Už verslo – asmeninė istorija ir noras veikti
KIKA istorija prasidėjo sovietmečiu, kai tada dar paauglė Janita su tėčio pagalba įsigijo pirmąjį augintinį – sidabrinį pudelį Kiką. Anot jos, rūpestis šuneliu patvirtino, kad gyvūnai – ne tik geriausi draugai, bet ir puikūs mokytojai, mat norėdama užtikrinti Kikai geriausias gyvenimo sąlygas, mergina turėjo stengtis ir naujų įgūdžių mokytis pati.
„Viena vertus, sovietmečiu pudelis kainavo gerokai daugiau nei per mėnesį uždirbdavo mano tėvai, todėl teko ir taupyti, ir diplomatiškai derėtis su tėvais dėl galimybės laikyti augintinį. Antroji pamoka ta, kad šuns priežiūra kainuoja – pavyzdžiui, Kikos kirpimas kainavo 15 rublių, kai mama per mėnesį uždirbdavo vos 70. Bet vietoj sunkumų visada stengiausi įžvelgti galimybes: susitaupiusi pinigų, iškviečiau Kikai kirpėją į namus, o po kelių apsilankymų išmokau šunį kirpti pati. Ilgainiui gatvėje sutikti žmonės ėmė klausinėti, kur kerpu šunį, o sužinoję, kad tai darau pati, ėmė kviesti apkirpti ir jų augintinius. Taip jau paauglystėje turėjau užsiėmimą, kuris tapo gyvenimo būdu“, – prisimena J. Januškauskaitė-Plungė.
Ji pasakoja, kad hobis ilgainiui virto verslu, ypač subyrėjus Sovietų Sąjungai ir atsivėrus Europos sienoms. Tada ji atidarė pirmąsias parduotuves didžiuosiuose šalies miestuose, o šiandien jų – per 120. Tiesa, kad KIKA klestėtų, moteriai teko paaukoti kitus pomėgius, kurie taip pat buvo tapę verslais – prieš šešerius metus šeima atsisakė juvelyrikos, o dar pora metų anksčiau uždarė valdytą medelyną.
„Sėkmingam verslui reikia didžiulio dėmesio, todėl daugelį dalykų daryti gerai neįmanoma – nusprendėme susitelkti ten, kur esame geriausi. Už dėmesį verslui ne mažiau svarbu ir atidumas klientui. Kadangi pati esu veisėja, žinau, kokie specifiniai kai kurių gyvūnų ar net atskirų jų veislių poreikiai – taip atsirado tokie pasaulyje pripažinti prekiniai ženklai kaip „Nature’s Protection Superior Care“ bei „Misoko“. Dalį reikalingų ir paklausių sprendimų kuriame patys, kitos dalies ieškome pas patikimiausius tiekėjus užsienio šalyse“, – pasakoja KIKA įkūrėja.
Sutelktos pastangos duoda vaisių
Per pastaruosius metus KIKA grupės įmonės sulaukė ne vieno apdovanojimo – „Nature’s Protection“ pašarų linijoms suteikti „Lietuvos metų gaminio“ aukso medaliai, Lietuvos pramonininkų asociacija grupės įmonę „Akvatera LT“ 2020 m. įvardijo metų eksportuotoju. Tais pačiais metais KIKA pripažinta geriausiai klientus aptarnaujančia įmone, o keletą metų anksčiau pati J. Januškauskaitė-Plungė gavo VšĮ „Versli Lietuva“ įsteigtą „Verslios moters“ apdovanojimą.
Nors daugelis KIKA prekės ženklą atpažįsta pirmiausia kaip gyvūnų prekių parduotuves, per trisdešimtmetį įmonė plėtėsi ir kituose sektoriuose – 2004 m. ėmė gaminti sausą gyvūnų pašarą ir sukūrė pirmą privatų prekės ženklą „Nature’s Protection“, vėliau rinkai buvo pristatyti kiti prekiniai ženklai, tokie kaip „Oak‘s Farm“ ir „HiQ“. Pernai sąrašą papildė „Tauro Pro Line“ gyvūnų kosmetikos bei priežiūros produktų linija, o šiemet – namų kvapų linija „Amelum“. Įmonei taip pat priklauso „Tauro Kennel“ čempionų namais vadinamas veislynas ir šiemet veiklą pradėjusi „Tauro Grooming Academy“, siūlanti ne tik kirpyklos ir SPA salono paslaugas, bet ir unikalią gyvūnų priežiūros ir mokymų sistemą.
„Esame kartu su šeimininkais visame gyvūno gyvenimo kelyje – nuo geriausių, aukščiausius standartus atitinkančių šuniukų veisimo iki kasdieninio gyvūnų auginimo, maitinimo, žaidimų ir priežiūros. Galbūt ir skamba banaliai, bet tai ne verslas, o gyvenimo būdas – taip yra todėl, kad kalbame apie rūpestį ištikimiausiais mūsų partneriais, šeimos nariais ir besąlygiškos meilės šaltiniais. Siekiame, kad gyvūnams žmogus galėtų duoti tai, kas geriausia. Esu įsitikinusi, jog augintinis, kuriuo yra rūpinamasi, šeimininkui atgal suteikia meilę, gerą emocinę būklę, kitaip tariant – sveikatą“, – tvirtina J. Januškauskaitė-Plungė.
Anot jos, įmonės verslo modelis pagrįstas investicijomis į ilgojo laikotarpio projektus, kurie apčiuopiamą pavidalą įgyja tik per 3-5 metus. Toks į ateitį nukreiptas planavimas padeda užuot plaukus pasroviui patiems rinktis kelią ir kurti tendencijas. „Kai kuriems sprendimams reikia sutelktų visos komandos pastangų, nors rezultato galime tikėtis tik po kelerių metų. Tačiau tobulindami tai, ką sukūrėme, ar kurdami kažką nauja, žinome, kad dedame pagrindą tendencijoms, kuriomis seks gyvūnų šeimininkai visame pasaulyje“, – įsitikinusi KIKA įkūrėja.
Kaip pavyzdį ji pateikia „Nature’s Protection Superior Care“ pašarus – tai ilgamečių paieškų rezultatas, pripažintas daugelyje šalių. Sausio mėnesį įmonė atidarė funkcinių skanėstų-papildų liniją ir įsteigė padalinį JAV, tad įmonių grupė užtikrintai pasitinka ketvirtąjį veiklos dešimtmetį.
Prisideda ir prie socialinių iniciatyvų
Jubiliejų švenčiančios KIKA įmonių grupės įkūrėja J. Januškauskaitė-Plungė teigia esanti be galo dėkinga ne tik savo klientams už 30 pasitikėjimo metų, bet ir už meilę augintiniams. Atskirų padėkų neabejotinai verta ir visa komanda, be kurios atsidavimo ir susitelkimo bendram tikslui išlikti sėkmingame kelyje būtų gerokai sudėtingiau.
„Nors ir laikausi nuomonės, kad vadovas kartais turi laikytis griežtos pozicijos, nes reikia priimti nepopuliarius, sudėtingus ir rizikingus sprendimus, to nebūčiau pasiekusi be savo komandos. Projektų imamės tik tada, kai žinome, kad galime juos padaryti gerai, taip prisidėdami prie gyvūnų gerovės. Be to, laimingiems gyvūnams dirba laimingi žmonės, todėl svajojame, kad kada nors kiekvienas jų augins savo geriausią draugą – kol kas gyvūnus namie turi ne visi“, – šypsosi J. Januškauskaitė-Plungė.
Ji priduria, kad nuo pat įmonės veiklos pradžios KIKA taip pat rūpinasi ir beglobiais augintiniais, remia beglobių organizacijas, o savo parduotuvėse įgyvendina projektą „Laikini namai“, padedantį likimo nuskriaustiems augintiniams rasti naujus namus ir mylinčius šeimininkus.
„Matyti, kad gyvūno statusas dažnoje šeimoje keičiasi – jis vis dažniausiai suvokiamas kaip pilnavertis jos narys ir partneris, dovanojantis džiaugsmą, gelbstintis nuo vienatvės ar mokantis rūpestingumo. Todėl mūsų misija yra užtikrinti, kad šis namų gyventojas galėtų gyventi pilnavertį, turiningą gyvenimą meilėje ir rūpestyje“, – tikina KIKA įkūrėja.
Ateitis – kupina ambicijų
Šiandien KIKA įmonių grupės portfelyje – apie 20 pasaulyje žinomų prekės ženklų, per 120 parduotuvių Lietuvoje ir Estijoje, gyvūnų kirpykla-SPA centras bei priežiūros ir kirpimo akademija, dvi gamyklos, veislynas ir daugiau kaip 700 darbuotojų.
Žvelgdama į 30 metų įmonės istoriją, J. Januškauskaitė-Plungė teigia, kad dabar kone kiekvienas sprendimas atrodo lemtingas, tačiau išties išskirtinis ėjimas buvo 2004 m. atidaryta sausų pašarų gamykla ir privačių prekės ženklų kūrimas. Tai leido atverti sienas eksportui ir šiandien produkciją tiekti pusšimčiui pasaulio šalių.
Kalbėdama apie ateities svajones J. Januškauskaitė-Plungė atvirauja, kad norėtų išveisti tokį šunį, kuris laimėtų pasaulio čempionatą ir jam stovint ant aukščiausios pakylos grotų Lietuvos himnas bei kiltų trispalvė.
„Norėčiau, kad viso pasaulio baltų šunų augintojai žinotų, kad pats geriausias baltų šunų maistas bei priemonės yra sukurti ir pagaminti Lietuvoje, dalyvaujant komandai, vedamai raudonplaukės moters, kuri be proto myli šunis“, – ateities viziją piešia įkūrėja J. Januškauskaitė-Plungė.
Užsakymo nr.: PT_88632471