Artimiausias tikslas – milijardas
Prieš 20 metų įkurtos „FL Technics“ iškilimą kitu žodžiu nei įspūdingas apibūdinti būtų sudėtinga. Veiklą pradėjusi nuo vieno angaro Vilniaus oro uoste, įmonė pastaruosius du dešimtmečius užtikrintai auga ir šiandien konkuruoja su didžiausiais orlaivių aptarnavimo rinkos lyderiais ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Bėgant metams, plėtėsi ne tik „FL Technics“ veiklos geografija, bet ir paslaugų spektras, kuris šiandien apima variklių ir kitų svarbių sistemų priežiūrą, orlaivių ardymą detalėms ir inžinierių mokymus.
„Drąsiai einame į vis naujas nišas, pavyzdžiui, įsteigėme specializuotas ratų ir stabdžių aptarnavimo bazes. Prireikė vos trejų metų, kad šioje srityje taptume antri pagal dydį pasaulyje. Panašių strateginių sprendimų galima tikėtis ir ateityje. Kasmet augame po 10-15 proc., o dabar mūsų planas yra iki 2030 m. peržengti 1 mlrd. eurų metinės apyvartos ribą“, – ambicingus planus atskleidžia Ž. Lapinskas.
Nors „FL Technics“ yra Gedimino Žiemelio valdomos „Avia Solutions Group“ grupės dalis, pastarajai priklausančios įmonės iš tikrųjų sudaro tik mažą klientų dalį. Pašnekovas skaičiuoja, kad iš motininės grupės įmonių gaunama mažiau nei dešimtadalis visų užsakymų vertės, o dauguma klientų – didžiosios tarptautinės oro linijos, vertinančios „FL Technics“ teikiamų paslaugų kokybę bei patogumą.
„Esame nepriklausoma MRO organizacija ir dėl klientų kovojame kiekvieną dieną. Konkurencija labai arši praktiškai visose mūsų verslo srityse – visur pilna patyrusių aukštos klasės kompanijų, bet ir mes turime sukaupę daug gerosios patirties ir, manau, esame labai gerai pasiruošę varžytis su bet kuo.“, – įsitikinęs „FL Technics“ vadovas.
Be „FL Technics“, „Avia Solutions Group“ šiuo metu valdo daugiau nei 250 atskirų įmonių, kurios teikia antžeminio aptarnavimo, orlaivių draudimo, pilotų rengimo ir daugybę kitų aviacijos verslo paslaugų.
Angarai visame pasaulyje
Anot pašnekovo, šiandien vienas iš svarbiausių „FL Technics“ tikslų yra toliau išlaikyti tą patį augimo greitį ir dinamiką, bei neprarasti ambicijų. Tai įmanoma tik nuolat ieškant naujų verslo nišų ir galimybių. Šis veikimo principas niekur kitur taip gerai neatsispindi, kaip kompanijos geografinėje plėtroje: „FL Technics“ šiuo metu veikia jau dešimtyje skirtingų valstybių Pietryčių Azijoje, Viduriniuose Rytuose, Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Afrikoje.
Pastaruoju metu „FL Technics“ ypač aktyviai plečiasi Pietryčių Azijoje, į kurią žengė dar 2016 m., kai Džakartoje, Indonezijoje, pradėjo veikti pirmasis angaras. Šių metų lapkričio mėnesį dar vieno užbaigtos statybos ir Balio saloje. Ž. Lapinskas sako, kad plėtra Pietryčių Azijoje tęsis ir toliau. Šiam regionui įmonės strategijoje numatytas reikšmingas vaidmuo.
„Mums įdomus kiekvienas regionas. Labai svarbu atsiminti, kiekvienas iš jų turi savo specifiką ir reikalauja savo plėtros strategijos. Tačiau pastangos atsiperka. Pavyzdžiui, buvimas Balyje ir Džakartoje mums suteikė galimybę aptarnauti ne tik visą regioną, bet dar ir Australiją. Indonezija labai patraukli vieta, nes čia yra daug gerų specialistų. Pilna ir klientų, kuriems reikia kokybiškų paslaugų. Tetrūksta angarų, todėl jų tinklą ir siekiame plėsti“, – dėsto jis.
Plėtra tikrai neapsiribos vien Pietryčių Azija. „FL Technics“ šiuo metu dairosi į Rumuniją, o taip pat jau pradėjo naujo angaro statybas Karibų jūroje esančioje Dominikos Respublikoje, su kuria siejami labai reikšmingi plėtros planai. Punta Kanos tarptautiniame oro uoste naujas angaras galės vienu metu aptarnauti penkis lėktuvus. Pajėgumus ateityje planuojama plėsti ir pasiekti, kad Punta Kanoje būtų nuolat aptarnaujama po dvidešimt orlaivių.
„Kodėl Dominikos Respublika? Visų pirma dėl JAV rinkos, į kurią šiuo metu labiausiai taikomės. Oro linijos ten paprastai turi šimtus orlaivių ir ieško aukštos kokybės paslaugų už pigesnę kainą. JAV rinka dabar labai akivaizdžiai jaučia infliacijos poveikį ir kenčia nuo orlaivių priežiūros paslaugų pasirinkimo trūkumo ir pakilusių kainų. Centrinė Amerika mums labai patogi, nes iš jos galime pasiekti Kanadą ir JAV, užkabinti didžiąją dalį Lotynų Amerikos.“, – teigia Ž. Lapinskas.
Beribės aviacijos galimybės
„FL Technics“ vadovas neslepia, kad darbas tokiose įvairiose šalyse ir kultūrose reikalauja tam tikro universalumo ir unikalių įgūdžių. Ypač iš vadovų lygmens. Gera naujiena ta, kad dirbantieji jo komandoje jau yra matę pasaulio ir geba priimti realybę tokią, kokia ji yra, užuot stengęsi ją pakeisti, nes, kaip bebūtų, visada turi prisitaikyti prie vietinio mentaliteto.
„Man pačiam labai patinka ką aš darau, ir tai, kad šis verslas – aviacija – yra be ribų. Be to, Gedimino Žiemelio lyderystė ir ambicijos įkvepia siekti plačiausių horizontų pasauliniu mastu. Lietuvoje kelis šimtus milijonų uždirbanti organizacija jau vadinama milžine, tačiau pasauliniame kontekste vien orlaivių aptarnavimo rinkos dydis siekia apie šimtą milijardų. Ir ta rinka tik auga ir augs toliau, nes žmonės nenustos keliauti. Priešingai, kaip rodo tyrimai, jauni žmonės, Z kartos atstovai, jau verčiau nepirks kokio brangaus daikto, bet neatsisakys kelionių“, – savo įžvalgomis dalinasi jis.
Anot pašnekovo, žemų kaštų oro linijų verslo modelis iš esmės pakeitė aviaciją. Jeigu prieš penkiolika metų į kitas šalis atostogauti skrisdavo tik solidžiai uždirbantys žmonės, dabar skraidyti sau leidžia visi: ir milijonieriai, ir studentai. Keičiasi ir keliaujančių žmonių supratimas – gyvename globaliame pasaulyje, kuriame visi kalba ta pačia kalba, supranta tą patį kultūrinį kodą, tad tiek keliavimas, tiek verslo vystymas pačiose įvairiausiose šalyse tampa vis labiau įprastu reiškiniu.
„Šiandien rinka tokia, kad joje ribų nelabai yra. Jeigu tik turi noro ir sveikatos, viskas yra įmanoma. Pavyzdžiui, mes nuolat ieškome bent 100 žmonių. Dažnai kalbu su aviacijos studentais, raginu nieko nelaukti ir ateiti pas mus jau antrame kurse išbandyti save, savo sugebėjimus. Aviacijoje reikalingi tiek mechanikai, tiek pardavėjai, tiek konsultantai. Karjeros bei tobulėjimo galimybės čia išties neribotos, tereikia noro mokytis ir užsispyrimo“, – įsitikinęs Ž. Lapinskas.