Kaip pasakoja MRU Komunikacijos ir rinkodaros centro vadovė Jurga Strimaitienė, naujojo universiteto vizualinio identiteto kūrimas prasidėjo nuo išsamios strateginės analizės, kuria buvo siekiama dar geriau išryškinti universiteto išskirtinumus ir unikalias galimybes.

MRU Komunikacijos ir rinkodaros centro vadovė Jurga Strimaitienė

„Atlikome reputacijos sociologinius tyrimus, monitoringą, analizavome universiteto siūlomą studijų programų krepšelį, teikiamas paslaugas. Į šį visus metus trukusį procesą aktyviai įsitraukė akademiniai padaliniai, dėstytojai, administracija, studentų atstovai, kurie pateikė naudingų siūlymų ir patarimų. Būdami universiteto bendruomenės dalimi, visi kartu siekėme išgryninti universiteto turimas stiprybes“, – sako J. Strimaitienė.

Pagrindinė įžvalga ir ilgalaikė kuriama vertė atsispindėjo išgrynintame strateginiame universiteto pozicionavime: MRU – didžiausias Lietuvoje specializuotas socialinių mokslų universitetas, suteikiantis studijas kokybiškam gyvenimui sparčiai kintančių profesinių poreikių ir iššūkių laikais. Atsižvelgiant į tai buvo siekiama, kad naujas vizualinis identitetas atspindėtų tai, kas jungia universitetą ir jo darbuotojus, esamus ir būsimus studentus, bendruomenę, verslo ir socialinius partnerius.

Išgryninus atnaujinto prekių ženklo strategiją, jos pagrindu buvo sukurta kūrybinė koncepcija, kuri apibrėžė įvaizdžio kryptį bei padėjo įgyvendinti strateginį pozicionavimą, o vėliau buvo ieškoma kūrybinės išraiškos – simbolio ar asociacijos, kuri galėtų vizualiai išreikšti tą strategiją.

„Taip gimė kūrybinė „kelio“ koncepcija. Mūsų universitetas veikia tarsi tarpininkas tarp studento ir jo ateities. Jis padeda surasti aiškią kryptį ir ja tikslingai eiti. Būtent šis kelio ir judėjimo link užtikrintos ateities motyvas tampa pagrindine mūsų vizualinio identiteto idėja, atliepiančia grafinius elementus“, – teigia J. Strimaitienė.

MRU naujame logotipe užkoduotas trijų formų, kaip simbolinių elementų pokytis, kurių pirmasis palengva pereina prie apvalesnių, nušlifuotų kampų.

„Nuo pirmų dienų universitete, studentą nukreipiame link pokyčio tapti tvirta, rytdienai pasiruošusia asmenybe. Taip metaforiškai studentą siejame su brangakmeniu, kuris po truputį įgauna naują, nušlifuotą formą, judančią savo pasirinktu keliu. Pagrindiniu mūsų identiteto elementu tampa tūrinės kompozicijos, metaforiškai vaizduojančios pačią studijuojančio kelionę. Savo vizualine kalba siekiame parodyti, kad esame atviri ir betarpiški, lankstūs ir prisitaikantys prie pasaulio bei rinkos tendencijų, todėl mūsų identitetas yra šviesus, aiškios ir lakoniškos struktūros“, – sako J. Strimaitienė.

Su naujuoju šūkiu „Studijos kokybiškam gyvenimui“ MRU startavo dar šiais metais, o atnaujinto prekės ženklo įvedimas apims vienerių metų laikotarpį iki 2023 m. rugsėjo 1 d. Universitetas taip pat planuoja įvairias priemones, kuriose bus įtraukta MRU bendruomenė ir reklamines kampanijas, skirtas studentų pritraukimui.

Identiteto paieškos vyko nuosekliai

MRU vizualinį identitetą kūrusios dizaino agentūros „Andstudio“ atstovas Augustinas Paukštė pasakoja, kad švietimo sektoriuje prekės ženklo keitimas yra išskirtinis, įdomus ir kitu kampu į procesą priverčiantis pasižiūrėti darbas.

„Ambicinga strategija, kalbanti apie saugią ir užtikrintą ateitį jauniems žmonėms, įkvėpė į užduotį pažiūrėti ne šabloniškai. Pagrindinė įžvalga, atėjusi po darbo su MRU komanda, buvo ta, kad šių laikų diktuojamame tempe ir informacijos chaose jaunam žmogui nebelieka vietos ir laiko atsigręžti į save. Būtent universiteto struktūra, konstruktyvumas, dėstytojai ir mokymo programos privedė prie išvados, kad MRU yra vieta, kur studentas gali saugiai ir užtikrintai žengti savo pasirinktu keliu. Iš to gimė identiteto tonas, kuris pasakoja universiteto strategiją aiškiu, ramiu ir užtikrintu tonu. Tai kontrastas dabar dominuojančiai ypač dinamiškai ir aktyviai universitetų komunikacijai“, – aiškina A. Paukštė.

Dizaino agentūros „Andstudio“ atstovas Augustinas Paukštė

Tai, kad MRU vizualinis identitetas gimė ne studijos biure, o glaudžiai bendradarbiaujant su universiteto bendruomene, lankantis universiteto miestelyje, skiriant daug laiko darbui grupėse, aiškiai išryškino stipriąsias jo puses.

„Identitetas turi 3 pagrindines savybes. Tai paprastumas, švara ir kelionė. Į dizaino kalbą žiūrėjome, kaip į atvirą platformą, kuri nuolatos augs, pildysis ir tobulės, panašiai, kaip ir jaunas žmogus, studijuodamas universitete. Taipogi norėjome suteikti modernumo ir novatoriškumo, būtent dėl to pagrindinis identiteto elementas yra 3D forma, kuri simbolizuoja studento kelionę ir yra naujovė rinkoje“, – teigia dizaineris.

Naujas pozicionavimas – apie universiteto išskirtinumą

Naujuoju MRU identitetu siekdama įgyvendinti dar 2021 m. pabaigoje apibrėžtą universiteto strateginį pozicionavimą. Jį padėjęs universiteto darbo grupėse išsigryninti „Dogma Strategies“ įmonės įkūrėjas-strategas Donaldas Apanavičius, sako – motyvacija dirbti su šia aukštojo mokslo institucija nuo pat pradžių buvo labai didelė.

„Dogma Strategies“ įmonės įkūrėjas-strategas Donaldas Apanavičius (Auros Skulskytės nuotr.)

„Retai kas turi tokią reikšmę mūsų visų ateičiai, kaip švietimas ir mokslas. Profesiniu požiūriu, tai itin įdomi užduotis ir iššūkis padėti MRU rasti ir išgryninti savo tapatybę, suderinti daugybės skirtingų fakultetų poreikius, padėti pagrindus vieningai komunikacijai, universiteto vertybėms ir prioritetams bei kurti universiteto ateities įvaizdį“, – pasakoja D. Apanavičius.

Drauge su gausia ir profesionalia MRU komanda, „Dogma Strategies“ pradėjo strateginį procesą, leidusį giliai pažinti ir atskleisti kartu su šiuolaikine Lietuva gimusį, šiuolaikišką, dinamišką ir atvirą universitetą.

„Naujasis pozicionavimas labai organiškai remiasi į pamatines savybes, glūdinčias didžiausio Lietuvoje specializuoto socialinių mokslų universiteto bendruomenėje, ir tai yra pagrindas kurti autentišką ir tvirtą prekės ženklą aukštojo mokslo erdvėje“, – sako strateginės komunikacijos specialistas.