Metavisata nėra konkreti patirtis ar veikla, todėl šį fenomeną tikslinga suprasti kaip naujausią naudojimosi internetu etapą, kuris yra kokybine prasme kitoks nei buvę iki šiol. Šiandien internete ne tik naršome, bet ir aktyviai gyvename ar dalyvaujame bendrai vykstančiose veiklose. Būtent pastarosios savybės geriausiai atskleidžia metavisatos esmę.

Nauja interneto patirtis

Nors didžiausi metavisatos atradimai dar tik laukiami ateityje, tačiau daugybė skirtingų technologijų yra naudojamos jau šiandien. Metavisata formuoja dabarties suvokimą ir keičia mūsų požiūrį į tai, kaip funkcionuoja skaitmeninis pasaulis.

Kad metavisatos teikiamas galimybes patiriame jau šiandien įrodo tai, jog kiekvienas turime savo virtualią tapatybę, kuri padeda mus identifikuoti internete. Paprasčiausias identifikacijos pavyzdys – tai mūsų naudojama el. pašto paskyra. Naudojant el. pašto paskyrą esame atpažįstami internetinėje erdvėje, registruojamės naujose svetainėse ir užsisakome paslaugas bei perkame prekes. Taigi, tai yra svarbus pirmasis žingsnis, atskleidžiantis ryšį tarp realaus ir skaitmeninio pasaulio.

Marks Petrovs

Kalbant apie metavisatos ateitį, negalime pateikti aiškiai apibrėžto galutinio rezultato vaizdinio. Metavisata nuolat vystysis ir priklausys nuo svarbiausių technologijų kūrėjų mąstymo bei vizijos. Kartu su jais kursime naujas platformas, siūlysime modernius produktus ir paslaugas bei susidursime su visiškai naujais verslo modeliais, kurie lems metavisatos įgyvendinimą.

Geras to pavyzdys – tai aprangos ir avalynės kūrėjai „Nike“, kurie visai neseniai pristatė savo vardo virtualų pasaulį populiariame vaizdo žaidime. „NIKELAND“ erdvėje pastatyti realius bendrovės pastatus atspindintys statiniai bei arenos, kurioje lankytojai žaidžia sportinius žaidimus. Ten taip pat yra ir skaitmeninis drabužių ir avalynės salonas, kuriame savo internetinius avatarus galite aprengti bendrovės gaminiais. Įdomu ir tai, jog ši metavisatos patirtis persikelia ir į fizinį pasaulį. Virtualaus pasaulio lankytojai gali patobulinti savo avatarų judėjimo greitį ar šuolį, gerinant savo sportinę formą: išmaniuosiuose telefonuose esantis akselerometras atskleidžia sportininkų daromą pažangą, todėl šios savybės perteikiamos ir internetiniam avatarui.

Accenture

Pastarasis pavyzdys atskleidžią svarbią tendenciją – visi realaus pasaulio objektai yra pritaikomi ir virtualioje aplinkoje, pasitelkiant naujausių technologijų sprendimus. Todėl metavisatoje virtualaus gyvenimo patirtys bus susietos su realaus pasaulio poreikiais bei išgyvenimais. Ateityje išgyvensime personalizuotas naudojimosi patirtis: mūsų turimas avataras atspindės mūsų išvaizdą, elgesį ar interesus.

Kaip gyvensime toliau?

Kita vertus, metavisata yra svarbi ne tik dėl to, kad leidžia mums išplėsti savo tapatybę ir gyventi virtualioje erdvėje. Metavisata ne tik sukuria realaus pasaulio kopiją, bet ir keičia fizinį pasaulį, naudojant realybėje veikiančius įrenginius bei mašinas.

Accenture

Modernūs robotai ir jų galimybės yra puikus to pavyzdys. Dirbtinio intelekto kuriami sprendimai gali valdyti ir vairuoti robotą mūsų pasaulyje bei taip keisti mūsų darbo ar buitinį gyvenimą. Jei anksčiau kūrėme programas ir naudojomės jomis internete, tai dabar skaitmeniniai sprendimai programuoja mūsų prietaisus bei taip mums padeda. Šiandien gyvename laikais, kai veikia išmaniosios gamyklos, funkcionuojančios be žmonių priežiūros, o vandenyną skrodžia autonominiai laivai. Šie prietaisai perima mūsų darbus ir reikšmingai palengvina mūsų kasdienį gyvenimą.

Taigi, tarp metavisatos ir mūsų pasaulio jau yra realus santykis, kuris veikia abipusiu ryšiu. Iš vienos pusės, kuriame naujus sprendimus ir išradimus bei keičiame virtualaus pasaulio patirtį, tačiau iš kitos – pati metavisata keičia fizinį pasaulį ir jo įsivaizdavimą.