„Apple" įrenginiai yra saugesni dėl kelių priežasčių. Pirma, „macOS", „iOS", „iPad OS" ir „watchOS" yra uždarojo kodo operacinės sistemos, taigi sukurti kenkėją neturint išvesties kodo yra gerokai sunkiau. Antra, „Apple" taiko griežtą patikrinimo procedūrą tiek naujoms, tiek atnaujintoms programėlėms „App Store", taip užtikrindama jų saugumą ir patikimumą. Trečia, „Apple" neleidžia vartotojams patiems modifikuoti operacinių sistemų, o „nulaužtiems" įrenginiams netaikomas garantinis aptarnavimas. Ir ketvirta, visi „Apple" įrenginiai parduodami iškart su nemokama operacine sistema, kurios palaikymą ir atnaujinimus užtikrina tik „Apple".
Į saugumą investuoja milijonus
Vartotojai, kuriems rūpi duomenų saugumas, vertina „Apple" nusiteikimą daryti viską, kad įrenginiai būtų kuo geriau apsaugoti. Tą patvirtindama, neseniai „Apple" atnaujino savo saugumo tyrimų portalą, kuriame nuo šiol skelbiama daugiau aktualios informacijos, o taip pat patobulino premijų už rastas spragas programą. Pastaroji yra skirta sumokėti saugumo tyrėjams – baltiesiems programišiams – už jų teikiamus pasiūlymus saugumui stiprinti „Apple" produktuose.
„Apple" išplėtė savo saugumo tyrėjų komandą ir nuo šiol praktiškai visų galimų pažeidžiamumų pirminis vertinimas atliekamas per dvi savaites, o daugeliu atvejų tai užtrunka mažiau nei šešias dienas.
Pagrindinis taikinys – naudotojai
Koks saugus bebūtų įrenginys, užtikrinti šimtaprocentinio saugumo neįmanoma dėl vienos paprastos priežasties – žmogiškojo faktoriaus, arba kitaip sakant, vartotojo klaidų.
Tokie atvejai versle, deja, nėra retenybė. Naujausias „Ponemon Institute" verslo vidinių grėsmių tyrimas „2022 Cost of Insider Threats" atskleidė, kad daugiau nei pusė (56 proc.) kibernetinių incidentų įmonių viduje įvyko dėl darbuotojo ar partnerio aplaidumo, o kiekvienas toks incidentas vidutiniškai atsiėjo per 484 tūkst. JAV dolerių.
Nepasirūpino įrenginio saugumu, nesilaikė kompanijos saugumo politikos, užmiršo įdiegti atnaujinimą – tokių incidentų priežastys pačios įvairiausios. Visgi yra sprendimų, kurie leidžia jų tikimybę priartinti prie nulio.
„Apple" įrenginių paruošimu darbui, nustatymais ir programomis automatiškai pasirūpina mobiliųjų įrenginių valdymo („Mobile Device Management", MDM) sprendimas. Integruotos MDM saugumo ir valdymo priemonės leidžia organizacijos IT specialistams prižiūrėti bei apsaugoti verslo duomenis, konfigūruoti ir valdyti įrenginio nustatymus visą laiką, kol darbuotojai jais naudojasi.
Pristatė unikalią naujovę
Visos „iPhone" ir „iPad" programėlės gaunamos iš saugios „App Store" parduotuvės. Čia galima rasti ir „Mac" kompiuteriams skirtų programų, tiesa, jas taip pat galima siųstis ir diegti iš interneto. Siekiant užtikrinti didesnį saugumą, nuo „macOS 10.15" versijos kompiuteriuose galima paleisti tik „Apple" patvirtintas programas. Papildomai, „macOS" integruota standartinė antivirusinė programa blokuoja, ir, jei reikia, pašalina kenkėjiškas programas.
Dar viena „Apple" ypatybė – visose jos platformose programos yra laikomos atskirai nuo vartotojo duomenų. Taip užtikrinama, kad tik patys vartotojai gali pasiekti ir valdyti savo failus.
Šių ir kitų sprendimų pilnai užtenka daugumos vartotojų saugumui užtikrinti, tačiau čia „Apple" nesustoja. Visada būdama žingsniu priekyje, neseniai kompanija pristatė unikalią naujovę – „Lockdown Mode" režimą, kuris suteikia išskirtinį saugumą. Jis yra aktualus vartotojams, kurie gali tapti tikslinių programišių atakų aukomis. Siekiant apriboti atakos perimetrą, aktyvavus šį režimą „iPhone", „iPad" ar „Mac" įrenginyje apribojamas dalies programėlių, interneto svetainių ir funkcijų veikimas.
„Lockdown Mode" ypač aktualus tokiems žmonėms, kaip tarptautinių kompanijų ir valstybinių institucijų darbuotojai, dirbantys su jautria ir konfidencialia informacija. Tai, kad „Apple" sukūrė specialiai jiems skirtą naujovę, rodo išskirtinį kompanijos ryžtą pasirūpinti kiekvieno savo kliento saugumu.
Daugiau informacijos apie „Apple" sprendimus rasite www.applesprendimaiverslui.lt