„Great Place To Work®“ kasmet apklausia daugiau nei 20 milijonų darbuotojų visame pasaulyje ir atlikdami nepriklausomą analizę nustato, kurios įmonės kuria išskirtinę darbuotojų patirtį. Geriausiųjų sąraše rikiuojasi tokios įmonės kaip „Hilton“, „American Express“ ar „Cisco“, tarp jų šiemet – ir „Compensa Vienna Insurance Group“ bei „Compensa Life Vienna Insurance Group SE“ bendrovės.
Įtrauktis ir pasitikėjimas – darbuotojų motyvacijos variklis
Aukščiausi organizacinės kultūros rodikliai įprastai atskleidžia svarbiausias įmonių stiprybes. „Compensa Life Vienna Insurance Group SE“ darbuotojai 91 proc. įvertino įmonės įtrauktį, teisingumą ir įvairovę, 85 proc. – etišką elgesį, 83 proc. įvertino pasitikėjimą vadovų komanda ir gerus santykius su kolegomis. Bendras kultūros įvertinimas Baltijos šalyse – 78 proc. Visa tai, anot įmonės valdybos pirmininko Tomo Milašiaus, atspindi ilgai puoselėtas bendrovės vertybes ir nuoseklų darbą.
„Darbuotojų gerovė ir siekis, kad dirbti būtų gera visiems, visuomet buvo mūsų prioritetas. Be to, kad įmonėje laikomasi teisingumo, sąžiningumo ir lygybės principų, periodiškai vykdome ir vidines apklausas, metinius pokalbius, siekiame išgirsti darbuotojus bei įtraukti juos į vertę kuriančias veiklas. Aukštas darbuotojų įsitraukimo į tyrimą rodiklis bei jų išreikštas įvertinimas – svarbiausias pasiekimas. Visgi „Great Place To Work“ sertifikatas taip pat patvirtina, kad mūsų drauge kuriami standartai yra pripažįstami tarptautiniu mastu“, – sako T. Milašius.
„Compensa Vienna Insurance Group“ darbuotojai organizacinę kultūrą bendrai Baltijos šalyse įvertino 70 proc. Kaip įmonės stiprybes darbuotojai išskyrė: teisingumą, įtrauktį ir įvairovę (87 proc.), komunikaciją (74 proc.), vadovų kompetentingumą (73 proc.), palaikymą ir įtrauktį (72 proc.). Bendrovės valdybos pirmininkas Deividas Raipa šiuos pasiekimus sieja su taikomu atviros komunikacijos ir patikimumo principu.
„Šis įvertinimas patvirtina, kad puoselėjame darnią kultūrą visose Baltijos šalyse. Juk saugome tai, kas svarbu, o pirmiausia – savo darbuotojus. Pastebime, kad svarbiausia – atvira abipusė komunikacija, kuri prisideda prie pasitikėjimu grįstos kultūros tarp vadovų ir darbuotojų. Visa tai kelia darbuotojų motyvaciją, kuria saugią aplinką ir koreliuoja tiek su asmeniniais, tiek su įmonės rezultatais“, – sako D. Raipa.
Darbuotojų įgalinimas – sėkmė visai įmonei
Abiejų bendrovių vadovai sutaria – darbuotojų įsitraukimas yra vienas iš pagrindinių veiksnių, šiandien lemiančių organizacijų sėkmę ir konkurencingumą. Todėl svarbu ne tik įtraukti juos į įmonės inicijuojamas veiklas, bet ir sudaryti sąlygas patiems siūlyti bei įgyvendinti savo idėjas.
Praėjusiais metais abi įmonės sukūrė idėjų bankus – juose darbuotojai teikia pasiūlymus, kaip gerinti darbo aplinką, procesus ir efektyvumą. Dalis idėjų jau įgyvendintos, kitos – įtrauktos į vykdomus projektus. Nuo 2022 m. į abiejų įmonių darbuotojų naudų krepšelį įtrauktos apmokamos darbo dienos savanorystei – jų metu darbuotojai aktyviai dalyvauja bendrovių arba individualiai planuojamose socialinėse veiklose. Iki šiol bendruomenė savanoriavo „Maisto banke“, Maltos ordine, „Mamų unijoje“, „Hold Earth“, „Caritas Lietuva“ ir gyvūnų prieglaudose. Taip pat, siekiant mažinti poveikį gamtai, nuo 2019 m. gyvuoja tradicija kartu visose Baltijos šalyse kasmet sodinti medžius bei bendrai valyti Baltijos paplūdimį.
„Compensa Life Vienna Insurance Group SE“ Baltijos šalyse veikia nuo 1993 metų. Lietuvos, Latvijos ir Estijos padaliniuose iš viso dirba 253 darbuotojai: ilgiau nei 5 metus dirba 46 proc. jų, 20 proc. kurių – daugiau nei 10 metų. „Compensa Vienna Insurance Group“ veiklą Baltijos šalyse pradėjo 2016 m. Įmonėje Baltijos šalyse iš viso dirba 897 darbuotojų, tarp kurių ilgiau nei 5 metus – 49 proc., net 25 proc. iš jų – ilgiau nei 10 metų. Abi bendrovės priklauso tarptautinei draudimo įmonių grupei „Vienna Insurance Group“.