„Pardavėjus laikome savo pagrindiniais partneriais, todėl nuolat ieškome būdų pagerinti jiems sąlygas ir paskatinti naujus pardavėjus prisijungti prie Marketplace‘o. Nuolat gerindami pardavėjų patirtį nuosekliai investuojame į infrastruktūrą ir įrankius, kurie palengvina visą e. prekybos kelionę. Mažesni tarifai taps reikšminga papildoma nauda tiek senbuviams, tiek ir naujokams, besidairantiems e. prekyvietės savo prekėms“, – sako Jakub Stefański, „PHH Group“ Marketplace‘o vadovas.
Nuo balandžio 5 dienos komisiniai mokesčiai mažinami iki 10 proc. prekėms, priklausančioms drabužių ir avalynės, įskaitant juvelyrinius dirbinius ir laikrodžius, bei medicininių produktų kategorijoms. Iki 5 proc. mažinami tarifai maisto produktų, iki 12 procentų – suaugusiųjų prekių kategorijose.
Nuo balandžio 20 dienos komisiniai mokesčiai iki 6,5 proc. mažės video ir audio aparatūros, iki 6 procentų – buitinės technikos ir elektronikos, tarp kurių – orkaitės ir šaldytuvai, iki 5,5 procentų – knygų, iki 10 procentų – dovanų, iki 11 procentų – namų ruošos reikmenų, pvz. elektrinių įrankių, prekių kategorijose.
Mokesčiai Marketplace‘o sistemoje bus perskaičiuoti automatiškai, tad jokių papildomų veiksmų esamiems pardavėjams imtis nereikės.
Anot Jakub Stefański, šiemet Marketplace‘as tęsia investicijas į technologijas, orientuotas į pardavimus, toliau tobulina logistikos grandinę, į pagalbą pasitelkia automatizavimo ir dirbtinio intelekto įrankius. „Pardavėjams pasiūlysime paprastesnę registraciją Marketplace, naujas prekes įkelti į e. prekyvietę taps dar lengviau, taip pat gausinsime pardavimų skatinimo kampanijų apimtis“, – teigia J. Stefański.
Tarp tolimesnių 2024-ųjų Marketplace‘o tikslų – greičiau, pigiau ir laiku pristatyti pardavėjų siuntas klientams, pasitelkiant naujoviškus logistikos modelius ir partnerystę.
J. Stefański vertinimu, 2023 metais ryškiai augo smulkaus ir vidutinio verslo susidomėjimas e. prekyba – Marketplace’as buvo vertinamas kaip platforma, kurioje ypač paprasta pradėti e. verslą. „Pastebėjome augantį pardavėjų norą išplėsti prekybą į užsienio šalių rinkas. Šį susidomėjimą skatino galimybė per Marketplace‘ą lengvai prekiauti keturiose skirtingose šalyse. Ypač didelio prekybininkų dėmesio sulaukė praėjusiais metais e. prekybai atverta Suomijos rinka“, – teigia J. Stefański.
Jakub Stefański atkreipia dėmesį, kad nuoseklaus ir kryptingo darbo dėka Marketplace‘as kasmet pritraukia vis daugiau pardavėjų ir reikšmingai didina pardavimų apimtis. 2023 metais Marketplace‘o apyvarta pasiekė 105 mln. eurų ir buvo 67 proc. didesnė nei 2022 metais, kuomet sudarė daugiau nei 63 mln. eurų. 2021 metais apyvarta buvo beveik 40 mln. eurų.
Marketplace prekiaujantys pardavėjai kasmet sulaukia vis daugiau pirkėjų dėmesio: 2023 metais jie įgyvendino 67 proc. daugiau užsakymų nei prieš metus – įvykdytų užsakymų skaičius išaugo nuo 1,8 mln. 2022-aisiais iki 3 mln. praėjusiais metais. 2021 metais buvo skaičiuojama 1,1 mln. užsakymų.
„Pigu.lt“ priklauso didžiausiai Baltijos šalyse e. prekybos bendrovei „PHH Group“. Ji buvo suformuota „Pigu.lt“ susijungus su Suomijos prekybos milžine „Hobby Hall“. „PHH Group“ valdo e. parduotuvių platformas Suomijoje, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Grupės valdomoje Marketplace ekosistemoje (e. prekyvietėse) prekiauja daugiau nei 4 000 pardavėjų, asortimentą sudaro daugiau nei 3 mln. prekių. Sesijų skaičius per metus siekia apie 150 milijonų.