Papasakokite trumpai apie tai, ką veikia „Chapman Freeborn“?
„Chapman Freeborn“ teikia užsakomųjų skrydžių, orlaivių nuomos, humanitarinių operacijų, ypatingai svarbių krovinių gabenimo bei kitas aviacijos paslaugas visame pasaulyje. Kadangi šioje srityje dirbame jau daugiau nei pusę amžiaus, turime itin stiprius ryšius su visais sektoriaus dalyviais: oro linijomis, antžeminio aptarnavimo paslaugų tiekėjais, logistikos įmonėmis, oro uostais. Tai suteikia mums daug lankstumo ir galimybę klientams pasiūlyti optimalius sprendimus, net tais atvejais, kai laiko terminai atrodo nerealūs. Per metus suorganizuojame apie 29 tūkst. skrydžių, kurių bendras įveikiamas atstumas – daugiau, nei 16 mln. kilometrų.
Kaip vyksta užsakomųjų skrydžių organizavimas?
Vienas iš mūsų pranašumų yra visą parą veikiantis skrydžių koordinavimo centras Londone. Be galo didžiuojuosi mūsų komanda, užtikrinančia sklandžias operacijas. Per metus šis centras suorganizuoja maždaug 5 tūkst. orlaivių pakilimų ir nusileidimų. Tam, kad galėtume tai daryti sklandžiai, mūsų aukštos kvalifikacijos kolegos turi sustyguoti absoliučiai viską – nuo antžeminio aptarnavimo paslaugų, degalų tiekimo ir orlaivių priežiūros iki leidimų nusileisti viso pasaulio oro uostuose.
Ar tokiai veiklai būtina turėti didelį, visą parą budintį orlaivių parką?
Nuo klasikinių oro linijų visada skyrėmės tuo, kad niekada neturėjome didelio orlaivių parko. Nežinome, kokie bus mūsų klientų poreikiai ir reikalavimai, tad negalime planuoti užimtumo. Todėl mums kur kas svarbesnis platus patikimų partnerių tinklas.
Prisijungę prie Gedimino Žiemelio valdomos „Avia Solutions Group“, gavome prieigą prie grupės orlaivių parko, kurį šiandien sudaro net 221 skirtingo tipo ir komplektacijos lėktuvų.
Esame pasiruošę paslaugas teikti tiek dešimtis tonų skraidinančiais krovininiais lėktuvais, tiek privačiais verslo klasės orlaiviais.
Pastaraisiais greičiausiai skraidinate ir įžymybes?
Žinoma! Deja, dėl itin griežtų konfidencialumo taisyklių, negaliu atskleisti konkrečių pavardžių, bet didelė tikimybė, kad šių žmonių muzika skamba jūsų grojaraštyje. Į mus dažniausiai kreipiasi pasaulinio lygio turus organizuojančios pramogų pasaulio žvaigždės – intensyvus grafikas reikalauja greitų ir nestandartinių sprendimų, kurių negali suteikti įprastos oro linijos. Ir kalba čia eina ne tik apie pačius atlikėjus. Juk dešimtis tonų sverianti įranga taip pat turi nukeliauti iš vienos pasaulio šalies į kitą. Čia ir slypi mūsų unikalumas. Mes galime skraidinti tiek žmones, tiek techniką ir kitus krovinius. Pavyzdžiui, visai neseniai iš Suomijos į Čekiją skraidinome Nacionalinį Prahos orkestrą su 185 muzikantais ir visais jų instrumentais.
Gelbėjate ir ekstremaliais atvejais, tiesa?
Taip, bendradarbiaudami su Jungtinės Tautomis, teikiame specializuotą humanitarinę pagalbą kritinių situacijų metu. Gabename krovinius, dislokuojame specialistus, dalyvaujame paieškos operacijose, evakuojame civilius ir NVO personalą iš pavojingų vietovių. Mūsų pastangos reikšmingai prisidėjo sprendžiant daugybę pasaulį ištikusių krizių, tarp kurių buvo ir Libiją bei Afganistaną siaubę potvyniai, ir 2023 m. Turkijoje bei Sirijoje įvykęs žemės drebėjimas, bei daugybė kitų.
Pastaruoju atveju, pagalbos skrydžius organizavome iš JAV, Vokietijos, Ispanijos, Jungtinių Arabų Emyratų, Indijos, Saudo Arabijos, Danijos, Singapūro ir Filipinų. Mūsų patirtis leidžia laiku pasirūpinti visais reikiamais leidimais ir parinkti tinkamiausius orlaivius bei skrydžio maršrutus.
Teikdami humanitarinę pagalbą, beje, esame pasiekę ir naujų rekordų. Pavyzdžiui, 2023 m. vienu orlaiviu iš Graikijos į Australiją parskraidinome net 6 sraigtasparnius, kurie buvo naudojami slopinant miško gaisrus. Buvo nelengva rasti būdą tai padaryti, bet ten, kur kiti mato neįveikiamą kliūtį, mes matome įdomų uždavinį.
Be to, ką jau aptarėme, siūlote ir „oro kurjerio“ paslaugą. Kokiems verslams ir kokiais atvejais ji praverčia?
Oro kurjeriai yra žmonės, lydintys ypatingos reikšmės krovinius – tai gali būti ir nepertraukiamam gamyklos darbui būtina atsarginė dalis, ir nauja pasaulinio garso dizainerio kolekcija, siunčiama iš Niujorko į Paryžiaus mados savaitę.
Visos kelionės metu kurjeris realiu laiku siunčia klientui informaciją apie tai, kur yra krovinys, ar atliktos visos muitinės procedūros, ir t. t. Be to, pasirūpina, kad krovinys liktų orlaivyje tarpinio iškrovimo metu. Tokiu būdu galime 100% užtikrinti klientus, kad krovinys pasieks kelionės tikslą be jokių nesklandumų.
Neretai tenka ir lenktyniauti su laiku. Pavyzdžiui, neseniai turėjome pergabenti kraujo mėginį iš Johanesburgo į Bostoną. Jei būtume užtrukę ilgiau nei 24 valandas, mėginys būtų tapęs beverčiu. Kadangi visame pasaulyje su mumis bendradarbiauja maždaug tūkstantis kurjerių, pasirinkome tą, kuris galėjo operaciją atlikti greičiausiai. Po 23 valandų kelionės mėginys jau buvo Bostono laboratorijoje.
Ką jums davė tapimas „Avia Solutions Group“ dalimi?
Prieš susijungimą „Chapman Freeborn“ veikė kaip šeimos verslas, priklausęs trims žmonėms, todėl skirtumas buvo tikrai didelis. Gavome prieigą prie grupės parko, kurį tuo metu sudarė apie 200 orlaivių, ir taip įgijome didelį pranašumą konkurentų atžvilgiu. Gedimino Žiemelio valdoma „Avia Solutions Group“ suteikė daugybę naujų galimybių. Pavyzdžiui, grupės orlaivių techninės priežiūros ir aptarnavimo įmonės tapo mūsų klientėmis. Gabename joms atsargines orlaivių dalis, variklius ir kitus krovinius. Svarbu ir tai, kad galime toliau puoselėti 50 metų kurtą savo įmonės kultūrą, o tuo pat metu iš „Avia Solutions Group“ gauti papildomų pajėgumų. Manau, kad toks modelis veikia puikiai ir yra naudingas abiem pusėms.