„Finansinių technologijų įmonės gali pasinaudoti el. pasirašymu įvairiose sferose – nuo bankininkystės, investavimo iki draudimo ir kredito teikimo. Tai leidžia efektyviau tvarkyti dokumentus ir užtikrina greitesnį, patogesnį bei saugesnį bendravimo su klientais procesą“, – teigia „Dokobit By Signicat“ verslo klientų vadybininkė Monika Nakaitė.

Monika Nakaitė, „Dokobit“ verslo klientų vadybininkė

Kam finansinių technologijų įmonės naudoja el. parašą?

El. pasirašymas yra vertingas ir dažnai naudojamas finansinių technologijų įmonių sprendimas, leidžiantis pasiekti didesnį operacijų efektyvumą ir klientų patirties patogumą. Tai taip pat yra svarbus saugumo aspektas, kuris padeda sumažinti klaidų riziką ir didinti sandorių patikimumą. Vis daugiau finansinių technologijų įmonių naudoja el. pasirašymo sprendimus įvairiose srityse. Tačiau tam, kad el. parašu pasirašytas dokumentas būtų teisiškai galiojantis, jis turi atitikti šalies, kurioje bus naudojamas, įstatymus. „El. pasirašymas finansinių technologijų įmonėje – ne tik greitas ir patogus būdas tvarkyti dokumentus, bet ir tvarus sprendimas, leidžiantis sutaupyti laiko ir pinigų bei sumažinti įmonės ekologinį poveikį“, – dalinasi „Dokobit“ verslo klientų vadybininkė.

Finansinių technologijų įmonėse el. parašas pritaikomas daugelyje situacijų, pvz.:

⦁ Sąskaitos atidarymui: el. pasirašymas gali supaprastinti ir pagreitinti finansinių technologijų įmonių sąskaitos atidarymo procesą. Klientai gali pasirašyti ir pateikti visus reikiamus dokumentus internetu, todėl nebereikia popierinės dokumentacijos.
⦁ Paskolos paraiškoms: finansinių technologijų įmonės gali naudoti el. pasirašymą, kad supaprastintų paskolos paraiškų teikimo procesą. Klientai gali pasirašyti ir pateikti paskolos sutartis bei kitus dokumentus internetu, taip sumažinant paraiškos pateikimo laiką ir pastangas.
⦁ Draudimo polisams: finansinių technologijų įmonės gali naudoti el. pasirašymą, kad klientai galėtų el. būdu pasirašyti ir pateikti draudimo liudijimus, taip sumažinant popierizmą ir gerinant klientų patirtį.
⦁ Investicijų valdymui: el. pasirašymo galimybė leidžia greitai ir efektyviai sudaryti investicijų sutartis tarp investuotojų ir įmonės.

Kokius el. pasirašymo pranašumus išskiria finansinių technologijų įmonės?

Skaitmeninimas finansinių technologijų įmonėms suteikia gausybę privalumų. Pasinaudodamos skaitmeninėmis technologijomis, jos gali išlikti priekyje ir teikti geresnę vertę savo klientams. Kokios pagrindinės el. pasirašymo naudos?
⦁ Laiko ir sąnaudų taupymas: el. pasirašymas gali žymiai sumažinti laiką ir išlaidas, susijusias su tradiciniais popieriniais procesais. Tai pašalina poreikį spausdinti, siųsti paštu ir saugoti fizinius dokumentus.
⦁ Geresnė klientų patirtis: el. pasirašymas suteikia klientams patogesnį ir efektyvesnį dokumentų pasirašymo būdą, todėl sutrumpėja laikas ir pastangos, reikalingos operacijoms atlikti.
⦁ Didesnis saugumas: el. pasirašymas suteikia saugesnį būdą pasirašyti ir saugoti dokumentus.
⦁ Atitiktis: el. pasirašymas gali padėti finansinių technologijų įmonėms laikytis reglamentų ir standartų, nes užtikrina, kad visi dokumentai būtų pasirašyti ir saugomi saugiai, taip sumažinant sukčiavimo ar kitų teisinių problemų riziką.
⦁ Tvarumas: el. pasirašymas yra ekologiškas pasirinkimas, nes nereikia spausdinti popierių ar naudoti kitų biuro priemonių. Tai gali padėti sumažinti įmonės ekologinį poveikį.

El. pasirašymas finansinių technologijų įmonėje turi daugybę naudų, įskaitant greitesnį procesą, mažesnius kaštus, patogumą, saugumą ir ekologiškumą. Tai padeda efektyviau tvarkyti dokumentus ir užtikrina greitesnį bei patogesnį bendravimo su klientais procesą.

El. parašas telefonu

Kaip finansinių technologijų įmonės naudoja el. pasirašymą: sėkmės istorija

UAB „ConnectPay“ yra viena sparčiausiai augančių Elektroninių Pinigų Įstaigų (EPĮ) Lietuvoje, teikianti bankininkystės paslaugas internetinėje erdvėje veikiančioms įmonėms. „ConnectPay“ yra licencijuota institucija, registruota ir reguliuojama Lietuvos Centrinio Banko, kuris vadovaujasi Europos Centrinio Banko reglamentu.

„Vienas valdybos parašų surinkimo ciklas anksčiau užtrukdavo apie 2 savaites, o dabar parašai surenkami per 3 dienas. Pradėjus naudotis „Dokobit“ portalu, bendras parašų surinkimo laikotarpis pasikeitė iš 30 savaičių į 45 dienas per metus, taip padedant sutaupyti darbuotojų laiką ir supaprastinant procesą“, – patirtimi dalinasi Agnė Selemonaitė, „ConnectPay“ generalinio direktoriaus pavaduotoja, valdybos pirmininkė.

Agnė Selemonaitė, „ConnectPay“ generalinio direktoriaus pavaduotoja, valdybos pirmininkė

„ConnectPay“ – globaliai veikianti įmonė, todėl vienas didžiausių iššūkių buvo tarptautinis parašų surinkimas. Parašų surinkimas vykdavo grandinėlės principu, t. y. dokumentą turėdavo pasirašyti keli asmenys iš skirtingų šalių pagal tam tikrą eiliškumą, tad procesas iš tiesų apsunkdavo ir užtrukdavo.

Daugiausiai resursų pareikalavę parašų „medžiojimai“ vykdavo valdybos posėdžių metu, kurių bendrovė rengdavo daugiau nei 15 per metus. „ConnectPay“ paskaičiavo, kad tokia parašo kelionė užtrukdavo apie dvi savaites – tai kainuodavo ne tik darbuotojų darbo valandų skaičių, bet ir galybę popieriaus lapų, logistikos (lėktuvų, automobilių ir kt.), prisidedančios prie aplinkos taršos. Todėl vienu pagrindinių „ConnectPay“ tikslų tapo visiškas įmonės veiklų kompiuterizavimas.

Pasaulinei pandemijai įsisiūbavus ir kompanijai supratus, kad fizinis parašų rinkimas ne tik užima darbuotojų laiko bei yra netvarus sprendimas, jų dėmesio centre atsirado „Dokobit“ portalas. Šio sprendimo pasirinkimą nulėmė pasirašymo priemonių įvairovė („Smart-ID“, „Mobile-ID“, kt.), saugus dalinimasis dokumentu, parašo patikrinimas, sklandus darbuotojų integravimas, kuris leidžia efektyviai pridėti atsakingus darbuotojus bei priskirti jiems roles – su „Dokobit“ procesas tapo daug sklandesnis bei paprastesnis. „ConnectPay“ „Dokobit“ naudoja pasirašyti visoms vidinėms sutartims: nuo konfidencialumo sutarčių ar sutarčių su darbuotojais, tiekėjais iki valdybos sprendimų ar vadovų įsakymų.

Pradėjus naudotis „Dokobit“ portalu, bendras parašų surinkimo laikotarpis pasikeitė iš 30 savaičių į 45 dienas per metus. Parašų surinkimo procesas tapo daug paprastesnis: viskas yra skaitmenizuota, todėl nebereikia asmeniškai rinkti parašų – vos vieno mygtuko paspaudimu galima nusiųsti priminimą apie vis dar laukiamą parašą.

E. pasirašymas yra vertingas ir perspektyvus sprendimas daugeliui finansinių technologijų įmonių. El. pasirašymo sprendimų naudojimas finansinių technologijų srityje, be abejo, gali padėti įmonėms tapti konkurencingesnėmis ir pagerinti savo veiklos rezultatus.