Didėjančių pardavimų paslaptis – tinkamų idėjų ir inovacijų realizacija

Be gausybės skirtingiems produktams taikomų akcijų bei nuolaidų, prekybos tinklas „Norfa“ šiais metais pirkėjus nustebino pasiūlęs niekur kitur netaikytą sprendimą – išpardavimą, kurio metu kiekvieną pirmadienį nuo 17 val. vaisių ir daržovių galima įsigyti už pusę kainos.

„Sausį bus metai, kai taikome šią akciją, tad galiu pasakyti, kad iki šiol daugumoje mūsų parduotuvių pirmadienio vakarais vaisių ir daržovių lentynos būna „iššluotos“. Tai tik įrodo, kad šį sprendimą pirkėjai priėmė labai palankai, o tai garantavo ir nemenką prieaugį šioje prekių grupėje. Žinoma, galbūt kai kam nepatinka, kad pirmadienio vakarą negali rasti norimų produktų, tačiau gera žinia ta, kad jau kitą dieną lentynas papildo nauja šviežių produktų partija“, – pasakoja D. Dundulis.Vienu iš reikšmingiausių „Norfos“ pasiekimų tapo kulinarijos gaminių grupės augimas. Pašnekovas pabrėžia, kad vietoje gaminama produkcija pirkėjams tampa vis patrauklesnė.

„Šiai dienai turime 65 kulinarijos gamybos vietas, kur maistas ruošiamas tiesiai parduotuvėse. Tai pirkėjai įvertino ir apyvarta šioje prekių grupėje taip pat gerokai išaugo. Kulinarijos gaminių pardavimai dabar lygiuojasi su duonos gaminių pardavimais, o tai rodo augantį pirkėjų pasitikėjimą šviežiu ir kokybiškai pagamintu maistu“, – sako tinklo vadovas.

Tačiau kai kurių prekių grupių apyvarta per pastaruosius metus traukėsi. Štai cukraus pardavimai, pasak pašnekovo, smuko iki istorinių žemumų. „Pavyzdžiui, prieš 30 metų cukraus apyvarta siekė apie 10 proc. bendros apyvartos, o dabar ji tesudaro 0,3 proc. Tai labiausiai siečiau su tuo, kad pirkėjai šiais laikais renkasi sveikesnį gyvenimo būdą“, – konstatuoja D. Dundulis.

Pokyčiai infrastruktūroje ir technologijose

2024 metais „Norfos“ gamybos padaliniuose buvo sumontuota nauja įranga, kuri padidino tiek procesų efektyvumą, tiek ir produktų kokybę. Ypač reikšmingai pagerėjo marinuotos vištienos gamybos procesai.

„Sumontuota pusiau automatinė fasavimo ir marinavimo linija padidino gamybos pajėgumus ir sumažino darbo sąnaudas. Tai leido marinuotos vištienos pardavimams išaugti net apie 50 proc. Paprastai kalbant, įvertinęs skonį, pirkėjas tapo lojalus šiai prekių grupei“, – aiškina D. Dundulis.

Per šiuos metus „Norfa“ atliko 10-ies parduotuvių rekonstrukcijas ir atidarė dar penkias naujas parduotuves. Pasak tinklo vadovo, nepaisant sudėtingų biurokratinių procesų, bendrovė tęsė plėtrą ir orientavosi į strategines vietas, kurios pritrauktų didelį lankytojus skaičių.

„Kalbant apie naujų parduotuvių skaičių, šie metai tikrai nėra kažkokie rekordiniai, esame turėję ir daug „derlingesnių“. Tačiau šiais laikais, kai biurokratinė mašina neretai stabdo procesus, toks rezultatas yra tikrai geras“, – sako jis.

Dar vienas ypatingai svarbus 2024 metų „Norfa“ pasiekimas – darbuotojų atlyginimų didinimas. Tai, anot D. Dundulio, tapo įmanoma dėl technologinių sprendimų, tokių kaip savitarnos kasos.

„Savitarnos kasų skaičius mūsų parduotuvėse reikšmingai didėjo, o tai leido mums didinti darbuotojų atlyginimus, nekeliant prekių kainų. Tai rodo, kad pas mus procesai yra sutvarkyti efektyviai. Verta paminėti ir tai, kad antroje šių metų pusėje įsitvirtinome pirmoje vietoje pagal darbuotojams mokamą atlyginimų medianą mažmeninės prekybos sektoriuje ir šiuo metu esame gerokai nutolę nuo artimiausių konkurentų“, – džiaugiasi verslininkas.

Kultūros įstaigų mecenatystė

2024-ieji „Norfai” buvo ne tik sėkmingi ekonomine ir inovacine prasme, bet ir naujomis partnerystėmis. Prekybos tinklas, nepamiršdamas atsakomybės prieš visuomenę, ir toliau intensyviai rėmė įvairias labdaros ir paramos iniciatyvas bei didelį dėmesį skyrė kultūros mecenavimui.

Šiais metais prie keturių „Norfos“ remiamų nacionalinės svarbos kultūros įstaigų prisijungė ir Valstybinis Šiaulių dramos teatras, kuris su bendrovės parama jau spėjo įgyvendinti ne vieną reikšmingą projektą. D. Dundulio teigimu, būti kultūros ir meno mecenatu yra savotiška duoklę visuomenei.

„Kultūra yra visų mūsų atspindys, todėl mane labai džiugina pasirinkimas remti kultūrinius projektus. Tai svarbi duoklė visuomenei, ateities kartoms ir jauniesiems menininkas“, – sako verslininkas, kuris pats, be jokių išankstinių sąlygų, tiesiogiai siūlo paramą ir bendradarbiavimą kultūros įstaigoms.

Gera pradžia – pusė darbo

Dabar prekybos tinklas „Norfa“ gyvena šventinėmis nuotaikomis. Pašnekovas atskleidžia, kad vertinant pirmosios gruodžio savaitės duomenis, matoma perkamoji galia yra nemažesnė, nei tokiu pat laikotarpiu praėjusiais metais.

„Gruodžio pradžios rezultatai užduoda tam tikrą toną visam mėnesiui, todėl galima sakyti, kad šventinis laikotarpis tinklui turėtų būti sėkmingas“, – teigia jis.

Apibendrindamas 2024 metų rezultatus, D. Dundulis išreiškia atsargų optimizmą: „Kaip aš sakau – jei nenutiks force majeure situacijų, viskas judės gera kryptimi. Tačiau svarbu išlikti budriems ir atsakingiems. Jei neretai ir mėgstu išreikšti susirūpinimą ar kažkokias pesimistines mintis, tai vien tam, kad priminčiau, jog kai kuriose vietose reikia pasisaugoti, bet esu įsitikinęs, kad viskas bus gerai“.