Batsiuvys su batais
„Mes atsidūrėme pačiame nuotolinio darbo dilemų smaigalyje, kadangi būtent į „SQUALIO“ daugelis bendrovių kreipėsi pagalbos operatyviai įrengiant nuotolines darbo vietas darbuotojų namuose ir užtikrinant technologinį procesų sklandumą visiškai beprecedentėje situacijoje“, – teigia bendrovės vadovas Tomas Dabašinskas: „Tačiau tuo pačiu mes nenorėjome tapti batsiuviais be batų, todėl paraleliai turėjome spręsti ir savo pačių komandos dilemas, kurios susijusios ne tik su technologiniu komponentu, bet ir su bendra komandos morale ir efektyvumu ištisus mėnesius dirbant atskirai vieniems nuo kitų“.
Kadangi bendrovė pati teikia kompiuterinių darbo vietų optimizavimo paslaugas, iš technologinės pusės užduotis operatyviai aprūpinti 20 darbuotojų reikiamais nuotolinio darbo įrankiais nebuvo sudėtinga. Tačiau tikslai buvo keliami didesni: „Kiekviena krizė atveria daugybę naujų galimybių, todėl į susidariusią situaciją pažvelgėme kaip į progą pradėti vystyti naują „SQUALIO“ darbo kultūrą, kad pandemijai nuslūgus dirbtume efektyviau nei bet kada anksčiau, o darbuotojams galėtume pasiūlyti patrauklesnes darbo sąlygas“.
Emocijos svarbesnės už technologijas?
Žmogus, laikantis rankose plaktuką, visur aplinkui mato vinis. O IT specialistas bet kokį iššūkį natūraliai yra linkęs interpretuoti kaip technologinį iššūkį. Tačiau nuotolinis darbas yra ne vien technologinis iššūkis, bet ir socialinis, emocinis, kultūrinis bei psichologinis pokytis. Todėl, ieškodami formulės post-pandeminiam darbo balansui tarp biuro ir namų, „SQUALIO Lietuva“ vadovai pasitelkė ir akademikų pagalbą.
ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Vadovų EMBA studijų direktorė, lyderystės ekspertė Audronė Nakrošienė bendrovei padėjo atlikti vidinį tyrimą, kurio metu, pasiremiant akademiniais modeliais, buvo organizuojami individualūs ir grupiniai pokalbiai su visais įmonės darbuotojais. Giluminio tyrimo metu mėginta išsiaiškinti, kokiam asmenybės tipui priklauso skirtingi darbuotojai ir kaip skirtingo tipo asmenybės prisitaiko prie organizacinės kultūros pokyčių. Darbuotojai taip pat išsakė savo asmenines nuomones apie tai, kaip nuotolinis darbas keičia jų darbo įpročius, santykius su vadovais bei kolegomis, tarpusavio komunikaciją.
Tyrime vadovautasi ir kitų tarptautinių mokslinių tyrimų rezultatais, kurie leidžia problematiką vertinti ilgesnio laikotarpio perspektyvoje. Pavyzdžiui, prasidėjus pandemijai, daugelis Lietuvos įmonių džiaugėsi, jog darbuotojai iš namų dirba itin efektyviai. Tačiau, kaip skelbiama „Harvard Business Review“ žurnale paskelbtuose tyrimų rezultatuose, nuotoliniam darbui būdinga „mažėjančios grąžos“ problema: jei iš pradžių nuotolinis darbas darbuotojams suteikia papildomos motyvacijos, tai ilgainiui darbuotojai ima jaustis izoliuoti, pasiilgsta komandinio darbo atmosferos, ir efektyvumas sumenksta. Todėl nuotolinio darbo privalumai ilguoju laikotarpiu išlaikomi tik taikant hibridinį modelį, kuomet dalį laiko darbuotojai dirba iš namų, o dalį – biure.
Atrado sėkmės formulę
Kartu su mokslininkės pagalba įvertinus „SQUALIO“ darbuotojų preferencijas, užsienio bendrovių (tokių kaip „Google“ ir kt.) patirtį bei akademinę literatūrą apie nuotolinio ir hibridinio darbo pobūdžius, „SQUALIO Lietuva“ priėmė ryžtingą sprendimą. Vos tik visi darbuotojai bus paskiepyti, įmonė net ir pasibaigus pandemijai taikys hibridinį darbo modelį: penkių dienų darbo savaitė bus skaidoma į 3 dienas darbo biure ir 2 dienas darbo iš namų. Tiesa, darbas iš namų išliks pasirinktine galimybe: jei tik to pageidaus, kiekvienas darbuotojas galės visą darbo savaitę dirbti biure.
„Ši formulė nebuvo išburta iš tirščių, iki jos nuėjome ilgą kelią, ir šiandien turime pakankamai duomenų prognozuoti, jog būtent toks darbo paskirstymas suteiks daugiausiai pasitenkinimo darbuotojams bei naudos įmonės veiklos rezultatams“, – sprendimą komentuoja T. Dabašinskas: „Tuo pačiu, vertindami sumažėjusį gyvo kontakto laiką darbovietėje, priėmėme sprendimą daugiau investuoti į teambuilding veiklas po darbo arba savaitgaliais, kad išlaikytume ir stiprintume tarp komandos narių esančius emocinius ryšius“.
„SQUALIO“ – tai 20 metų patirtį sukaupusi, bet startuoliškos energijos nepraradusi tarptautinė IT bendrovė, padedanti Lietuvos verslams įveikti galvos skausmus, susijusius su programine įranga, nuotoliniu darbu, kibernetiniu saugumu ir BDAR.
Užsakymo nr.: PT_87693439