Pats Omantas vaizdo turinį socialiniams tinklams pradėjo kurti prieš 10 metų. Tuomet vienas pirmųjų jo sukurtų vaizdelių, kuris netikėtai surinko daugiau nei milijoną peržiūrų, ir tapo pagrindine motyvacija judėti šia kryptimi.
Temos gimsta organiškai
„Kiek save pamenu, vaidyba man visada buvo vienas iš saviraiškos būdų, leidžiančių paprastai, bet tuo pačiu ir įdomiai papasakoti apie save, mane supančią aplinką ir net visuomenei jautrias temas, o netekus mamos, trumpų vaizdo istorijų kūrimas su mūsų gyvenimo ištraukomis tapo ir būdu prisiminti ją“, – pasakoja Omantas.
Pasak vaikino, visų siužetų temos gimsta atsitiktinai, iš realių, jo paties ar aplinkinių žmonių gyvenimo įvykių, o nemaža dalis istorijų atkeliauja ir iš vaikystės. Tai neišsemiama tema, kuri vienodai aktuali ir suprantama visiems, nepriklausomai nuo amžiaus, statuso ar gyvenimo būdo.
Atkartodamas realias situacijas, vaikinas visuomet stengiasi jas pateikti su subtilia ironija ar lengvu sarkazmu. Toks turinys tampa patrauklus daugumai, o tuomet ir tam tikros, jautrios ar nepatogios temos, kurias galbūt ignoruotume, būna išgirstos.
Kuriamas turinys pirmiausia turi patikti tau pačiam
Yra nemažai techninių niuansų ir tam tikrų subtilybių, kurias žinant galima pasiekti didesnę auditoriją bei padidinti vaizdo peržiūrų ir reakcijų į jas skaičių, tačiau jos reikšmingos tik tuomet, kai žmonėms patrauklus pats turinys ir personažas kadre.
Daugelis patrauklumą sieja su žmogaus fizine išvaizda, tačiau Omantas akcentuoja vidines savybes, charizmą ir su lengvu sarkazmu pateikia save kaip pavyzdį.
„Žmogus nebūtinai turi būti gražus, kad sudomintų kitus. Jei turi ką pasakyti, moki tai padaryti kitaip ir nebijai pasijuokti pats iš savęs – tai ir yra patrauklumas. Tačiau visą tai turi atrodyti organiška ir tikra. Dėl šios priežasties aš pernelyg ir nesistengiu režisuoti tam tikrų situacijų ar patobulinti rezultato", – sako Omantas.
Dar vienas svarbus niuansas – kiek tema, kuria kalbama, ir jos pateikimo forma yra artimos pačiam personažui. Dažnai, pradedant kurti turinį socialiniams tinklams, stengiamasi kopijuoti tai, kas jau populiaru, bet mažai tikėtina, kad tokia strategija suveiks. Turinio kūrimas, kuris nėra mūsų gyvenimo dalis, reikalauja kur kas daugiau pastangų, o galutinis rezultatas retai kada būna geras, nes tame nėra tikroviškumo – o jį žmonės labiausiai ir vertina.
Telefonu nufilmuoti ir nepadailinti siužetai sulauks daugiau peržiūrų
Video turinį Omantas kuria ne tik socialiniams tinklams, bet ir „Youtube“ platformai, kurioje, kaip jis pats sako, su įdomiais žmonėmis gali kalbėtis paprastai ir atvirai rimtomis temomis. Tačiau pasiruošimas laidoms ir jų filmavimas yra gana sudėtingas procesas, o įdomų turinį socialiniams tinklams galima sukurti ganėtinai paprastai ir greitai.
„Dažniausiai visus socialiniams tinklams skirtus siužetus filmuoju telefonu. Tai padidina turinio sklaidos bei peržiūrų rodiklius, o ir turint gerą telefoną, jo kokybės bei jame esančių funkcijų visiškai pakanka tam, kad sukurtum kokybišką turinį.
Aš pats naudoju „Galaxy Flip5“ visų pirma dėl to, kad jis patogus. Kai reikia atlikti einamuosius darbus, pakanka įprasto ekrano, jei reikia platesnio vaizdo ar detalių, telefoną galima atlenkti ir tokiu būdu du kartus padidinti ekraną. Atlenkimo funkcija taip pat labai praverčia ir filmuojant, nes telefoną gali pasistatyti taip, kaip nori ir ten, kur nori, ir tam nereikia stovo ar kito žmogaus pagalbos.
Dar vienas šio „Samsung“ telefono privalumas – jo garso įrašymo kokybė. Tam, kad pavyktų aiškiai ir švariai įrašyti garsą, nereikia papildomo mikrofono ar kitos įrangos, o garso kokybė turi įtakos ir socialinių tinklų algoritmams“, – sako Omantas.
Kuriantys turinį socialiniams tinklams įvertins ir „Galaxy Flip5“ esančią gestų funkciją, kuri leidžia telefoną valdyti per atstumą. O nuotraukų kokybe, pasak Omanto, mažai kas gali konkuruoti su tuo, ką siūlo šis telefonas.
Turinio populiarumui įtakos turi ir techniniai niuansai
Pradedantiems ar jau kuriantiems turinį socialiniams tinklams Omantas pataria atkreipti dėmesį ir į techninius niuansus. Kuo geriau bus išpildyti tam tikri platformos keliami standartai, tuo didesnė turinio sklaidos tikimybė.
Pasak Omanto, optimali vaizdo siužeto trukmė yra 30–40 sekundžių. Jei yra garsas, jo kokybė, kaip ir vaizdo, turi būti gera, o tekstas girdimas kadre, privalo turėti ir subtitrus, kurie paskatina peržiūrėti filmuką, net ir neturint galimybės tuo metu klausytis su garsu.
Savo populiarumą Omantas sieja su turinio organiškumu, o kai darai tai, kas patinka, rezultatas anksčiau ar vėliau savaime ateina.
„Aš niekada nesureikšminau komercinės pusės, o kurdamas negalvojau apie populiarumą. Nuo pat pradžių ir iki šiol man tai yra saviraiškos būdas ir puikus laiko praleidimas su antrąja puse“, – sako komikas ir populiaraus videoturinio kūrėjas Omantas Jokubaitis.