Kas jus paskatino prieš 20 metų įkurti oro linijų bendrovę?

Prieš du dešimtmečius pastebėjome, kad rinkoje yra spraga: trūko skrydžių, kurie būtų ne tik pigūs, bet ir atitiktų kokybės standartus. Norėjome, kad kelionės būtų prieinamos visiems, ypač Vidurio Rytų Europoje, ne tik privilegijuotiesiems. Ši vizija ir unikali galimybė atsirado 2004 m. gegužę, kai 10 naujų valstybių įstojo į Europos Sąjungą ir atvėrė Europos dangų – tai buvo „Wizz Air“ varomoji įkūrimo jėga.

Kiek kolegų buvo pradžioje ir kokia buvo darbo kultūra?

Pradėjome su maža, bet įkvepiančia 50 žmonių komanda, kurią vienijo bendras tikslas – revoliucionuoti aviacijos pramonę ir suteikti žmonėms galimybę keliauti už prieinamą kainą. Kultūra buvo grindžiama naujovėmis, komandiniu darbu ir nuolatiniu tobulėjimo siekiu. Džiaugiuosi, kad, nors dabar skrydžių bendrovėje yra daugiau nei 8 000 darbuotojų, mes vis dar išlaikome dinamišką darbo aplinką, kuri leidžia kasmet organiškai augti dviženkliu skaičiumi, ir būtent todėl mūsų paslaugų kokybė išlieka aukšta.

Papasakokite apie tas pirmąsias dienas – kokie buvo netikėti iššūkiai? Kokie maži momentai padėjo suvokti didžiulį oro linijų bendrovės potencialą?

Pirmosiomis dienomis susidūrėme su daugybe iššūkių – nuo finansavimo užtikrinimo, stichinių nelaimių, laikinai stabdžiusių aviaciją Europoje, iki būtinybės įtikinti keliautojus rinktis mūsų oro linijų bendrovę, o ne geriau žinomus konkurentus. Nepaisant to, neblėstantis ištikimų klientų palaikymas ir komandos atsidavimas neleido prarasti pozityvo. Matydami džiaugsmą žmonių veiduose, kai jie galėjo sau leisti aplankyti savo artimuosius ar išvykti į naujas vietas, sustiprinome savo tikėjimą „Wizz Air“ potencialu.

Koks buvo jūsų tikslas ir kuo „Wizz Air“ skyrėsi nuo kitų mažų sąnaudų skrydžių bendrovių?

Mūsų tikslas buvo paprastas, bet ambicingas – padaryti keliones lėktuvu prieinamas visiems. Siekėme siūlyti mažas kainas neaukojant kokybės ir bendros kelionės patirties, kad kiekvienas galėtų patirti skrydžio džiaugsmą. „Wizz Air“ išsiskiria savo tvirtu įsipareigojimu užtikrinti klientų pasitenkinimą, veiklos efektyvumą, lyderių tvarumo pasiekimus ir nuolatines naujoves bei automatizavimą, dėl kurių mūsų keleiviams skristi tampa vis lengviau ir paprasčiau.

Didžiausias iššūkis per pastaruosius 20 metų tikriausiai buvo COVID-19 pandemija – kaip „Wizz Air“ pavyko iš jos išbristi dar stipresnei?

COVID-19 pandemijos metu aviacijos pramonei kilo iki tol nepatirtų iššūkių, tačiau ji taip pat pasitarnavo kaip naujovių ir atsparumo katalizatorius. Pirmenybę teikėme savo keleivių ir darbuotojų saugai bei gerovei, įgyvendinome griežtus sveikatos ir saugos protokolus ir pritaikėme savo veiklą krizei įveikti. Šia krize pasinaudojome kaip gera proga įžengti į naujas rinkas, kuriose anksčiau nebuvome veikę. Abu Dabyje atidarėme oro linijų bendrovę, o Italijoje, Albanijoje ir kitose šalyse įsteigėme bazes. Priėmę gerai suplanuotus strateginius sprendimus ir protingai valdydami finansus, mes ne tik įveikėme audrą, bet ir išėjome iš jos stipresni, atsparesni nei bet kada anksčiau.

„Wizz Air“ antrus metus iš eilės buvo pripažinta tvariausia oro transporto bendrove pasaulyje – ar tai visada buvo plano dalis?

Tvarumas visada buvo esminė „Wizz Air“ vertybė. Nuo investicijų į ekologiškus orlaivius, kurie naudoja mažiau degalų, iki anglies pėdsako mažinimo per tokias iniciatyvas kaip anglies dioksido kompensavimas ir atliekų mažinimas – esame pasiryžę sumažinti savo poveikį aplinkai ir kartu didinti socialinę bei ekonominę naudą bendruomenėms, kurias aptarnaujame. Esame įsipareigoję iki 2030 m. dar 25 proc. sumažinti anglies dioksido išmetimą vienam keleivio kilometrui. Jei kiekviena oro transporto bendrovė naudotų tokį pat efektyvų ir modernų orlaivių parką kaip „Wizz Air“, anglies dioksido išmetimas per naktį sumažėtų 34 proc.

Papasakokite apie „Wizz Air“ sprendimą persikelti į Artimuosius Rytus ir įkurti „Wizz Air Abu Dhabi“ – kaip tai įvyko? Su kokiais iššūkiais susidūrėte?

Plėtra Artimuosiuose Rytuose buvo strateginis sprendimas, kuriuo siekėme įsilieti į sparčiai augančią rinką ir padidinti savo pasaulinį pasiekiamumą. „Wizz Air Abu Dhabi“ įkūrimas patvirtino mūsų įsipareigojimą inovacijoms ir diversifikacijai. Nors susidūrėme su tokiais iššūkiais kaip reguliavimo kliūtys ir arši konkurencija, mūsų atkaklus ryžtas ir strateginė partnerystė leido mums įveikti kliūtis ir įsitvirtinti regione.

Kokiu savo pasiekimu ar svarbiausiu etapu iki šiol didžiuojatės?

Per pastaruosius 20 metų buvo daug svarbių įvykių, bet, jei reikėtų išskirti vieną, tai būtų nepalaužiamas mūsų klientų ir darbuotojų lojalumas ir parama. Jų pasitikėjimas „Wizz Air“ kursto mūsų aistrą ir skatina mus nuolat kelti kartelę.

Kaip manote, kokiu būdu „Wizz Air“ tapo aviacijos pramonės pradininke ir paskatino pokyčius?

Bendrovė „Wizz Air“ buvo oro kelionių demokratizavimo pradininkė, metusi iššūkį senųjų oro linijų status quo, atvėrusi prieinamų kelionių galimybių beveik 400 mln. keleivių ir skatinusi teigiamus pokyčius aviacijos pramonėje – nuo novatoriškų verslo modelių diegimo ir naujų maršrutų atidarymo iki skaitmeninės transformacijos, tvarumo ir įvairovės. Mes nuolat plečiame ribas ir nustatome naujus tobulumo standartus.

O kokie „Wizz Air“ elementai išliko tie patys nuo pat pradžių?

Nepaisant spartaus augimo ir evoliucijos, „Wizz Air“ kultūroje išliko įsišaknijęs naujovių diegimo, įtraukimo, atsidavimo, pozityvumo ir į klientus orientuoto mąstymo etika. Didžiuojamės puoselėdami palankią ir įtraukią darbo aplinką, kurioje kiekvienas balsas yra girdimas ir vertinamas.

Koks ateinančių 20 metų planas?

Mūsų vizija į ateitį – toliau plėsti savo pasaulinę įtaką, stiprinti tvarumo pastangas ir naudotis moderniomis technologijomis, kad kelionių oru ateitis būtų apibrėžta naujai. Siekdami ambicingų tikslų, pavyzdžiui, iki 2030 m. sukurti 500 orlaivių parką ir tapti tvarios aviacijos praktikos pradininkais, esame įsipareigoję formuoti aviacijos ateitį ir kartu išlikti ištikimi savo pagrindinėms vertybėms.