Tikslas – nuoseklus tarptautinis ugdymas
„Nors mokyklų, turinčių vieną ar kitą Tarptautinio bakalaureato programą Lietuvoje daugėja, nes tėvai ir pedagogai pradėjo suprasti, kad tai patikima, ilgaamžė organizacija, kuri bendradarbiauja su mokslininkais, turi rimtą akreditavimo tvarką ir vaikams suteikia tvirtą akademinį pagrindą, siekiame būti viena pirmųjų pilnai tarptautiniu lygmeniu akredituotų mokyklų Lietuvoje. Tai reiškia, kad norime suteikti savo mokiniams nuoseklų, tęstinį ir visapusišką tarptautinį ugdymą nuo pradinės mokyklos iki gimnazijos.
Siekėme tęstinumo ir nuosekliai link to ėjome nuo 2021 metų, kai tapome Tarptautinio bakalaureato Pasaulio mokykla („IB World School“) ir pagal Diplomo programą (angl. DP – Diploma Programme) pradėjome mokyti 11–12 klasių jaunuolius. Nepaprastai džiaugiamės dabar gavę mokyklos kandidatės statusą ir Pradinio bei Pagrindinio ugdymo programoms – tai yra didelis įvertinimas ir ilgalaikio įdirbio rezultatas“, – šiuo pasiekimu džiaugiasi dr. A. Landsbergienė.
Pasak jos, kad mokykla kandidatė gautų šių programų akreditacijas, ji turi atitikti aukštus mokymo kokybės, mokytojų kvalifikacijos, išteklių, vadovavimo ir vertinimo sistemos reikalavimus. Daug dalykų mokykloje daroma jau dabar.
„Pradinėje mokykloje nuo jos gyvavimo pradžios savo ugdymo programą esame papildę ir vaikus mokome pagal Tarptautinio bakalaureato organizacijos principus: kasmet vaikai mokosi pagal 6 pagrindines temas, ugdymas yra integruotomis temomis, turime bendrą mokytojų planavimą, mokiniai rengia metų projektus ir pan., tačiau, natūralu, kad dar laukia daug darbų. Pavyzdžiui, pagrindinėje mokykloje daugiau dėmesio mokytojams reikės skirti tarpdalykiniam planavimui, tad atsakingai bei kryptingai dirbsime ir toliau“, – planais dalijasi edukologė dr. A. Landsbergienė.
Daugiau galimybių mokiniams
Šiuo metu Tarptautinio bakalaureato programos yra vienos stabiliausių ir patikimiausių pasaulyje, todėl tėvai, leisdami vaiką į mokyklą, kurioje pagal jas ugdoma, gali būti tikri, kad 12 ar 13 metų, jei vaikas mokysis ir priešmokyklinėje klasėje, jos radikaliai nesikeis – nors Tarptautinio bakalaureato programos yra nuolat atnaujinamos, tai daroma itin nuosekliai ir sistemiškai.
„Šių programų unikalumas yra tas, kad jos suteikia tvirtą akademinį pagrindą ir leidžia mokiniams įgyti ne tik žinių, bet ir svarbių XXI amžiaus gebėjimų, be kurių negali apsieiti joks šiuolaikinis žmogus. Apskritai Tarptautinio bakalaureato Pasaulio mokyklas vienija bendra filosofija – įsipareigojimas užtikrinti aukštos kokybės, akademinių iššūkių kupiną tarptautinį išsilavinimą, kuris itin aktualus plačios pasaulėžiūros jaunuoliams“, – programų privalumus vardija dr. A. Landsbergienė.
Pradinio ugdymo programa (PYP) skirta pradinukams ir siekia ugdyti jų smalsumą, meilę mokymuisi ir orientuojasi į holistinį ankstyvojo amžiaus ugdymą, lavinantį ne tik akademines žinias, bet ir socialinius bei emocinius vaikų įgūdžius. Šioje programoje daug dėmesio skiriama vertybėms, kritiniam mąstymui, kūrybiškumui, problemų sprendimui bei bendradarbiavimui. Tai – lanksti mokymo programa, orientuota į tyrinėjimą, reiškia, kad vaikai skatinami ieškoti atsakymų į jiems rūpimus klausimus bei ugdomi jų įgūdžiai ir gebėjimai, kurie padeda jiems mokytis visą gyvenimą.
Pagrindinio ugdymo programa (MYP) skirta 11–16 metų mokiniams ir suteikia jiems galimybę gilinti žinias, sujungiant skirtingas disciplinas – tuo siekiama, kad mokiniai suprastų ir suvoktų, kaip skirtingos disciplinos, pavyzdžiui, istorija, geografija, matematika, kalbos, gamtos mokslai ar kt., tarpusavyje siejasi ir kaip gebėjimai, įgyti vienoje disciplinoje, gali būti pritaikomi kitose. Tokia integracija leidžia mokiniams suprasti mokomų dalykų tarpusavio ryšius ir perkelti įgytas žinias iš vienos srities į kitą. Ši programa ypatinga tuo, kad stiprina mokinių gebėjimus kritiškai mąstyti, tyrinėti ir aktyviai įsitraukti į mokymosi procesą, todėl, išmokę įgytas žinias taikyti praktikoje, jie geriau pasiruošia realiam gyvenimui.
Baigiamoji Diplomo programa (DP) skirta 16–19 metų mokiniams ir yra orientuota į jų pasirengimą studijuoti universitete bei karjeros planavimui. Ši programa lavina jų kritinį ir analitinį mąstymą, padeda įgyti išsamių akademinių žinių bei puoselėja įvairialypius įgūdžius, tokius, kaip savarankiškumas, problemų sprendimas ir etinis vertinimas. Be pagrindinių akademinių dalykų, mokiniai rengia rašto darbą (Extended Essay), dalyvauja kūrybiškumo, aktyvumo ir socialinės veiklos (CAS) projektuose bei gilinasi į žinojimo prigimtį per Pažinimo teorijos (TOK) kursą, kuris lavina kritinį mąstymą ir tobulina analitinius įgūdžius.
„Tokia nuosekli šių trijų programų sistema užtikrina tęstinį mokymąsi, todėl mokiniai, pereidami kiekvieną ugdymo etapą, ugdosi įgūdžius ir vertybes, kurios atitinka Tarptautinio bakalaureato filosofiją, o tai padės jiems ateityje stojant į savo svajonių universitetus.
Kitas nepaprastai svarbus dalykas – daugybė pasaulinių solidžių universitetų žino apie šių programų patikimumą, tad natūralu, kad jaunuoliui, ateinančiam iš mokyklos, kurioje nuosekliai ugdoma pagal tris Tarptautinio bakalaureato programas, atsiveria daugiau durų. Žinoma, jam vis tiek reikia gerai mokytis, gerai išlaikyti egzaminus ir gauti diplomą, tačiau jis jau yra priskiriamas patikimų būsimų studentų grupei“, – apie šių programų privalumus ir naudą mokiniams pasakoja edukologė dr. A. Landsbergienė.
Pasauliniai ugdymo standartai, puoselėjant lietuvišką tapatybę
Pasak Karalienės Mortos mokyklos įkūrėjos, šių programų vertę pajus ne tik šioje mokykloje besimokantys mokiniai, bet ir mokytojai. Jie dalyvaus profesiniuose mokymuose, keisis patirtimi su kitų šalių kolegomis, įgis dar daugiau žinių ir patirties. Tačiau, net ir tapusi tarptautine, mokykla išlaikys savo išskirtinumą – pilietiškumo ugdymą.
„Steigiant Karalienės Mortos mokyklą, buvo planuojama, kad tai bus lietuviška mokykla su tarptautiniu ugdymo standartu, todėl, net ir gavę norimas akreditacijas, išlaikysime savo šūkį „Local school, global education“. Tai reiškia, kad pradinėje ir pagrindinėje mokykloje mokymas bus tęsiamas lietuvių kalba, o Diplomo programa bus mokoma anglų kalba, kaip ir iki šiol. Be to, išlaikysime stiprią pilietiškumo ugdymo liniją.
Esame nedidelė valstybė, turime vieną seniausių kalbų pasaulyje, todėl itin svarbu ją puoselėti, kaip ir unikalią mūsų istoriją, kultūrą, tradicijas bei priminti mokiniams visas mūsų kovas už laisvę ir mūsų vienybę. Mokykloje vertybės ir lietuviškas identitetas išliks stiprūs – nesusilpnės nei lietuvių kalbos mokymas, nei pilietiškumo ugdymas, nes tai yra nepaprastai svarbi net ir pasaulio piliečio identiteto dalis“, – kokias vertybes puoselės mokykloje, pasakoja jos įkūrėja dr. A. Landsbergienė.