Prekybos centras – jau seniai ne vien tik parduotuvės po vienu stogu. Prekybos centrai, o ypač outlet prekybos sistemos parduotuvės, išaugo į ištisus miestelius, kur šalia parduotuvių atsirado pramogų zonos, restoranai ir daugybė kitų paslaugų. Apsipirkimas tapo ne tik vizitu į parduotuvę, bet kartu ir pietumis bei savaitgalio pramogomis.
Ispanijoje atliktas tyrimas atskleidė, jog pirkėjų reikalavimai prekybos centrams taip pat išaugo ir gerokai skiriasi, priklausomai nuo šeimyninės padėties ir pajamų.
„Stebuklingi“ veidrodžiai
Bevielis nemokamas internetas – pirmas dalykas prekybos miestelyje, kurio tikisi dauguma iš 1500 apklaustų ispanų. Apie 14 proc. apklaustųjų norėtų, kad outlet turėtų savo programėlę, kurioje patogiai būtų pažymėtos zonos ir nuorodas į jas. Panašus skaičius žmonių pageidautų, kad parduotuvėse būtų vadinamieji „stebuklingi veidrodžiai“ – papildytos realybės ekranai, leidžiantys virtualiai pasimatuoti darbužius nepersirenginėjant.
Kelią į pirkėjų širdis skinasi ir kitos inovacijos. Ispanai norėtų, kad prekybos centrai siūlytų vaikams skirtus GPS sekiklius, jog tėvai visuomet žinotų, kur yra jų atžalos. Tai itin aktualu jaunoms šeimoms.
„Lietuviams internetas ne toks svarbus, nes mūsų šalyje jis greitas ir pigus. Tačiau kai kurios technologijos, tokios kaip papildytos realybės veidrodžiai, tikėtina, greitai atkeliaus ir į mūsų parduotuves“, - komentuoja „Ogmios centro“ rinkodaros vadovas.
Žaidimų erdvės ir vystymo kambarys
Vaikams skirtos patalpos aktualiausios 29-39 metų amžiaus žmonėms, net ketvirtadalis jų nurodė besitikintys tokių zonų prekybos centre – konstatuoja žurnale „Economic Research-Ekonomska Istraživanja“ publikuoto tyrimo autoriai. Labiausiai pirkėjai prekybos centruose norėtų matyti vaikų žaidimo kambarius bei vystymo patalpas.
Tokių vaikams pritaikytų zonų itin pageidauja ir lietuviai, teigia „Ogmios centro“ atstovas.
„Lietuviams žaidimų kambariai vaikams ir patalpos, skirtos vaikų higienai – neatsiejama ilgesnio apsilankymo prekybos centre dalis. Be to, pastebime, kad vaikų pramogų zonos, batutų parkai, populiarūs ir po parduotuvių darbo laiko pabaigos. Parduotuvių miestelis tampa ir pramogų bei laisvalaikio zona aplinkiniams gyventojams“, - sako E. Valickas.
Anot „Ogmios centro“ atstovo, vaikų pramogų zonos populiarumu nusileidžia tik kino teatrams, restoranams bei sporto klubams.
Parengta pagal: Tamar Buil López-Menchero, Pedro Mata García, María Gomez Campillo & Juan-Francisco Delgado-de Miguel (2021) Outlets malls of the future: an approach to customer’s expectations, Economic Research-Ekonomska Istraživanja.
Užsakymo nr.: PT_88395125