Apsipirkti pigiau ir sveikatai palankiau

Tik ilgiausiai įmonėje dirbantys žmonės pamena, kad dar 2002 m. „Rimi“ turėjo net sėkmingai veikusį restoraną: šalia parduotuvės Didžiojoje gatvėje veikė restoranas „Aqua“, siūlęs didelį žuvų ir jūrų gėrybių asortimentą. Dieną ten buvo galima ne tik apsipirkti, bet ir greitai papietauti savitarnos restorane, siūlančiame iki 30 skirtingų patiekalų, o nuo 17 valandos asortimentas keitėsi, klientai buvo aptarnaujami prie staliukų, jų laukė ir koncertinė programa. Vėliau buvo nutarta susikoncentruoti tik į prekybą ir pasirūpinti, kad pirkėjai gautų geriausią kokybę už prieinamą kainą, skatinti juos rinktis kuo palankesnius sveikatai produktus.

Irina Miklienė, prekybos centrų valdymo vadovė, prisimena, kad jau 2005 m. buvo galima įsigyti privačios etiketės produkcijos su „Rimi“ prekės ženklu: jie garantavo žemesnę kainą, bet aukštus kokybės ir tvarumo standartus: „Taip iki šiol pirkėjai gali sutaupyti, be to, privatus prekės ženklas skatina rinktis sveikatai palankesnę produkciją. Lygiai taip pat pasiteisino dar 2010 m. sukurta „Mano Rimi“ lojalumo kortelė. Jos privalumai ir partnerystės nuolat atnaujinami, lojaliems pirkėjams teikiami asmeniniai pasiūlymai, pritaikyti pagal jų apsipirkimo įpročius, kad kiekvienas pirkėjas gautų jam aktualiausias nuolaidas.“

Irina Miklienė, prekybos centrų valdymo vadovė

Prekybos centrų vadovė teigia, kad įmonė tęsia savo iniciatyvą skatinti pirkėjus rinktis sveikatai palankius produktus: „Dar 2017 m. pristatyta „Rinkis sveikiau“ iniciatyva įgavo pagreitį: į krepšelius įsidedama vis daugiau palankių sveikatai prekių, kurios pažymėtos aiškiai matomu ženklu. Be to, jau 13 m. sėkmingai veikia parduotuvėse įkurti vietinių ūkių „Vikis“ produkcijos skyriai – pirkėjai gali rinktis įvairią lietuvišką mažų ūkių produkciją.“

„Rimi“ prekybos centras 2008 m.

Galimybė augti kiekvieną dieną

Ne vienas iš įmonės vadovų būtent čia pradėjo savo karjerą – net 70 proc. laisvų vadovaujančių pozicijų užima jau „Rimi“ dirbantys žmonės. I. Miklienė vienos iš parduotuvių vadove įsidarbino dar prieš 23 m.: nors pradžia nebuvo lengva, jos nuoširdus įsitraukimas ir noras tobulinti darbo procesus buvo pastebėtas.

Pasak I. Miklienės, „Rimi“ darbo standartai nuo pat veiklos pradžios buvo aukšti: „Nors patirties šiek tiek turėjau, atėjus dirbti į „Rimi“ teko persiorientuoti ir įsijungti į organizaciją su daug didesne administracija bei greitai perprasti darbo specifiką. Tas nepažįstamas pasaulis man greitai tapo savas – teko vadovauti net 8 skirtingų formatų parduotuvėms: nuo mažesnių iki pačių didžiausių. Augau kartu su įmone: palaipsniui čia atsirado net 200 skirtingų darbo pozicijų prekybos centruose ir biure, buvo puoselėjama skandinaviška darbo kultūra, kuri prisidėjo prie pokyčių visuomenėje skatinimo, atsivėrė daug galimybių kiekvienam realizuoti savo gebėjimus.“

„Rimi“ parduotuvė 2011 m. Europos krepinio čempionato metu

Prekybos centrų valdymo vadovė sako, kad tiek prieš du dešimtmečius, tiek dabar ją įkvepia kolegų draugiškumas ir pagalba: „Keitėsi prekybos centrai, kuriems vadovavau, keitėsi kolektyvai, augau kaip profesionalė – tam įtakos turėjo ir tiesioginių vadovų paraginimai bei paskatinimai siekti daugiau. Į aukštesnes pareigas pretendavau žinodama, ko reikia prekybos centrų komandoms, kad dirbti joms būtų kuo įdomiau ir paprasčiau. Visą tą laiką man buvo svarbu neprarasti ryšio su žmonėmis, nes jis „Rimi“ kolektyve tikrai nepaprastas.“

Tolerantiška atmosfera ir jauki darbo aplinka

Bėgant metams, įmonės vidaus atmosfera tapo pavyzdžiu kitiems darbdaviams, įdarbinant įvairaus amžiaus, tautybių, įsitikinimų turinčius žmones. „Dabar pas mus sėkmingai dirba nemažai darbuotojų, turinčių tam tikrų negalių, taip pat užsieniečių, kurie sėkmingai integravosi į kolektyvus įvairiuose Lietuvos miestuose. Jų gerovę užtikrina ne tik konkurencingas darbo užmokestis, bet ir draugiška, tolerantiška darbo aplinka. Mes vieni pirmųjų atkreipėme dėmesį į diskriminaciją darbovietėje, ėmėme laužyti įsigaliojusius stereotipus dėl negalios ar amžiaus“, – gerais pokyčiais įmonėje džiaugiasi I. Miklienė.

„Rimi“ paduoutvės atidarymas 2009 m.

Jau penktus metus įmonės administracija įsikūrusi naujame Vilniaus biurų pastate „Duetto II“, kur pradėjo dirbti pagal tada Lietuvoje dar mažai kam žinomus „Activity Based Working“ principus. Tai leido darbuotojams laisvai rinktis darbo erdvę, labiausiai tinkamą jų atliekamoms užduotims arba darbo pobūdžiui.

Naujasis biuras, kuriame dirba daugiau kaip 150 darbuotojų, itin modernus, bet I. Miklienė dar šiltai prisimena laikus, kai ji dirbo biure virš „Rimi Mylia“ Savanorių prospekte: „Buvo galima nusileisti iš antro aukšto tiesiai į parduotuvę, išspręsti problemas pabendravus akis į akį. „Dabar daug bendraujame vaizdo skambučiais, jungiamės internetu į posėdžius ir konferencijas: toks darbo pobūdis ir naujosios technologijos sutaupo daug laiko. Išliekame novatoriški, išbandome ir pritaikome sau naujus darbo metodus: visos parduotuvės dirba pagal„Lean“ principus – ieškome paprastų sprendimų, palengvinančių kasdienybę.“

Technologijos pakeitė darbo pobūdį

Bendrovės „Rimi“ prekybos centrų auditorius Arūnas Eismantas įmonėje jau nuo 2000-ųjų: atėjo dirbti kaip parduotuvės „Saturnas“, įsikūrusios Karoliniškėse, direktorius. Vėliau padėdavo kolektyvams atidaryti „Rimi“ parduotuves visoje Lietuvoje, o dabar, jau beveik 20 m., dirba auditoriumi.

Atidarant pirmąją „Rimi“ parduotuvę, ilga pirkėjų eilė vinguriavo lauke: žmonės domėjosi, kokios prekės jų laukia, ką galima nusipirkti pigiau. Stengiantis laiku paruošti parduotuvę pirkėjams, laiko miegui beveik neliko: „Jaučiausi toks pervargęs, kad po atidarymo nusprendžiau išeiti iš darbo. Mano tiesioginis vadovas buvo toks supratingas, kad davė dvi savaites atostogų: pailsėjau ir grįžau dirbti toliau.“

„Rimi“ prekybos centrų auditorius Arūnas Eismantas

Pasak A. Eismanto, per tuos metus tikras perversmas, palengvinantis tiek parduotuvių, tek biuro darbuotojų darbą, įvyko technologijų srityje. Daugiau kaip prieš 20 m. prekes vadybininkai užsakinėdavo tiesiai iš tiekėjų – skambindavo telefonu ir tardavosi: „Jei dabar gali lengvai prisijungti prie sistemos ir pamatyti prekių likučius, tai tada viskas vyko kitaip. Patys skaičiuodavome prekes lentynose, su vežimėliu jas veždavome prie kasų, ten skenuodavome ir įvedinėdavome skaičius. Dabar viskas pasikeitę – modernios kompiuterinės sistemos yra mūsų kasdienybė.“

Pirmosios „Rimi“ parduotuvės direktorius šiltai prisimena draugišką bendravimą su savo kolektyvo nariais: „Tada dažnai ir po darbo kartu į kavinę nueidavome, ir neprašomi vienas kitam padėdavome. Iki šiol saugau vienos parduotuvės darbuotojų pasirašytą laišką mano tiesioginiam vadovui, kuriame prašoma jokiu būdu manęs neperkelti į kitą prekybos centrą, nes jie nenori išleisti savo direktoriaus.“

„Rimi“ per visus darbo metus tikslingai orientavosi į darbuotojų gerovę, buvo koncentruojamasi ne tik į darbo atlygio didinimą, bet ir į papildomas naudas bei tobulėjimo galimybes. Šios pastangos tapo pastebėtos tarptautiniu mastu: 2023 m. „Rimi Lietuva“ buvo apdovanota prestižiniu „Top darbdavio“ sertifikatu, kurį suteikė nepriklausomas „Top Employers“ institutas, įsikūręs Olandijoje. Tokiu pačiu sertifikatu įmonė apdovanota ir šiais metais.

Gimtadienį švenčia kartu su pirkėjais

Pasak „Rimi“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovės Eglės Krasauskienės, 27-ojo „Rimi“ gimtadienio staigmenos tęsis net iki lapkričio 18 d., tad pirkėjai tikrai apsipirks pigiau ir sutaupys daugiau, jei į parduotuves užsuks dažniau nei įprastai.

„Skaičius „27“ jau tapo ypatingu visiems „Rimi“ pirkėjams: iki 27 proc. nuolaida galioja atrinktiems privačios etiketės produktams*, o tie, kuriems šiuo metu yra 27 m., sulaukė dar daugiau naudų: jų krepšeliui suteikta papildoma 27 proc. nuolaida. Tuo „Rimi“ siurprizai nesibaigia: lojalūs pirkėjai dar gali dalyvauti gimtadienio žaidime, kuriame kiekvieną dieną net 27 „Mano Rimi“ kortelės turėtojai, apsipirkę už ne mažiau kaip 27 eurus, laimi po 50 eurų „Mano Rimi“ pinigų – jie pervedami tiesiai į laimėtojų lojalumo korteles“, – vardija E. Krasauskienė.

Prekybos tinklo ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė primena nepamiršti pasinaudoti „Mano Rimi“ lojalumo kortelės teikiamomis naudomis: lojalumo programos dalyviai kiekvieną savaitę gali naudotis įvairiais kuponais, specialiais pasiūlymais, skirtais šeimoms, o pirmadieniais senjorai gauna papildomą 10 proc. nuolaidą savo pirkinių krepšeliui.

*Akcija galioja nuo spalio 22 iki lapkričio 18 dienos. 

Mažmeninės prekybos įmonė „Rimi Lietuva“ yra Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“ dukterinė bendrovė ir „Rimi Baltic“ grupės dalis. Prekybos tinklui šiuo metu priklauso 89 „Hyper“, „Super“ ir „Express“ formato parduotuvės Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Ukmergėje, Telšiuose, Mažeikiuose, Biržuose, Kaišiadoryse, Druskininkuose ir Palangoje. Bendrovė ne kartą įvertinta kaip geriausiai klientus aptarnaujantis tinklas Lietuvoje ir itin daug dėmesio skiria tvarumo tikslų įgyvendinimui.