Kitas patarimas – stenkitės uždirbti daugiau. Bet tai irgi negarantuoja, kad, uždirbant daugiau, nepradėsite tiesiog daugiau išlaidauti ir vis vien pritrūksite lėšų mėnesio pabaigoje.

Kaipgi suvaldyti savo finansinę gyvenimo pusę? Pirmiausiai reikia suprasti, kam ir kiek išleidžiate. Dažniausiai tai reiškia banko sąskaitos sekimą ir atskirų kvitų bei sąskaitų rinkimą. Tačiau yra protingesnis ir šiuolaikiškesnis sprendimas – mobiliosios programėlės.

Šįkart J. Frolov papasakojo apie tris programėles, kurios buvo atrinktos vadovaujantis dviem kriterijais: programėlės populiarumas programėlių parduotuvėje ir galimybė pririšti savo banko sąskaitą prie programėlės. Tai leis neberinkti pirkimo kvitų ir ranka suvedinėti duomenų apie išlaidas.

Kaip pasirinkti tinkamiausią programėlę?

Rinkdamiesi programėlę įvertinkite kelis pagrindinius aspektus:

- ar programėlę galima susieti su savo namų banku;

- ar patiks dizainas ir bus patogus valdymas;

- papildomos funkcijos, pavyzdžiui, grupės sukūrimas ir išlaidų sekimas su antrąja puse per skirtingus įrenginius (pvz., programėlė „Wallet: Budget & Money manager“)

Trys geriausios biudžeto valdymo programėlės pagal Jevgenij Frolov:

1. „Wallet: Budget & Money manager“.

Šia programėle galima naudotis ir nemokamai, tačiau tuomet neturėsite maksimalaus funkcionalumo. Jeigu jums priimtina susivesti išlaidas ranka – šis nemokamas variantas puikiai tiks!

Šią programėlę galima susieti savo banko sąskaita „Luminor“, „Citadele“, „Swedbank“, „Šiaulių banko“ ir „Revolut“ klientams.

Na, o jei norite maksimalaus funkcionalumo, programėlės prenumerata kainuoja 22,99 Eur metams arba 49,99 Eur visam gyvenimui.

2. „Bilance“.

Šią programėlę galima mėnesį išbandyti nemokamai, po to ji kainuos 24,99 Eur metams. Susieti šią programėlę galima su „Citadele“, „Luminor“, „Medicinos banko“, SEB, „Swedbank“, „Šiauliu banko“, „Revolut“ ir „Payseros“ sąskaitomis.
3.Spendee“.

Programėlę tai pat galima išsibandyti nemokamai, o metinė prenumerata kainuoja 25,49 Eur arba 99 Eur už prenumerata visam gyvenimui. Šis variantas tiks „Šiaulių banko“, SEB, „Swedbank“, „Luminor“, „Citadele“ ir „Revolut“ bankų klientams.

Deja, norint maksimalaus funkcionalumo ir patogumo, už programėlę teks mokėti. Nemokamos programėlės, tikėtina, uždirbinės pinigus, rodydamos reklamas arba naudodamos asmeninius duomenis kitiems tikslams.

Visos trys programėles atlieka tą pačią funkciją - parodo, kiek ir kam išleidžiate pinigų, ir leidžia susidaryti virtualų biudžetą. Vis dėlto, nors šios programėlės ir pateikia detalų ir vizualų išlaidų sąrašą, nei viena iš jų neapsaugos nuo neplanuotų išlaidų.

Kaip planuoti efektyviau?

Jeigu norite išties turėti daugiau pinigų mėnesio pabaigoje, peržiūrėkite savo paskirstytas bei programėlėje surūšiuotas išlaidas ir sugalvokite, kaip jas sumažinti bent 10 procentų. Įvertinkite, kokias prekes galite pakeisti, ko reikėtų išvis atsisakyti, ko būtų sveika atsisakyti, kokius paslaugų tiekėjus reikėtų pasirinkti ir t.t.

Ir net jeigu nepavyks sugalvoti, kaip sumažinti išlaidas bent 10 procentų, o rasite sprendimą dėl 5 proc. sumažinimo, tai vis tiek yra geras postūmis link geresnio asmeninio biudžeto suvaldymo.

Na ir paskutinis žingsnis, kurį būtų gerai atlikti, norit suvaldyti išlaidas, yra gautų pinigų paskirstymas į kelias dalis. Kai išanalizuosite išlaidas ir apsispręsite, kiek kokiai kategorijai ateityje norite išleisti pinigų, būtų gerai banke susikurti atskiras papildomas sąskaitas ir, tik gavus atlyginimą, paskirstyti pinigus po šias sąskaitas.

Yra keletas metodų, kaip galima būtų paskirstyti savo biudžetą.

Pirmasis - 50/30/20 modelis.

Visos išlaidos, būtinos pragyventi, keliauja į vieną sąskaitą. Būtų gerai, kad jos sudarytų apie 50 procentų pajamų. Į antrąją sąskaitą keliauja pinigai, skirti savo norams ir poreikiams tenkinti. Rekomenduojama šiai daliai skirti iki 30 procentų pajamų. Na, o likę 20 procentų skirti taupymui ir investavimui.

Antrasis - 6 sąskaitų modelis.

Šis modelis numato, kad visos išlaidos padalinamos į 6 skirtingas sąskaitas: būtinųjų išlaidų, pramogų, finansinės laisvės/investavimo, ilgalaikių pirkinių/taupymo, saviugdos ir gerų darbų sąskaitas.

Keleto sąskaitų turėjimas gyvenimo nei kiek neapsunkina, nes visą savo biudžetą matote vienoje vietoje ir tokiu būdu galite kontroliuoti išlaidas. Žinoma, reikia laiko įprasti, bet tai tikrai verta padaryti.

Kai priprasite prie naujos finansų valdymo sistemos, pastebėsite, kad mėnesio pabaigoje lieka daugiau pinigų.

Šaltinis
Projektas „Pinigų valdymo ABC“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją