Dažnas galvoja, kad darbas aviacijoje lygus pilotavimui. O kaip yra iš tikrųjų?
Aviacija iš tiesų yra labai plati sritis. Prie sėkmingai vykdomų skrydžių galime prisiliesti visi – ne tik pilotai ar inžinieriai, bet ir technikai, mechanikai, planavimo specialistai, šaltkalviai ir dažytojai. Kiekvienas žmogus, dirbantis mano įmonėje, prisideda prie saugių ir sklandžių skrydžių.
Jolanta, esate neardomosios kontrolės inžinierė. Ką veikiate savo darbe?
Mano srities pavadinimas – neardomoji kontrolė – daug apie ją pasako. Neardydami lėktuvo struktūros, šios krypties inžinieriai įvairiais metodais ir prietaisais ieško pažeidimų, kurių negalime pamatyti plika akimi – mikro įtrūkimų, defektų, korozijos žymių. Jų laikui bėgant atsiranda dėl lėktuvo apkrovos.
Ar prisiimtos plačios atsakomybės nekelia įtampos?
Atsakingumas aviacijoje reikalingas kiekviename žingsnyje. Nesvarbu, inžinierius tu ar mechanikas, turi neskubėti, susikaupti ir suprasti, ką darai ir dėl ko. Visgi nesakyčiau, kad tokia atsakomybė kelia daug streso ar įtampos. Tiesiog suprantu, kad kad ir kokią smulkią užduotį atlikčiau, turiu ją padaryti gerai tam, kad visi skristume saugiai. Užtai kiekvieną dieną namo grįžtu su jausmu tarsi ant kaklo būtų užkabintas medalis – „gerai padirbėjau“. Be to, šiame darbe diena niekada nepraeina be juoko. Turime labai smagų kolektyvą, kuriame galima pabendrauti ir pasijuokti, net ir atliekant atsakingas užduotis.
Ar aviacijoje gali atrasti save kiekvienas?
Atėjęs į aviaciją, supranti, kad čia viskas įmanoma. Galime visko išmokti, tereikia noro. Jeigu jo nėra, gali ir nepavykti. Bet jei sieki tapti specialistu, gali ateiti į aviaciją ir gauti visus mokymus, įgyti patirties ir būti technikas, inžinierius ar mechanikas. Visi mes galime būti aviatoriais, nesvarbu lytis, amžius ir patirtys. Vis daugiau prie aviacijos prisijungia įvairių patirčių ir amžiaus moterų, dėl to labai džiaugiuosi. Manau, kad nėra darbų, kurių mes, moterys, negalėtume atlikti.
Aviacija atrodo reikalauja daug žinių ir išmanymo. Ar galima karjerą aviacijoje pradėti be jokios patirties?
Žinių ir patirties, žinoma, aviacijoje be galo reikia, bet ją galima įgyti ir vietoje. Ateiti į „FL Technics“ gali ir jaunuoliai, baigę vidurinį išsilavinimą ar po paruošimo profesinio mokymo centre. Dažnai juokaujame sakydami, kad pas mus karjera su „viskas įskaičiuota“! Patirties neturintis jaunas žmogus čia gali pradėti savo karjerą nuo mokymosi su savo srities profesionalais, įgyti patirties, išlaikyti reikiamus sertifikatus ir gauti bilietą į platų aviacijos pasaulį. Mokytis „FL Technics“ galima iš aukščiausio lygio specialistų – turime daug didelę patirtį turinčių žmonių, kurie visada nurodys, kaip tinkamai atlikti užduotį, klausti ir iš jų mokytis.
Dirbti čia man buvo siekiamybė dar studijų metu. „FL Technics“ – didelė, globali kompanija, turinti savo padalinių Europoje, Amerikoje ir Indonezijoje bei aptarnaujanti skirtingų tipų orlaivius. Ryte galime dirbti su Boeing, popiet – su Airbus orlaiviu! Aviacijos akademija, profesionalūs mentoriai, daug praktinių įgūdžių, atlygis – jaunas žmogus čia ras viską, ko reikia sėkmingam karjeros aviacijoje startui.
Aviacijos inžinieriaus, techniko, mechaniko darbas – labiau individualus ar komandinis?
Galima sakyti, kad individualus. Juk aš laikau prietaisą, tikrinu, ar yra įtrūkimų, rašau ataskaitą. Bet bendrai viskas vyksta komandoje – negalėtume visko padaryti vieni. Lėktuvo techninis aptarnavimas yra sudėtinga, daug specialistų reikalaujanti procedūra, todėl skirtingos komandos savo darbus turi suderinti tarpusavyje. Tarkime, jei darau termografijos inspekciją, kai su kamera žiūriu, ar lėktuvo konstrukcijoje nėra vandens, yra labai svarbi aplinkos temperatūra. Tuo metu negalima atidaryti angaro vartų ir stumti kito lėktuvo, todėl apie tai turiu informuoti kolegas. Jei kažkas man praneša, kad šiandien turės gręžti dideles kniedes ir angare sukels daug triukšmo, žinau, kad ultragarsinės inspekcijos tądien neatliksiu, nes triukšmas ir vibracija gali jai sutrukdyti.
Kuo daugiau komunikuojame ir bendradarbiaujame su kitais skyriais, tuo darbas vyksta greičiau. Aš visada už tai, kad kuo daugiau kalbėtume. Pati labai mėgstu pažinti žmones, sužinoti apie juos daugiau, nei tik pareigos. Man įdomu paklausti, kaip laikosi, pavyzdžiui, techniko šeima ar kaip jis praleido atostogas. Labai smagu, kad dideliame kolektyve turime tokį ryšį, kad galim pakalbėti ir apie tai, kai jaučiamės, ir apie asmeninius dalykus.
Kas jus pačią labiausiai motyvuoja darbe?
Pamenu, kad pirmą kartą atėjusi į angarą, negalėjau nustoti šypsotis. Ir šiandien, atėjus į darbą, dažnai puošia šypsena iki ausų. Kažkada net klausiau kolegų, ar jiems kyla panašus jausmas - sakė, jog kiekvieną dieną! Lėktuvai ir po daugiau nei dešimtmečio darbo aviacijoje skleidžia kažkokią magiją. Rytais nekyla jausmas, kad „O ne, šiandien vėl į darbą“.
Labai patinka, kad darbe galiu kiekvieną diena tobulėti, sužinoti apie naujas technologijas, bendrauti su savo srities specialistais – tiek mūsų įmonės, tiek kitais, pavyzdžiui, orlaivių gamintojais. Mane supa aukšto lygio profesionalai, kurie labai gerai išmano savo darbą. Kasdien sužinau naujų dalykų, o šiandien, sukaupusi nemenką patirtį, jau galiu ja dalintis su kitais. Galiu priimti naujokus ir parodyti, ką mes veikiame.