Mes jau gyvename metavisatoje
Pastaraisiais metais terminas „metavisata“ buvo linksniuojamas ne kartą ir daugeliui jis asocijuojasi su mokslinės fantastikos romane perskaitytomis ateities prognozėmis. Tačiau tiesa yra ta, kad jau šiuo metu gyvename laikais, kai daug ankstyvųjų metavisatos idėjų yra įgyvendintos. Kai kurios iš priemonių skirtos vartotojams, o kitos – verslams.
Šiandien gyvename su pirmosiomis metavisatos galimybių realizacijomis: pavyzdžiui, išmaniosiomis gamyklomis, kurios veikia be žmonių priežiūros, autonominiais krovinių laivais ir specialiai jiems pritaikytais automatizuotais uostais. Galime prognozuoti, jog jau rytoj šios išmaniosios salelės virs ištisais išmaniaisiais rajonais, miestais ir valstybėmis, kur skaitmeniniai technologijų sprendimai patobulins fizinėje realybėje vykstančius reiškinius.
Kuo gyvensime ateityje?
Kol kas gali atrodyti, kad ateitis, į kurią mes žengiame, kelia daugiau klausimų nei atsakymų: kaip įmonės vykdys verslą ir pardavinės produktus? Kokios prekės bus labiausiai mėgstamos vartotojų? Tačiau žvelgiant bendrai, į metavisatą žengiančios įmonės sėkmingai kuria savo verslus, nors ir neturi jokių išankstinių ateities prognozių ir nesinaudoja praeityje išmoktomis pamokomis. Nepaisant to, kad metavisatos apraiškų jau turime, niekas iš mūsų negali žinoti, kur ši technologinė kelionė mus nuves ateityje. Tai suteikia beribes galimybes ir milžinišką potencialą kurti verslą ir formuoti ateities pasaulį.
Esame užtikrinti, jog metavisata reformuos mūsų darbą: keisis verslo ir klientų bendradarbiavimas, bus perstruktūruojamas verslo organizacijų valdymas ir kursime naujus produktus bei paslaugas. Atsiveriant vis naujoms galimybėms ir siekiant kuo geriau aptarnauti klientus ar partnerius, įmonėms reikės strategijos, padėsiančios orientuotis metavisatos pasaulyje. Dėl šios priežasties „Accenture“ pristatė savo atliktą metavisatos ateities prognozę „Technology Vision“ ir pasiūlė 4 svarbiausias šios technologijos ateities kryptis. Manome, jog sėkmingas metavisatos diegimas priklausys nuo kelių svarbiausių technologijų pritaikymo: papildytosios realybės, blokų grandinės, dirbtinio intelekto, debesijos ir skaitmeninių dvynių plėtros.
Kokios verslo galimybės atsiveria?
Per pastaruosius du dešimtmečius įmonės kūrė skaitmenines paslaugas, kurios buvo pritaikytos tokiam internetui, kokį pažįstame šiandien: sudarytam iš skirtingų platformų ir programų, tarp kurių sąveika yra reikšmingai apribota. Tačiau metavisata diegiama tokiose aplinkose, kurios išvengia šių kliūčių ir keičia esminius virtualaus pasaulio pagrindus ir veikimą.
Metavisatos integracija į mūsų kasdienybę atneš galimybę persikelti į bet kokio tipo pasaulį, naudojant virtualios realybės sprendimus. Didžiausios pasaulio kompanijos jau pradėjo arba informavo apie būsimus planus statyti virtualius metavisatos biurus, kurie būtų naudojami susitikimams su tarptautiniais klientais ir bendravimui su vartotojais stiprinti. Todėl jau artimiausiu metu galėsime dirbti iš bet kurios pasaulio vietos ir bendrauti unikaliu būdu.
Galimybė gyventi metavisatoje plėtojama ir dar viena kryptimi. Pastaruoju metu vis didesnius pelnus ir susidomėjimą kelią virtualaus nekilnojamojo turto sritis. Pikseliniai žemės sklypai virtualiuose pasauliuose yra erdvės virtualios realybės platformose. Jos leidžia žmonėms bendrauti, žaisti žaidimus, pardavinėti virtualius meno kūrinius ar lankytis virtualiuose koncertuose – visai kaip realybėje.
Galimybė gyventi metavisatoje gundo ne vieną: vien per pastaruosius 12 mėnesių populiari virtualaus pasaulio platforma „Decentraland“ sulaukė 21 tūkst. nekilnojamojo turto sandorių už daugiau nei 110 mln. JAV dolerių. Tai reiškia, jog jau dabar turime virtualaus nekilnojamo turto pardavėjus, programuotojus, mokame atlyginimus žemę prižiūrintiems ar kitaip tobulinantiems asmenims. Galime tik numanyti, kaip smarkiai ši ir panašios ateities specialybės pakeis mūsų darbo rinką ir socialinį gyvenimą.
Taigi, mūsų pasaulis neišvengiamai transformuojasi ir verslai keičia savo aplinkas. Tai nereiškia, kad visi esami verslai išnyks – juk ir buvimas internete nepanaikino fizinės parduotuvės poreikio. Tačiau skaitmeninėje erdvėje randasi naujos galimybės ir su tuo ateinanti konkurencija, kuri verčia permąstyti verslo tikslus ir pagrindines vertybes.