Pasak Kristinos Gabrilavičiūtės, „Dokobit" pardavimų ir verslo plėtros vadovės, draudimo lyderiai jau kurį laiką investuoja į naujausias technologijas, kurios padeda labiau orientuotis į klientą, dirbti tvariau bei ekonomiškai efektyviau, taip siekiant visiško procesų sklandumo. Taip pat vis daugiau dėmesio skiriama tarpinės programinės įrangos sprendimų kūrimui, siekiant sumažinti priklausomybę nuo senų, atgyvenusių sistemų ir pagerinti prieigą prie duomenų. Tikimasi, kad inovatyviais įrankiais bus siekiama paskatinti augimą, efektyvumą ir teigiamą požiūrį į įmonės veiklą.
Tekste apžvelgsime keletą kertinių naudų, paskatinsiančių atsisakyti atgyvenusių verslo procesų ir pagerinti klientų patirtį draudimo sektoriuje. O taip pat susipažinsime su realiu skaitmeninių pokyčių sėkmės atveju draudimo bendrovėje „Compensa Life Vienna Insurance Group SE".
Kam draudimo sektoriui reikalingas pasirašymas el. būdu?
Operatyvūs ir paprasti procesai draudimo sektoriuje yra kritiškai svarbus aspektas. Juk kiekvienas klientas – potencialus ar esamas – siekia aukščiausios kokybės paslaugų, tačiau tuo pačiu metu pageidauja, kad viskas būtų atlikta per kelias sekundes. Čia pagalbos ranką tiesa visagalis skaitmeninis pasaulis. Technologijos ne tik padės pagerinti klientų aptarnavimą, paspartindamos komunikaciją ir kitus procesus, bet ir padės dirbti daug patogiau.
Niekam ne paslaptis, kad el. procesai organizacijose taupo laiką, resursus, o taip pat prisideda prie tvarumo strategijos stiprinimo. Tačiau kokias dar naudas galime išskirti pasirašinėjant dokumentus el. būdu draudimo sektoriuje?
- Operatyvesnis klientų integracijos procesas. Pasirašydami paslaugų sutartis ar kitus dokumentus nuotoliniu būdu sutaupysite laiką, kurį anksčiau skirdavote nesibaigiančiam parašų surinkinėjimui.
- Geresnė klientų patirtis. Užtikrinsite, kad dokumentų pasirašymas nemažins darbų operatyvumo ir išgelbės klientus nuo ilgo sutarties pasirašymo proceso.
- Organizuoti darbų procesai. Greitai ir paprastai galėsite gauti reikiamus patvirtinimus ir parašus iš klientų.
- Saugesnis dokumentų laikymas. Netvarka, susijusi su pertekliniu popierizmu tikrai nėra ta problema, su kuria nori kovoti šiuolaikinis žmogus. Fizinius dokumentus pernelyg lengva išbarstyti po visą biurą ir nesaugiai sandėliuoti. Atsikratysite popierinių dokumentų – atsikratysite ir nuolatinės betvarkės!
Elektroninis dokumentų pasirašymas palengvina procesą ne tik jums, bet ir jūsų klientams. Klientų patirtis, kuri šiais laikais yra vienas iš pagrindinių konkurencijos aspektų, gali būti didelis pranašumas arba trūkumas. Daug patogiau turėti galimybę pasirašyti dokumentus skaitmeniniu būdu, o ne keliauti į kokią nors fizinę vietą vien dėl parašo. Atsižvelgdami į klientų poreikį, draudimo sektoriaus milžinai sparčiai ir aktyviai investuoja į naujausias technologijas, kurios padės pasiekti į klientą orientuotą, saugią ir nepriekaištingą patirtį.
Kokius dokumentus draudimo sektoriuje pasirašoma el. parašu?
Apklausų duomenimis, 33% klientų aptarnavimo specialistų teigia, kad jų įmonėse stinga operatyvumo, o 46% skundžiasi, jog vienas didžiausių iššūkių yra laiko trūkumas. El. parašo naudojimas pasirašant dokumentus padės sumažinti šiuos skaičius ir dirbti daug operatyviau. El. būdu gali pasirašyti bet ką ir bet kur, pvz., sutartis su klientais, sąskaitas faktūras, deklaracijas, sąlygas, polisus, darbo laiko apskaitos žiniaraščius ir kita.
„Draudimo sektoriuje elektroniniu būdu gali būti tvarkomi draudimo polisai ir pretenzijos. Suteikdami savo klientams galimybę bet kada ir bet kur pasirašyti naujus draudimo liudijimus ir su jais susijusius dokumentus bei pateikti pretenzijų prašymus ir dokumentus, patvirtinančius jų galiojimą teisiškai įpareigojančiais elektroniniais parašais, ne tik supaprastinate procesą, bet ir užtikrinate dokumentų saugumą", – dalinasi K. Gabrilavičiūtė, „Dokobit" pardavimų ir verslo plėtros vadovė.
Kaip draudimo bendrovės tampa pavyzdžiu klientų aptarnavimo srityje?
Draudimo bendrovei kasdien aptarnaujant didžiulį kiekį žmonių, kyla poreikis ieškoti optimalių, laiką taupančių ir kiekvieno poreikius bei galimybes atliepiančių įrankių.
Pavyzdžiui, „Compensa Life Vienna Insurance Group SE" vienas didžiausių galvos skausmų buvo kalnai popierizmo, nes naujos sutartys buvo pasirašomos tik fiziškai – susitinkant gyvai, atspausdinus sutarties dokumentus. Nuotoliniam darbui vis labiau įsibėgėjant, fizinis pasirašymas tapo nei racionaliu, nei įmanomu tapatybės bei valios įrodymo būdu. Pandemijos metu nuotolinio autentifikavimo ir elektroninio dokumentų pasirašymo sprendimai tapo būtini. Maža to, bendrovė vartotojų autentifikavimui ilgą laiką naudojo tik el. bankininkystę ir tai tikdavo ne visais atvejais. Dėl to pradėta ieškoti naujų – saugesnių, patogesnių, didesnį galimybių spektrą atrakinančių sprendimų.
Autentifikavimas su „Smart-ID" ir „Mobile-ID" išplėtė draudimo kompanijos galimybes. Taip pat, sutaupoma daug brangaus laiko – sukurti atskiras integracijas kiekvienam bankui užtrukdavo ilgiau, o naudojant „Dokobit" pakanka tik vienos. Prisijungimui prie vidinių sistemų „Smart-ID" tapo standartine priemone ir darbuotojams, ir partneriams.
„Compensa Life Vienna Insurance Group SE" atsisakius popierinių dokumentų sutaupoma ir finansinių resursų, ir laiko, o taip pat išvengiama komplikuoto archyvavimo. Derinant nuotolinį kliento autentifikavimą ir el. dokumentų pasirašymą atsirado galimybė džiaugtis pilnai nuotoliniais procesais – klientui nereikia fiziškai atvykti į bendrovės biurą, o ir įmonės darbuotojai gali dirbti iš bet kur.
Vienas svarbiausių klientų aptarnavimo departamento tikslų – įrodyti jiems, kaip branginate jų laiką. O vienas iš būdų tai padaryti – procesų skaitmenizavimas dokumentų pasirašymą perkeliant į elektroninį formatą.