Lietuviai išsiskiria meile technologijoms
Baltijos šalyse šiemet atliktas tyrimas* atskleidė vartotojų poreikius, susijusius su technologijų ir išmanių prietaisų naudojimu. Paaiškėjo, kad dauguma šalies gyventojų – 28 proc. – išmanųjį atsinaujina kas 4–5 metus. Be to, dar 22 proc. gyventojų telefoną keičia kas du metus, kuomet Latvijoje ir Estijoje šis skaičius yra dvigubai mažesnis ir tesiekia 10 proc.
„Panašu, kad Lietuvos gyventojai iš visų Baltijos šalių išsiskiria savo dideliu entuziazmu technologijoms ir noru atsinaujinti, neatsilikti nuo pasaulinių tendencijų. Gyventojai išmaniuosius telefonus dažniau atsinaujina todėl, kad naudotojų nebetenkina esami funkcionalumai, norisi išbandyti naujoves. Žmonės daugiau linkę vertinti tai, kaip senojo įrenginio funkcijos atitinka jų dabartinius lūkesčius technologijoms. Akivaizdu, kad Lietuvos gyventojai – tikri naujausių technologijų fanai“, – sako A. Mežetis.
Svarbiausia – kokybė
Tyrimas taip pat parodė, kad norėdami turėti naujausią technologinę patirtį, lietuviai renkasi kokybę. Pasak A. Mežečio, augant bendram pragyvenimo lygiui šalyje, žmonės ne tik dažniau atsinaujina įrenginius, bet ir prioritetą teikia aukščiausiai kokybei. Pavyzdžiui, pastebima, kad rinkdamiesi naujus išmaniuosius, Lietuvos gyventojai gali sau leisti išleisti nežymiai daugiau nei latviai ir estai.
„Panašu, kad galime save palepinti aukštesnės klasės įrenginiais kiek dažniau, nei Latvijos ar Estijos gyventojai. Lietuvos gyventojai yra labiau nusiteikę pirkti kokybiškus išmaniuosius telefonus. Remiantis tyrimo duomenimis, lyginant su Latvijos ir Estijos gyventojais, lietuviai dažniau išleidžia naujam įrenginiui nuo 600 iki 1300 eurų. Tiesa, aukščiausios klasės įrenginius, viršijančius šią sumą, visi Baltijos šalių gyventojai perka vienodai dažnai“, – pastebi A. Mežetis.
Eksperto manymu, tai labiausiai susiję būtent su gyventojų prioritetu turėti naujausius įrenginius. Be to, investavę į aukštesnės klasės, kokybiškesnį įrenginį, gyventojai juo gali naudotis ilgiau.
Įpročiai keičiasi
Visose Baltijos šalyse atliktas tyrimas taip pat analizavo gyventojų susidomėjimą išmaniųjų įrenginių prenumeratos paslaugomis. „iDeal“ sukurta paslauga „Smart Deal“ suteikia galimybę prenumeruoti naujausius įrenginius per mėnesį mokant vieną įmoką. Anot eksperto, „Smart Deal“ leidžia dar sėkmingiau ir lengviau atsinaujinti įrenginius kas dvejus metus ir taip atliepia lietuvių norą turėti naujas technologijas.
„Paklausti, ar svarstytų įrenginių prenumeratos paslaugą, teigiamai atsakė net 52 proc. Lietuvos gyventojų, kuomet šie rodikliai Latvijoje siekė 39 proc., o Estijoje – 40 proc. Akivaizdu, kad lietuviai nori turėti naujausius įrenginius, ypač – išmaniuosius telefonus“, – pastebi A. Mežetis.
Pasak jo, poreikis naudotis prenumeratos paslauga auga dėl besikeičiančios vartotojų elgsenos. Žmonės ne tik nori turėti patogų būdą atsinaujinti naudojamus įrenginius, bet ir nesukti galvos dėl to, ką daryti su senaisiais. Pasibaigus prenumeratai ir klientui išsirinkus naują įrenginį, senuoju deramai pasirūpinama – įrenginys gali būti paruoštas antriniam naudojimui arba atiduotas perdirbimui.
„Vartojimo tendencijos per pastaruosius dešimtmečius kardinaliai pasikeitė – turinio nebeperkame CD diskeliuose ar kasetėse, nes mėgstamos muzikos klausymo ar filmų žiūrėjimo galimybę tiesiog prenumeruojame. Taip yra ir su išmaniomis technologijomis – „Smart Deal“ paslauga ne tik leidžia greitai ir lengvai pradėti mėgautis „Apple“ įrenginiais, bet ir juos pakeisti į vis atsirandančius naujus“, – teigia jis.
A. Mežečio teigimu, ši paslauga yra skirta visiems, kurie nori iškart ir nuolat naudotis naujausiomis technologijomis – pasirodžius naujiems gamintojo įrenginiams, jais gali būti pakeičiami senieji. Tai galioja ir išmaniesiems telefonams, ir nešiojamiesiems kompiuteriams, laikrodžiams ar ausinėms.
Ekspertas pabrėžia, kad pasinaudoti „Smart Deal“ yra ypač paprasta – prenumeratą galima užsisakyti bet kurioje fizinėje „iDeal“ parduotuvėje arba www.ideal.lt, o tam nereikia jokio pradinio įnašo ar užstato. Sumokėjus pirmąją mėnesio įmoką, bus galima iš karto pradėti naudotis pasirinktais įrenginiais.
Papildomai sutaupyti gali tie, kurie nori iškeisti seną įrenginį ir jį atsinaujinti – tam sukurta keitimo paslauga. Klientui, grąžinusiam senąjį prietaisą, suteikiama įrenginio vertei prilyginama nuolaida, kurią jis gali pasinaudoti užsisakydamas prenumeratą.
„Smart Deal“ terminui pasibaigus, klientas pats gali pasirinkti, ar grąžinti seną įrenginį pardavėjui ir rinktis naują modelį, ar pasilikti jau naudojamą sau, sumokėjus likutinę jo vertę.
*Tyrimas atliktas „Avad Baltic“ užsakymu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje internetu. Lietuvoje tyrimas atliktas vasario 14-22 dienomis, jame viso apklausta 1013 respondentų nuo 16 iki 64 m. Latvijoje tyrimas atliktas vasario 15-23 dienomis, jame viso apklausta 1002 respondentai nuo 16 iki 64 m. Estijoje tyrimas atliktas vasario 15-22 dienomis, jame viso apklausta 1002 respondentai nuo 16 iki 64 m.