Verslo dovanų ekspertė, bendrovės „Echo Stamp“ (www.stampline.lt) vykdomoji direktorė Jolanta Stakelskienė, teigia, jog domėtis verslo dovanų tendencijomis lygiai taip pat įdomu, kaip ir sekti madą:

„Prasidėjus metams, visuomet peržiūrime šimtus interneto svetainių, perverčiame begales katalogų, aplankome ne vieną parodą ir prekių prezentaciją tam, kad klientams pateiktumėme verslo dovanų pasiūlymus, atitinkančius aktualiausias tendencijas.

Mūsų įmonei šiemet jau 30 metų ir visus tuos metus esame itin aktyviai veikianti komanda, kuri žengia koja kojon su pasaulinėmis naujovėmis, auga, plečia modernių reklamos spaudos technologijų bazę bei atsakingai žvelgia į gaminamus produktus“.

Lengvesnis būdas pasirinkti verslo dovanas

Kaip pasakoja J. Stakelskienė, ypač pasiteisinusi patirtis – Atvirų durų dienos.

„Šįmet „Stampline“ biure klientams pristatėme didelę prekių pavyzdžių ekspoziciją, praktiškai supažindinome su įmonės gamybos procesais, papasakojome apie verslo dovanos kelionę nuo nuotraukos iki gaminio su logotipu ir pakuote. Toks renginys – tai patraukli galimybė klientams pasisemti idėjų, pasirinkti verslo dovanas ne iš paveikslėlių, o iš gyvai matomų pavyzdžių, iš karto įvertinti kokybę bei tinkamumą. Iš klientų sulaukėme itin palankių atsiliepimų, tad ši įrengta verslo dovanų ekspozicija veiks nuolat ir vis bus papildoma naujovėmis“, – idėja dalijasi „Echo Stamp“ vykdomoji direktorė.

Pašnekovė turi gerų naujienų ir mėgstantiems naršyti – atnaujinta interneto svetainė https://stampline.lt, kuri sukurta su automatiškai atsinaujinančiomis verslo partnerių integracijomis, tad matysite ne tik prekių kainas, bet ir realius sandėlio likučius Europoje bei pačias aktualiausias naujienas.

Interneto svetainėje siūloma beveik 10 000 įvairių temų verslo dovanų, atskira kategorija skiriama prekėms pagamintoms Europoje pagal individualius užsakymus. Be to, čia surasite ir pačios „Stampline“ komandos sukurtus verslo dovanų rinkinius bei idėjas.

J. Stakelskienė apžvelgia, kokios tendencijos vyrauja renkantis verslo dovanas ir kaip parinkti tokią, kuri būtų įsimintina ir prasminga, o svarbiausia – džiugintų, o ne būtų nugrūsta į „niekam nereikalingų suvenyrų“ stalčių.

Spalvos ir prekių ženklai

Vienas pirmųjų dalykų, ką pastebime pamatę daiktą, yra jo spalva. Anot verslo dovanų ekspertės, šįmet vyrauja gamtos tematika, natūralios – samanų, smėlio, žemės, naktinio dangaus spalvos bei ryškios ir išsiskiriančios – žydinčių gėlių ar dangaus saulėtą vidurdienį. Juoda, balta, pilka vis dar išlieka aktualia verslo dovanų tendencija – tai saugi klasika.

Tačiau yra ir pokyčių. „Kažkada buvo norima matyti tik savo įmonės logotipą ant gaminio, o štai dabar požiūris keičiasi. Vis dažniau pasirenkamos verslo dovanos, kurios turi savo prekių ženklą, o šalia jo įkomponuojama įmonės simbolika.

Neretai klientai pasirenka savo įmonės logotipo netgi nespausdinti, o apipavidalinti tik dėžutę. Ir tai suprantama – juk aukštos kokybės, žinomo prekių ženklo verslo dovaną gavęs žmogus atsimins, kas ją dovanojo“, – tvirtina pašnekovė.

Aktualiausios kryptys – kokybė ir ekologija

Kokios pagrindinės taisyklės, renkantis verslo dovaną? Anot J. Stakelskienės, nereikėtų pamiršti auksinio principo: mažiau yra daugiau. Taip pat labai svarbu, jog daiktas būtų pagamintas tvariai, kokybiškas ir ilgaamžis, nes taip skatinamas mažesnis vartojimas bei tausojami planetos ištekliai.

„Suprasdami tai, pasirinkome tokius verslo partnerius, kurie yra prisijungę prie „Aware“ sistemos, kuri leidžia atsekti tekstilės produktų gamybos kelią nuo pat pradžios iki vartotojo. Rinkdamiesi „Aware“ etikete pažymėtas populiarias verslo dovanas (kuprinės, pledai, maišeliai, kepurėlės, skėčiai, šaltkrepšiai, rankšluosčiai, laisvalaikio krepšiai, kita tekstilė), lengvai ir paprastai matysite visą informaciją apie gaminio tvarumą. Tokiems gaminiams pagaminti naudojamos tik organinės arba perdirbtos medžiagos, gamybos proceso metu taupomas vanduo, mažinamas CO2 išskyrimas. Be visa to, gamintojas 2 proc. nuo pajamų skiria organizacijai Water.org“, – teigia bendrovės vykdomoji direktorė.

Šįmet verslo dovanų ekspertai savo klientams pristatė naują tvarių drabužių prekių ženklą „Iqoniq“. Šio ženklo marškinėliai, džemperiai, kiti reklamai skirti drabužiai etiketėse turi unikalų QR kodą, kurį tereikia nuskenuoti ir mobiliojo ekrane matysite būtent tos prekės virtualų pasą bei detalią informaciją apie gamybos procesą ir kelią, turimus sertifikatus, gamintoją.

Perdirbto plieno gertuvės ir „sodinamas“ popierius su sėklomis

Kitas įdomus ir originalus ekologiškas sprendimas, anot pašnekovės, – „Avira“ prekių ženklo perdirbto plieno gertuvės. Jos nuspalvintos akį patraukiančiomis spalvomis, o stilingai dekoruota perdirbto kartono dėžutė turi instrukciją, kaip ją panaudoti antrą kartą – ji gali tapti mobiliojo stoveliu ar gėlių vazonėliu.

„Dar viena tendencija, kurią stebime jau keletą metų ir kuri sparčiai keičia plastikinių verslo dovanų pasiūlą, – tai bioplastikas, naudojamas tiek maisto indelių, gertuvių, tiek rašiklių gamyboje. Tokio plastiko išskirtinumas tas, jog jis pagaminamas iš organinių medžiagų bei yra natūraliai suyrantis gamtoje.

Vienas iš tokių sprendimų, sužavėjęs savo paprastumu, bet tuo pačiu ir unikalumu, yra „Prodir QS40 True Biotic“ rašiklis. Jis pagamintas iš ekologiško PHA biopolimero, jo korpusas akytas kaip korys, todėl sunaudojama mažiau medžiagos bei pats rašiklis yra žymiai lengvesnis. Tušinukas dėl savo inovatyvumo gavo prestižinį „Promotional Gift Award“ apdovanojimą“, – žiniomis dalijasi J. Stakelskienė.

Dar viena itin vertinga verslo dovanos idėja – gaminiai iš ypatingo popieriaus. Popierius su impregnuotomis lauko gėlių sėklomis yra naudojamas kalendorių gamybai, užrašų knygelių viršeliams, renginių ir konferencijų atributikai – iš jo gaminamos kaklajuostės, apyrankės, ženkliukai.

„Tai labai patogu – pasibaigus renginiui, toks suvenyras tiesiog pasodinamas ir po kurio laiko toje vietoje sužydi lauko gėlių puokštė ar išauga pušis. Tai ypač tinkama komandos formavimo renginiams, vykstantiems pavasarį ir ankstyvą vasarą, o jei renginys žiemą – galima sodinti vazonėlyje, – įdomią idėją pateikia pašnekovė: – Popieriaus rūšių yra pačių įvairiausių – žolės popierius, kavos tirščių popierius, akmens masės popierius, perdirbtų pieno pakelių popierius. Visi jie ekologiški ir paprastai naudojami užrašų knygelių, lipnių lapelių, suspausto popieriaus šratinukų gamybai.“

Gamyba Europoje

Anot J. Stakelskienės, vienu svarbesnių klientų pageidavimų pastaraisiais metais tapo noras įsigyti verslo dovanų, kurios būtų pagamintos Europoje.

„Mes palaikome šią poziciją ir turime sukūrę verslo dovanų katalogą, kuriame pateikiame itin platų Europos gamintojų spektrą. Viskas su individualiai sukurtu dizainu – ypač populiarios kojinės, rankšluosčiai, pledai, daugiafunkcės kaklaskarės-bandanos, užrašų knygelės, batų raišteliai, kaklajuostės-identifikatoriai, puodeliai, saldainiai, kosmetinis kremas, muilas, netgi kibirai ir kitos specializuotos dovanos žemės ūkiui!”, – klientų išradingumu džiaugiasi pašnekovė.

„Stampline“ gali pagaminti tokių dovanų ir nedideliais tiražais, o gamybos terminai trumpi – 2-4 savaitės.

Svarbiausias yra adresatas

J. Stakelskienė sako, jog kad ir kokią būtų verslo dovanos intencija – nustebinti, palaikyti šiltus santykius, palikti gerą įspūdį ir pan., visgi svarbiausias yra pats žmogus: darbuotojas, klientas, verslo partneris.

„Žmogus, kuris gyvena, veikia ir dirba kartu su jumis. Žmogus, kuris jaučia, nori, džiaugiasi ir liūdi. Kuriam sekasi arba nesiseka. Kartais būna nusiminęs ar pavargęs, užsivedęs ir motyvuotas arba nuleidęs rankas. Nes verslo dovana yra tai, kas kuria bendrystę, kas padeda be žodžių pasakyti – tu man rūpi, esi svarbus. Be to, tai vertingas priedas prie stipraus apkabinimo bei nuoširdaus rankos paspaudimo sveikinant. Gera dovana ta, kuri bus naudojama ir sukels gerą emociją dar ilgą laiką.

Dovanokite dovanas ar jų rinkinius, pasakokite savo istorijas ir kurkite atvirus, artimus ryšius, o mes padėsime pasirinkti būtent tai, ko jums reikia. Juk dirbame jau 30 metų!“, – sako „Echo Stamp“ vykdomoji direktorė J. Stakelskienė.