Eurokos“ grožio ir kosmetikos parduotuvių tinklo užsakymu pirmą kartą Lietuvoje atliktas reprezentatyvus Lietuvos gyventojų grožio sampratos tyrimas, atskleidžiantis, kaip lietuviai save vertina ir suvokia grožį.

Tyrimą birželį atliko bendrovė „Synthesis Consulting Group“, jo metu apklausta 1000 respondentų.

Kaip sako bendrovės „Kosmelita“, valdančios „Eurokos“ grožio ir kosmetikos parduotuvių tinklą, vadovas Arvydas Šapola, apklausa siekta geriau suprasti, kaip žmonės supranta grožį ir kokių priemonių imasi jam puoselėti.

„Būdami rinkoje 25-erius metus, žengiame dar vieną žingsnį norėdami labiau suprasti mūsų klientų lūkesčius ir poreikius puoselėjant savo grožį kasdien. Apklausos rezultatai parodė, jog žmonėms svarbi jų išvaizda, o ji daugeliui neatsiejama nuo geros savijautos. Šią tendenciją matome ir stebėdami pirkėjų įpročius: vis dažniau jie šalia kosmetikos priemonių renkasi ir maisto papildus, taip puoselėdami grožį iš išorės ir iš vidaus. „Eurokos“ atliepiame šį lietuvių poreikį ir jau prieš metus įsivedėme maisto papildų kategoriją“, – sako jis.

„Kosmelitos“ direktorius Arvydas Šapola

Išvaizda – svarbi

Į klausimą, ar didelę svarbą kasdieniame gyvenime teikia išvaizdai, per 60 proc. respondentų teigė, kad ji svarbi arba labai svarbi. Taip nurodė 73 proc. moterų ir 51 proc. vyrų.

Išvaizda svarbiausia buvo jauniausiai, 18–24 m. amžiaus grupei: 76 proc. jų teigė, kad išvaizda yra svarbu arba labai svarbu. Vyresnėse grupėse šis procentas sumažėja, tačiau vis tiek išlieka aukštas – apie 60 proc.

Gyventojų apklausos duomenimis, 47 proc. respondentų savo pasitenkinimą išvaizda bei gera savijauta vertino vidutiniškai. Gera ir labai gera savo savijautą laikė 43 proc. ir 3 proc. respondetų, o išvaizdą gerai ir labai gerai vertino atitinkamai 39 proc.

„Įdomu tai, kad šie skaičiai yra gana panašūs: tai leidžia manyti, jog pasitenkinimas savo išvaizda žengia koja kojon su gera savijauta. Apklausa taip pat parodė, kad gerai jaustis, atrodyti natūraliai ir labiau pasitikėti savimi – pagrindiniai lietuvių grožio tikslai“, – sako „Eurokos“ mažmeninio tinklo rinkodaros vadovė Linata Dvareckienė.

Paklausti, ką jiems reiškia būti gražiu ar gražia, 49 proc. vyrų ir 64 proc. moterų minėjo gerą savijautą. Antroje vietoje kaip vienas pagrindinių grožio dedamųjų buvo paminėtas pasitikėjimas savimi bei natūrali išvaizda.

„Eurokos“ mažmeninio tinklo rinkodaros vadovė Linata Dvareckienė

Grožio siekia miegu, mityba, aktyvumu

Paprašyti įvardinti, kokiomis priemonėmis respondentai siekia grožio ir geros savijautos, lietuviai dažniausiai minėjo kokybišką miegą, sveiką mitybą, maisto papildų naudojimą bei kosmetikos priemonių, padedančių palaikyti ir puoselėti išvaizdą naudojimą.

Miegas buvo dažniausiai minimas ir kaip priemonė, kurią lietuviai pasitelkia siekti grožio tikslų: jį minėjo 61 proc. moterų ir 46 proc. vyrų. Odos, plaukų ar kūno priežiūros kosmetikos priemones tam rinkosi atitinkamai 49 proc. ir 12 proc. moterų bei vyrų, sveiką ir subalansuotą mitybą minėjo 40 proc. moterų ir 33 proc. vyrų.

Tarp kasdien naudojamų kosmetikos priemonių moterys dažniausiai minėjo veido kremą, plaukų kondicionierių, rankų kremą, veido prausiklį bei lūpų balzamą. Vyrai – rankų bei veido kremą, kūno losjoną, veido prausiklį bei plaukų kondicionierių.

„Galime teigti, kad populiariausia kosmetikos priemonė moterų tarpe yra veido kremas, o vyrų tarpe dažniausiai naudojama kosmetikos priemonė yra rankų kremas, – sako L. Dvareckienė, – Tuo metu dažniausiai perkama dekoratyvinės kosmetikos priemonės yra blakstienų tušas.“

Grožio supratimas skirtingas

Pasak L. Dvareckienės, grožio suvokimo tyrimas parodė, kad nebėra vieningo grožio standarto ar etalono.

„Kiekvienas iš mūsų grožį suvokia skirtingai ir turi skirtingus poreikius geros savijautos ir grožio puoselėjimui. Ir tai yra puiku! Remiantis respondentų poreikiais ir grožio suvokimu sąlyginai galime išskirti keturis grožio tipus: nepretenzingieji, sveikatos entuziastai, išvaizdos puoselėtojai ir gražios savijautos siekėjai. Džiaugiamės, kad lietuviai ieško savo kelio į gerą savijautą ir grožį ir mes siekiame, kad kiekvienas užsukęs į „Eurokos“ grožio tinklą, atrastų jam tinkamiausias grožio puoselėjimo priemones, kad kasdien jaustųsi geriau bei labiau pasitikėtų savimi.“ – sako ji.

Tyrimo pavadinimas: Grožio sampratos tyrimas Lietuvoje

Tyrimo šaltinis: Lietuvos gyventojų apklausa, 1000 respondentų imtis, analizė vykdyta Synthesis Consulting Group

Lietuvos gyventojų apklausa atlikta šių metų gegužės mėnesį. Jos metu apklausta 1000 vyresnių nei 18 metų Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio miestų ir apskričių gyventojų.

Detalesnę informaciją apie Grožio sampratos tyrimą rasite čia.