Visiems besidomintiems e. prekyba
„Mokymai visų pirma skirti tiems pardavėjams, kurie prekiauja mūsų elektroninėje prekyvietėje (marketplace), tačiau „durys“ yra atviros visiems, besidomintiems e. komercijos naujienomis ir prekybos internete subtilybėmis. Visi seminarai yra nemokami, vyksta nuotoliniu būdu ir yra laisvai prieinami „YouTube“ tinkle“, – sako „Pigu.lt“ prekyvietės vadovas Raimondas Žilėnas.
Būtent jis rugsėjo 16 dieną, 11 valandą, ves pirmąjį naujojo „Learning Fridays“ sezono seminarą, dedikuotą aptarti iššūkiams, su kuriais šiandien susiduria e. komercijos žaidėjai. Artėjančio seminaro dėmesio centre – visame pasaulyje auganti tendencija prekiauti ir pirkti e. prekyvietėse, kurios po savo stogu sutraukia daug skirtingų pardavėjų.
„Aštrėjant geopolitinei situacijai, augant įtampai ekonomikoje, skambant recesijos ir infliacijos signalams, būtent prekyba internete gali tapti verslo gelbėtoju, o kai kam gal net ir jo augintoju“, – įsitikinęs R. Žilėnas.
Jis atkreipia dėmesį į pasauliniu mastu fiksuojamą tendenciją – prekybos apimtys prekyvietėse auga greičiau nei pati e. prekyba. Prognozuojama, kad e. prekybai augant 60-100 % per 5 metus, marketplace dalis e. prekyboje augs 2-2,5 karto.
„Nors prekyba iš turgaus persikėlė į interneto erdvę, tačiau pamatiniai šio proceso principai nesikeičia jau daug amžių. E. prekyvietės protėviu galime laikyti Stambulo turgų Grand Bazaar, įkurtą dar 1455 metais. Istorikai pastebėjo, kad kuo daugiau prekeivių čia jungėsi, tuo daugiau pirkėjų ateidavo. Šis modelis iki pat šių dienų sėkmingai veikia, tik dabar jau elektroninėje erdvėje, bet vis tiek – laimi visi: ir pirkėjai, ir pardavėjai“, – konstatuoja R. Žilėnas.
Pateikti geriausią pasiūlymą
Raimondo vertinimu, šiandien kiekvienas pardavėjas, prekiaujantis tiek fizinėse parduotuvėse, tiek internete, susiduria su tais pačiais iššūkiais.
„Dabartinio ekonominio neapibrėžtumo sąlygomis e. verslas lėtėja, o konkurencija internete stiprėja. Taigi, išliks tie pardavėjai, kurie bus arčiau pirkėjų ir pateiks geriausią pasiūlymą savo klientams, kiekvieną dieną vis labiau susiveržiantiems diržus“, – prognozuoja R. Žilėnas.
Pasauliniu mastu pardavimai e. prekybos platformose sudaro 67 procentus visos mažmeninės prekybos internete.
„Ekspertai vieningai sutaria, kad e. prekyvietės yra tiesiog pasmerktos tolesniam augimui. Būtent šis prekybos kanalas pirkėjui siūlo konkurencingas kainas, platų pasirinkimą, greitą prekių pristatymą ir patogumą. Prekės kainą galima akimirksniu patikrinti internete ir čia pat išsirinkti geriausią pasiūlymą – tai ypač aktualu taupančiam pirkėjui“, – sako R. Žilėnas.
Tarp svarbiausių privalumų, kuriuos e. prekyvietės suteikia pardavėjams – didelis potencialių pirkėjų srautas ir jau sukurta sklandžiai veikianti e. prekybos infrastruktūra su išvystytais logistikos, finansavimo ir reklamos sprendimais. „Rimtu postūmiu išgyventi siekiančiam verslui gali tapti ir galimybė ypač lengvai išplėsti prekybą į kaimyninių šalių rinkas“, – pasakoja R. Žilėnas.
Šia galimybe aktyviai naudojasi „Pigu.lt“ prekyvietėje Baltijos šalyse prekiaujantys pardavėjai, kurių skaičius jau perkopė 4 000.
Sąskaitoje – 23 seminarai
Mokymų ciklą, skirtą e. prekybos galimybėmis besidomintiems verslininkams, „Pigu.lt“ pradėjo 2021-ųjų spalio mėnesį. Per metus buvo surengti 23 seminarai, kurių temos vyravo nuo e. prekybos pagrindų, pirkėjų lūkesčių, SEO ir logistikos įtakos sėkmingiems pardavimams iki asortimento svarbos ar reikalavimų prekių pateikimui. Seminarus vedė įvairių sričių ekspertai – teisininkai, rinkodaristai, e. komercijos žinovai.
„Learning Fridays“ – tai platesnės mokymų programos „Sellers Academy“ („Pardavėjų akademija“) dalis. Ši akademija orientuota į sėkmingą prekybą internete ir skirta pardavėjams, kurie jau prekiauja „Pigu.lt“.
„Praėjo vieneri metai, tačiau tendencija išlieka ta pati – rinkoje ir toliau matome didžiulį susidomėjimą e. prekyba. Prekiauti internete pradeda tie, kas dar to nedarė, o kas jau prekiavo, dairosi į kaimynines rinkas, ieško būdų kaip efektyviau parduoti. Tiek e. prekybos naujokus, tiek ir senbuvius vienija tas pats naujų žinių troškimas, kurį ir siekiame patenkinti dalindamiesi savo ilgamete patirtimi“, – akcentuoja R. Žilėnas.