Gyvenime vyrauja tvara, švara ir ekologija
G. Martirosian pasakoja apie elektromobilio įsigijimą galvojusi ne vienerius metus, tačiau dėl praktinių sumetimų nenorėjo skubėti.
„Svarsčiau, rinkausi informaciją, nes visus sprendimus gyvenime mėgstu priimti apgalvotai ir paruošusi „namų darbus“, – sako žinoma moteris.
Tuo pačiu ji pastebi, kad pasirinkimas persėsti prie elektromobilio vairo buvo ne tik praktiškas, bet ir atspindėjo jos asmeninę atsakomybę už aplinką bei ateities kartas. Kasdienybėje ir buityje kuo tvariau, švariau ir ekologiškiau gyventi besistengiančiai G. Martirosian elektromobilio įsigijimas buvo tarsi dar vienas žingsnis – natūrali viso proceso dalis.
Moteris atskleidžia esanti „Škoda“ gerbėja, tad ir rinkdamasi pirmąjį savo elektromobilį, liko ištikima šiam Čekijos automobilių gamintojui.
„Iš „Karoq“ persėdau į „Enyaq“. Šis modelis turi ne tik nulinės emisijos elektros variklį, bet ir yra gaminamas pagal tvarumo principus. Man buvo svarbus ne tik rezultatas, bet ir pats gamybos procesas bei tvarūs gamintojo pasirinkimai“, – tikina ji.
Man buvo svarbus ne tik rezultatas, bet ir pats gamybos procesas bei tvarūs gamintojo pasirinkimai.
Šis modelis, anot Gabrielės, puikus ne tik išskirtiniu savo stiliumi. Jo gamyboje naudojama daug perdirbtų medžiagų – plastiko, plieno, aliuminio ir stiklo. Salono interjeras taip pat išsiskiria ekologiškais sprendimais, viduje vyrauja medžiagos iš perdirbtų butelių bei natūralios ekologinės vilnos.
Pirmieji įspūdžiai ir krovimo patirtis
Nors persėsti iš automobilio su vidaus degimo varikliu į elektromobilį kai kuriems gali pasirodyti nemenku iššūkiu, G. Martirosian patikina – jos patirtis prisitaikant prie naujovės buvo sklandi.
„Labai praverčia elektromobilyje esančios išmaniosios funkcijos, kurios padeda planuoti maršrutus bei sustojimus prie įkrovimo stotelių. Pavyzdžiui, automobilis pats suplanuoja keliones, įtraukiant įkrovimo stoteles, tad viskas kur kas paprasčiau nei gali atrodyti“, – sako pašnekovė.
Labai praverčia elektromobilyje esančios išmaniosios funkcijos, kurios padeda planuoti maršrutus bei sustojimus prie įkrovimo stotelių. Pavyzdžiui, automobilis pats suplanuoja keliones, įtraukiant įkrovimo stoteles, tad viskas kur kas paprasčiau nei gali atrodyti.
Pasak G. Martirosian, priešingai nei galvoja daugelis, elektromobiliai nėra skirti tik nuosavų namų savininkams. Elektromobilio įsigijimo išvakarėse įkrovimo stotelė buvo profesionaliai sumontuota jos daugiabučio namo parkavimo aikštelėje. O jos įrengimui taikoma ir valstybės parama.
Elektromobilio įsigijimo išvakarėse įkrovimo stotelė buvo profesionaliai sumontuota jos daugiabučio namo parkavimo aikštelėje. O jos įrengimui taikoma ir valstybės parama.
Nors šiuo metu Lietuvoje jau veikia daugiau nei 2 tūkst. viešai prieinamų įkrovimo prieigų, o iki 2030 m. jų tinklą planuojama išplėsti mažiausiai iki 6 tūkst., Gabrielė prisipažįsta jomis besinaudojanti rečiau, nes savo elektromobilį įsikrauna daugiabučio namo kieme.
Šiuo metu pagal jau skirtą finansinį skatinimą yra įrengta virš 6 tūkst. privačių įkrovimo prieigų, o iki 2030 m. jų skaičių planuojama išplėsti iki 54 tūkst. vnt.
Nuo trumpų maršrutų iki ilgų kelionių
Pašnekovė pasakoja, kad jos turimas elektromobilis puikiai pasitarnauja tiek kasdienėms kelionėms mieste, tiek ir keliaujant ilgesniais maršrutais.
„Kasdien judu Vilniaus mieste, tad galimybė važiuoti kai kuriomis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis ir taip aplenkti spūstis mane tikrai labai gelbėja. Tačiau dažnai turiu renginių ir kituose Lietuvos miestuose, tad dirbant tokį dinamišką darbą nuvažiuojamas kilometražas gali stipriai skirtis – nuo 5 iki 350 kilometrų per dieną“, – atskleidžia radijo ir televizijoje laidų vedėja.
Tačiau dažnai turiu renginių ir kituose Lietuvos miestuose, tad dirbant tokį dinamišką darbą nuvažiuojamas kilometražas gali stipriai skirtis – nuo 5 iki 350 kilometrų per dieną.
Kadangi G. Martirosian elektromobilį įsigijo ne per seniausiai, apie atsiperkamumą, pasak jos, kalbėti šiek tiek per anksti, tačiau ilgainiui ekonominė nauda turėtų tapti akivaizdi: „Kol kas pamatuoti tokią naudą sunku, tačiau net neabejoju, kad vėliau ekonominė nauda prisidės prie gausaus kitų elektromobilio teikiamų privalumų.“
Paklausta, kodėl apie elektromobilį turėtų pagalvoti kiekvienas, turintis galimybę jį įsigyti, žinoma moteris atsako paprastai ir nuoširdžiai.
Man tai yra atsakomybės prisiėmimas, atsakomybės prieš save ir ateities kartas. Matau Lietuvoje augančias elektromobilių gretas, didėjantį visuomenės dėmesį tvariam gyvenimui ir tai labai džiugina.
„Man tai yra atsakomybės prisiėmimas, atsakomybės prieš save ir ateities kartas. Matau Lietuvoje augančias elektromobilių gretas, didėjantį visuomenės dėmesį tvariam gyvenimui ir tai labai džiugina“, – sako G. Martirosian.