Lietuviškas laisvalaikio drabužių prekės ženklas „Audimas“ šias tendencijas atliepė nostalgiškoje Nacionalinėje kolekcijoje, įkvėptoje 2000-ųjų pergalių Sidnėjaus žaidynėse.
Ją bei kitą „Audimas“ asortimentą galima rasti atsinaujinusioje prekės ženklo parduotuvėje Kauno „Akropolio“ antrajame aukšte, naujoje vietoje.
Nostalgija „auksinei“ olimpiadai
„Retro stilistikos vasaros kapsulę įkvėpė pergalės: ji kurta galvojant apie 2000 m. vasaros žaidynes Sidnėjuje, kuomet „Audimas“ rūpinosi Lietuvos sportininkų apranga. Šios žaidynės taip pat yra itin svarbios, nes atnešė Lietuvai ne vieną medalį ir sukūrė net kelias Lietuvos sporto legendas“, – sako „Audimas brand“ dizainerė Gertrūda Dryžė.
„Audimas“ nacionalinėje kolekcijoje funkcionalumas ir nostalgiškas dizainas kuria derinį, kuris nudžiugins tiek itin madingo retro stiliaus, tiek subtilios ir funkcionalios elegancijos gerbėjus.
„Drabužių siluetai yra padidinti, maksimaliai komfortiški bei atspindi to meto stilių, kuris ypač aktualus ir šiuolaikinės mados kontekste. Gaminiuose ryškiai matoma Lietuvos atributika: žodis Lietuva, Lietuvos vėliava. Tad tai – universali kolekcija, kurioje kažką sau atras kiekvienas lietuvis ar mūsų šalį mylintis žmogus“, – pasakoja bendrovės dizainerė Edita Vičkienė.
Pasak prekės ženklo atstovių, Lietuvos simbolika puošti drabužiai šalyje vis paklausesni, o ši tendencija, tikėtina, išsilaikys ilgai.
Tautiškumas iš mados neišeina
G. Dryžės teigimu, „Audimas“ prekinis ženklas. nuo pat įkūrimo pradžios, palaikė Lietuvos sportininkus kurdamas reprezentacinę ir sportinę aprangą, todėl tautinės simbolikos drabužiai yra neatsiejama bendrovės istorijos dalis.
„Visad skyrėme ir toliau skirsime tautine simbolika puoštai aprangai daug dėmesio – juo labiau, kad kurį laiką pastebime, jog ji išgyvena pakilimą“, – sako dizainerė.
Pasak jos, tai ypač pasijuto išaugus geopolitinei įtampai regione: ne vienam lietuviui tai tapo lūžio tašku, motyvavusiu drąsiai ir ryškiai rodyti savo meilę tėvynei.
„Mūsų identiteto ir istorijos svarba įgavo visai naują reikšmę, tad nieko keisto, jog vis daugiau žmonių atranda tautine simbolika puoštus drabužius“, – pastebi G. Dryžė. Juos smagu dėvėti ne tik per įvairias valstybines šventes, bet ir kasdieną.
Pasak dizainerės, „Audimo“ nacionalinėje vasaros kolekcijoje dominuojantys Lietuvos vėliavos spalvų deriniai ne tik pabrėžia patriotiškumą ir tautinę tapatybę, bet taip pat sukuria stiprų ryšį su šalies istorija ir kultūra.
Centre – komfortas ir universalumas
Tuo metu E. Vičkienė pastebi, jog kita ryški tendencija, paskutiniu metu pastebima ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje, yra universalumo siekis: „žmonės rečiau ieško drabužių vienai siaurai veiklai, pavyzdžiui, sportui, tačiau nori turėti funkcionalius, plačiai panaudojamus drabužius, kuriuos galėtų derinti įvairiems stiliams ir progoms“.
Pasak jos, tendenciją atsisakyti specifinių drabužių kiekvienai progai ne ką mažiau diktuoja ir tvaresnis gyvenimo būdas.
„Sąmoningam žmogui svarbu palengvinti savo kasdienybę, neapsikrauti nereikalingais materialiais daiktais, išnaudoti savo resursus racionaliai. Todėl drabužiai, kurie atlieka kelias funkcijas, tampa dideliu privalumu. Jie užtikrina net tik komfortą, bet ir padeda sumažinti vartojimą“, – sako E. Vičkienė.
Norėdami atliepti šį poreikį, drabužių gamintojai renkasi draugišką aplinkai apdailą bei aukščiausios kokybės funkcionalius pluoštus, leidžiančius užtikrinti ne tik patogumą, bet ir elegantišką, universalų įvaizdį, kurį lengva derinti prie skirtingos aprangos.
„Pavyzdžiui, įprastoje „Audimas“ laisvalaikio kolekcijoje rinkomės stilingas, universalias spalvas: švarą simbolizuojančią baltą, gyvybingą vasarą primenančią žalią, ramią ir elegantišką mėlyną. Ši įvairovė leidžia išreikšti savo individualumą ir išlaikyti tinkamą aprangą tiek kasdieniam gyvenimui, tiek ypatingoms progoms“, – sako ji.
Naujausią „Audimas“ kolekciją lankytojai gali rasti ir didesnėje naujausios konceptos prekės ženklo parduotuvėje naujoje vietoje Kauno „Akropolyje“, prie 2C įėjimo, antrame aukšte.