Didžiausią Lietuvoje knygynų tinklą „Vaga“ sudaro net 32 knygynai, veikiantys 14 mūsų šalies miestų.
Knygynus valdanti bendrovė „Vagos prekyba“ knygas taip pat parduoda savo interneto svetainėje, „Pigu.lt“ Marketplace ir kitose prekybos platformose. Kai pripažįsta bendrovės vykdančioji direktorė Asta Mikelionytė-Čechovskienė, pandemijos metais žengti aktyvūs žingsniai į e. prekybą padėjo išlaviruoti sudėtingomis sąlygomis ir pasiekti naujų klientų.
„Pandemija suteikė didelį impulsą visai elektroninei prekybai, todėl 2020 metais nusprendę žengti į „Pigu.lt“ patyrėme ryškų pardavimų pokytį“, – teigia A. Mikelionytė-Čechovskienė. Anot jos, susidėjo dvi priežastys – vis daugiau gyventojų išmoko pirkti internetu, o karantino sąlygomis daugiau laiko praleisdami namuose, žmonės ėmė daugiau skaityti.
Nauja niša pasiteisino
Galbūt nėra įprasta, kad Pigu.lt asortimente galima rasti ir knygų, tačiau pasirodė, kad tai tapo savotiška niša pritraukti naujų klientų. Šiuo metu „Vagos prekyba“ prekiauja arti 10 tūkst. pavadinimų knygų, didžioji dalis jų yra ir internete.
„Kai kurie žmonės nustemba, kad rinkdamiesi namų apyvokos ar elektronikos prekes, kosmetiką ar įrankius šalia pamato ir knygą, tačiau mums tai buvo eksperimentas, kuris pasiteisino“, – pasakoja A. Mikelionytė-Čechovskienė. Anot jos, visa įmonės prekyba internete sudaro apie 15 proc. bendrovės apyvartos, tačiau taip galima pasiekti tuos klientus, iki kurių surasti kelią kitais kanalais būtų sunku.
Lygiai taip pat „Vagos prekyba“ eksperimentuoja ir su kitomis interneto platformomis, įskaitant ir maisto kurjerius. Vykdančiosios direktorės nuomone, dažnas, kuris ieško konkrečios knygos ar autoriaus, žino, ko nori, todėl verčiau lankosi knygynuose. Kita vertus, dėl didelio gyvenimo tempo ir reklamos srautų kartais knygai reikia sumirguliuoti prieš akis, kitaip žmogus jos ir nesugalvos įsigyti.
„Žinoma, įtakos turi ir tai, kad žmonės dabar jautresni kainai, jiems rūpi nuolaidos ir akcijos. Kita vertus, „Pigu.lt“ žinomumas, aktyvi rinkodara ir patogumas garantuoja nuolatinį klientų srautą, ypatingai iš regionų ir mažesnių miestelių, kuriuose knygynų greičiausiai nėra“, – sako A. Mikelionytė-Čechovskienė.
Kokias knygas perka lietuviai?
Kaip pastebi „Vagos prekybos“ vykdančioji direktorė, per „Pigu.lt“ Marketplace‘ą lietuviai dažniausiai perka vaikiškas knygas, knygas paaugliams, taip pat psichologinę literatūrą, publicistiką.
„Džiugu, kad tėvai rūpinasi savo vaikais, labai populiarios užduočių knygelės ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams. Knygų paaugliams ir pramoginės literatūros – detektyvų ar trilerių – dažniau nuperkama prieš šventes ir atostogas. Jau ne pirmus metus skaitytojus domina ir psichologijos knygos“, – dėsto A. Mikelionytė-Čechovskienė. Anot jos, vis daugiau dėmesio gauna ir lietuvių autoriai – jų rašomos knygos vis labiau skaitomos, ypač tos, kurios susilaukia didesnio rezonanso.
Populiariausia šiuo metu knyga Lietuvoje – dviejų žurnalistų Dovydo Pancerovo ir Birutės Davidonytės išleista knyga „Pranešėjas ir Prezidentas“. Susidomėjimo „Pigu.lt“ sulaukė ir naujausia Beatos Tiškevič knyga „Beveidžiai“, Algimanto Čekuolio „Medinė kaukė“, Andriaus Kleivos „Ką veikia Japonija“.
„Praėjus pandemijai, labai išpopuliarėjo psichologinės, dvasinės ir savipagalbos knygos. Tokios knygos turi ne tik pažintinę, bet ir terapinę naudą, juk skaitytojai gali ir atsipalaiduoti, ir išmokti naujų metodų ar priemonių suvaldyti nerimui“, – sako A. Mikelionytė-Čechovskienė. Juo labiau, kad, jos nuomone, įsigyti knygą kainuoja pigiau negu apsilankyti pas psichologą.
Tarp psichologinės ir dvasinės literatūros „Pigu.lt“ populiariausios yra Biblija, Viktor E. Franklio knygos „Žmogus ieško prasmės“, „Sielogyda“ bei Deilo Karnegio knyga „Kaip atsikratyti nerimo ir pradėti gyventi“. Iš savipagalbos knygų daugiausiai parduodama „Lengvas būdas suvaldyti alkoholį“, „Lengvas būdas mesti rūkyti“ bei Napoleono Hillo „Mąstyk ir būk turtingas“.
Norėtumėte ir Jūs išbandyti prekybą Pigu.lt Marketplace? Užsirašykite konsultacijai: https://pigu.lt/lt/marketplace/