais, ūkininkai privalo užtikrinti jų sveikatingumui palankias sąlygas – sukurti tinkamą mikroklimatą, lesinti paukščius tik aukštos kokybės lesalu ir kt.
Be to, labai svarbus atsekamumo užtikrinimas – jis suteikia vartotojams galimybę sužinoti, iš kur atkeliauja jų perkamas produktas ir kokiomis sąlygomis jis buvo pagamintas.
Šį ženklinimą turintys paukštienos produktai savo sudėtyje negali turėti GMO, juose negali būti aromato ir skonio stipriklių bei dažiklių, vištienos pusgaminių gamyboje negali būti naudojama mechaniškai atskirta mėsa ir užpildai bei baltyminiai mėsos pakaitalai, vištienos gaminiai turi atitikti aukščiausios rūšies reikalavimus.
„Nacionalinė kokybė Lietuva“ ženklas reiškia sveikesnę mitybą, tvaresnę gamybą ir didesnį pasitikėjimą produktu. Be to, jis turi ir emocinę vertę – tai nacionalinio pasididžiavimo simbolis, kuris skatina vartotojus sąmoningai rinktis lietuvišką produktą“, – pabrėžia R. Klyvis.
Paukštienos kokybės lyderis Lietuvoje
Vilniaus paukštynas – pirmasis vištienos gamintojas, sertifikuotas pagal naują nacionalinės maisto kokybės (NKP) sistemą. Kad Vilniaus paukštynas yra sėkmingai praėjęs NKP auditus ir turi NKP sertifikatus, žymi ženklas „Nacionalinė kokybė Lietuva“, kurį galite rasti ant produktų pakuočių.
Nors šis pasiekimas reikalavo reikšmingų investicijų ir ilgalaikių įsipareigojimų, pastangos, anot R. Klyvio, atsiperka su kaupu: sertifikatas padėjo įmonei užsitikrinti kokybę vertinančių Lietuvos rinkos vartotojų lojalumą.
„NKP sertifikatų pelnymas mums leidžia vartotojams siūlyti kito lygio vištieną. Šie sertifikatai leidžia mums ne tik išsiskirti rinkoje, bet ir pabrėžia atsakingą mūsų požiūrį į gamybą. Tai yra aiškus įsipareigojimas skaidrumui ir kokybei, kuris padeda užmegzti pasitikėjimu grįstą ryšį su sąmoningais vartotojais“, – sako R. Klyvis.
Tai, kad vartotojai išties vertina ir yra linkę rinktis „Nacionalinė kokybė Lietuva“ ženklu pažymėtus Vilniaus paukštyno produktus, patvirtina pardavimų duomenys. Kaip atskleidžia Vilniaus paukštyno atstovas, pagal NKP sertifikuotų produktų pardavimai didesni beveik 30 proc., lyginant tų pačių produktų pardavimus prieš sertifikavimą.
Kaip įtikinti vartotojus rinktis kokybę?
Nors lietuviai kokybę tikrai vertina ir yra linkę rinktis vietos ūkininkų užaugintus produktus, R. Klyvis pastebi, kad kainos kriterijus visais laikais buvo ir tikriausiai bus aktualus.
„Kol kas rinkoje svarbiausias veiksnys yra net ne kaina, o akcijos. Turėdami itin platų sertifikuotų produktų asortimentą, patrauklesnių pasiūlymų ieškantiems vartotojams visuomet turime ką pasiūlyti. Na, o tiems, kam kokybė ir sveikesnis pasirinkimas yra svarbūs kasdien, mūsų produkcija pasiekiama praktiškai visose Lietuvos parduotuvių lentynose“, – teigia R. Klyvis.
Siekdamas skatinti sąmoningą vartojimą, Vilniaus paukštynas daug investuoja į švietėjiškas iniciatyvas, ypatingą dėmesį skirdamas sveikos mitybos ir tvarumo temoms. Vis dėlto, kaip pabrėžia R. Klyvis, vienas iš didžiausių iššūkių yra efektyvus „Nacionalinės kokybės programos“ (NKP) ženklo vertės pristatymas vartotojams.
„Nors šis ženklas užtikrina aukščiausią kokybę, svarbiausia, kad vartotojai aiškiai suprastų jo reikšmę. Kiekviena kampanija, kurioje akcentuojame šio sertifikato svarbą, padeda atskleisti lietuviškų paukštienos gaminių išskirtinumą ir paskatinti pirkėjus rinktis sveikesnius bei atsakingai pagamintus produktus,“ – teigia R. Klyvis.
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad ženklas „Nacionalinė kokybė Lietuva“ stiprina ir Lietuvos konkurencingumą tarptautinėje rinkoje ir pasidžiaugia, kad lietuviška paukštiena Europoje jau seniai garsėja savo kokybe.
„Nors tarptautinėse rinkose „Nacionalinė kokybė Lietuva“ sertifikatas dar nėra plačiai žinomas, visuomet su pasididžiavimu pristatome šio sertifikato išskirtinumus bei reikšmę tarptautiniams savo klientams. Mūsų klientai dažnai ieško inovatyvių ir aukštos kokybės sprendimų, o mes tikrai turime ką jiems pasiūlyti“, – pažymi R. Klyvis.